Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان صد و هفتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری عنوان کرد: رعایت استاندارد در فرآیندهای ساخت و ساز بدون شک نقش مهم و موثری در افزایش تاب آوری ساختمانها و ایمنی شهروندان خواهد داشت، بر همین اساس استفاده از مصالح و فرآورده های ساختمانی و کارگران ماهر نقش بی بدیلی در بهبود کیفیت، ایمنی و تاب آوری ساختمانها داشته و لازم است شهرداری و دیگر دستگاههای اجرائی در این زمینه با انجام تکالیف قانونی خود گامی در مسیر ادای حق به شهر شهروندان بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به عنوان نماینده مردم عزیز تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند ۳ ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور به شهرداری تهران درباره توجه به مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني استاندارد در ساخت و سازها تذکر می دهم و خواهان اجرای کامل مصوبات شورای اسلامی شهر تهران در این باره به ویژه " الزام شهرداري تهران به فرهنگ‌سازي در خصوص ترويج استفاده از مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني استاندارد" و "چگونگي ايمن‌سازي و استاندارد بيمارستان‌ها و مراكز تشخيصي و درماني شهر تهران" به عنوان دو مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق ساخت و ساز استاندارد با کیفیت و ایمن هستم.

فراهانی تاکید کرد: شهرداری تهران ضمن توجه به مصالح و فرآورده‌هاي ساختماني استاندارد در ساخت و سازها باید اهتمام ویژه ای در استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد در ساختمانهای در دست احداث خود داشته و در این زمینه الگوی دستگاههای اجرایی و سازمان های عمومی باشد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام جناب آقای دکتر حناچی، شهردار محترم تهران شاهد ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در شهر باشیم.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس

در حالی که عده‌ای معتقدند که شهرداری تهران می‌خواهد در بوستان لاله ساخت‌و ساز کند اما مدیر عامل سازمان پارک‌ها نظر دیگری دارد.

به گزارش مشرق، «بخشی از پارک لاله حصارکشی شد، می‌خواهند در این بخش مجموعه فرهنگی بسازند.» این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی می‌گوید.چند روزی است که اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بخشی از درختان پارک لاله در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع (حدود نیم درصد پارک) را قطع و در آنجا ساخت و ساز کند، منتشر شده است. مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران علی محمد مختاری به خبرنگار فارس می‌گوید که «حصار کشی برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است و اصلاً قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم.»

پارک لاله به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار، در منطقه امیرآباد تهران واقع شده که قبلاً منطقه نظامی مورد استفاده ارتش موسوم به باغ جلالیه بوده و ۵۸ سال است که به شکل فعلی درآمده است.شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک در مجاورت ایستگاه آتش‌نشانی، روبه‌روی خیابان پورسینا حصارهای دو رنگ آبی _سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در بوستان‌های بالای یک هکتار اجازه ساخت مسجدو کتابخانه به شرط عدم قطع درخت داده شده است اما در برخی موارد این قانونی به درستی اجرا نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران مهدی پیرهادی با بیان اینکه نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم می‌گوید که «حتی سرویس بهداشتی هم در جلوی بوستان‌ها نباید ساخته شود.» در مقابل رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید «برای خدمات مورد نیاز پارک به شرط عدم قطع درخت می‌توان ساخت‌وساز انجام داد.»

کارشناسان معتقدند که برای حفظ درختان در تهران باید تمام آنها پلاک‌گذاری شوند. همچنین برای جابه‌جایی هر درخت باید رای کمیسیون ماده ۷ اخذ و جابه‌جایی درختان در فصل مناسب صورت گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است