Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام درجه‌بندی سنی سینمای ایران، حرکتی تازه در سینمای ایران است که مانند هر اقدام تازه ای در این کشور با ترس ها و هراس‌هایی روبرو شده است. موضوعی که از دیروز موجب نقد و تحلیل و بررسی های گوناگون قرار گرفته است. محور بالاگرفتن این نقد و بررسی های البته برنامه هفت بود که در آن سعید الهی در میز کارشناسی این هفته این برنامه  گفت:« درخواست دادستانی دیوان عدالت اداری حکم به توقف اعمال درجه‌بندی سنی برای فیلم‌ها داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
همین خبر موجب اعتراض توئیتری ابراهیم داروغه زاده شد که نوشت: « کارشناس برنامه هفت روی آنتن زنده خبر می‌دهد که دیوان عدالت اداری با شکایت دادستان کل کشور حکم به توقف انجام رده‌بندی سنی فیلم‌های سینمایی داده است! کارشناس از کجا خبر داده است و آیا افرادی آدرس‌های غلط به آقای دادستان داده‌اند؟»
حاشیه‌های میز کارشناسی برنامه «هفت» اما خیلی زود به میز نقد آن هم رسید. جایی که مسعود فراستی پاسخ انتقاد ابراهیم داروغه‌زاده در اکانت شخصی‌اش را روی آنتن زنده تلویزیون داد. گزارش مشروح این بحث و گفت وگو در آنتن تلویزیون را در گزارش تحلیلی خبرآنلاین اینجا بخوانید.

بخشی از اهالی سینما از ماجرای درجه بندی سنی فیلم ترسیده بودند که مبادا این میز تازه ای برای ممیزی فیلم ها باشد. این بود که مهرزاد دانش، منتقد سینما و عضو هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی در یادداشتی یادآور شده بود که درجه بندی سنی فیلم ها یک تمهید راهگشاست، نه ممیزی مضاعف است. متن کامل یادداشت دانش با عنوان « از درجه‌بندی سنی فیلم‌ها نترسیم! »

مهدی تهرانی، عضو هیات رده بندی سنی فیلم سازمان سینمایی دو یادداشت جداگانه برای رفع تردیدها در گروه نخبگان خبرآنلاین نوشت. این منتقد سینما در یادداشت خود راهکارهایی را برای این رفع تردیدها مطرح کرد و نوشت: « در حال حاضر به نظر میرسد، سینماگران شریف سینمای ایران برای حفظ کار فرهنگی خویش به حق، در مقابل تصمیمات هیات رده بندی سنی فیلم دچار تردید هستند . اما بدلایل اخلاقی و اداری برطرف کردن این بدبینی و تردید وظیفه ذاتی هیات رده بندی  نیست.» متن کامل یادداشت تهرانی با عنوان « راهکار رفع تردید سینماگران به رده‌بندی سنی »

این منتقد سینما البته در یادداشت دیگری برای رفع نگرانی های سینماگران نوشت:« قواعدی کلی در تمام سیستم‌های رده بندی سنی فیلم در دنیا حاکم است که سینمای ما نیز می‌تواند بر اساس عرف و فرهنگ مختص خود؛ از آنها نهایت استفاده را ببرد. » متن کامل یادداشت وی با عنوان « رده‌بندی سنی فیلم، تشریفاتی نیست »

گرچه در حال حاضر وضعیت نامعلوم آیین نامه رده بندی سنی فیلم ها را باید در خبر صبح دیروز (شنبه 20 مهر) مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی  جست که با تایید خبر حکم دیوان عدالت اداری گفت: «این حکم براساس همان دستورالعملی است که در ۱۰ اردیبهشت امسال ابلاغ شده بود اما در شهریور پیش‌نویس جدیدی منتشر شد که هنوز نهایی و ابلاغ نشده و در حال حاضر مبنای عمل سازمان سینمایی است.» توضیح سازمان سینمایی درباره توقف اجرای رده‌بندی سنی فیلم‌ها .

/6262

کد خبر 1310141

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: برنامه هفت ابراهیم داروغه زاده مسعود فراستی سینمای ایران مهرزاد دانش مهدی تهرانی اکران سینما سوریه ترکیه اربعین تیم ملی فوتبال ایران پیاده روی اربعین کردهای سوریه عربستان ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا لیورپول و آرسنال هنوز هم می توانند قهرمان لیگ شود؟ تحلیل کرگر و نویل / زیرنویس فارسی

صحبت های جیمی کرگر و گری نویل درباره شانس های قهرمانی لیورپول و آرسنال در لیگ برتر انگلیس را مشاهده می کنید.

دانلود (18MB)

دیگر خبرها

  • روایت جالب ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • روایت ژنرال هندی از حمله ایران به اسرائیل
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • آیا لیورپول و آرسنال هنوز هم می توانند قهرمان لیگ شود؟ تحلیل کرگر و نویل / زیرنویس فارسی
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد