Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
اصول دره نوردی
دره نوردی( انگلیسی:Canyoning) به پیمایش ژرف دره ها گفته میشود که امکان دارد روشها و ورزش های دیگری مثل پیاده روی، صعود ورزشی، پرش از ارتفاع، شنا هم در آن بکار رود. هرچند گاهی به صعودهای غیرفنی مثل پیاده گردی در طول دره، نیز دره نوردی گفته میشود ولی این تعبیر بطور خاص به فرودهای فنی گفته میشود که در آن از تجهیزات و ابزارهایی مثل طناب و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. استفاده میشود .در ادامه با اصول و خطرات دره نوری آشنا شوید.
دره های مناسب برای این ورزش اکثر دارای بستر سنگی بوده که در آن تنگ های ژرف و باریک و گاهی آبشار تشکیل شده است. بیش تر ژرف دره ها در سنگ آهک، ماسه سنگ، سنگ خارا یا بازالت بریده شده اند.
دره نوردی یکی از هیجان انگیزترین ورزش های روز بشمار میرود . ترکیب ورزش همراه با گشت و گذار در دل دره ها هیجان این ورزش را دو آنقدر افزایش داده است. در یک تعریف ساده میتوان دره نوردی را اندازه گیری دره ها معرفی نمود.
ورزش دره نوردی در کنار این که بعنوان یک ورزش حرفه ای و جهانی پیگیری میشود یک تفریح و سرگرمی مهیج هم بشمار می‌اید . نه تنها علاقمندان میتوانند بصورت حرفه ای این ورزش را پیگیری کنند بلکه امکان پیگیری آن از طریق تورهای ورزشی بعنوان یک تفریح هفتگانه و موردی هم مقدور است که در اینصورت با نام دره پیمایی میتوان آنرا معرفی نمود.
رشته ورزشی دره نوردی
اصول دره نوردی
بد نیست بدانید به هر حرکتی و یا ترددی که بین دره ها صورت بگیرد، دره نوردی گفته نمی شود. این ورزش اصول و قوانین خاص خود را دارد که در شرایط منحصر بفردی انجام می شود . درصورتی که بخواهیم بصورت اصولی پیگیری کنیم که دره نوردی به چه چیزی اطلاق میشود می بایست بدانید به حرکت در دره های باریک و عمیق با دیواره های صخره ای و شیب دار که به واسطه جریان آب ایجاد شده اند، دره نوردی گفته میشود . در مواقعی دره نوردی نیازمند شنا کردن با جریان آب و یا عبور از آبشار هم میباشد .
اصول دره نوردی برای دره های مختلف کاملاً متنوع است، به عنوان مثال دره نوردی در دره های خیس با دره نوردی در دره های خشک کاملاً متفاوت است و هر کدام شرایط و نیازمندی های خاص خودشان را هم در روش و هم در ابزارآلات می طلبند. در یک نگاه کلی اصول دره نوردی به انتخاب درست محیط برای انجام دادن این ورزش باز می گردد. درصورتی که در انتخاب خودتان صواب نزد بروید، قطعاً مطابق با اصول می توانید به دره نوردی بپردازید.
ریسک ها و خطرات دره نوردی
خطرهای طبیعی آنهایی است که قابل مشاهده بوده یا احساس میشود :ریزش سنگ، جریان آب، آب و هوا، و نیروهای دیگر. خطرهای دیگر به وسیله شکست در انجام کار یا عکس‌العمل نامطلوب بوجود می‌اید .
این خطرات میتواند تأثیر گزار تر از خطرهای طبیعی بوده و هنگام اشتباه در برنامه ریزی و سرپرستی بوجود می‌اید :که شامل اتمام غذا و آب، کافی نبودن تجهیزات، عدم تفهیم درست نقشه ها، ارتباطات ضعیف، عدم انعطاف در برنامه، حواس پرتی؛ تردید، عدم تخمین دقیق توانایی ها، رفتارهای گروهی، فواصل، و سختی ها ، بی صبری ، خودپسند بودن و اعتماد به نفس بیجا ، رقابت و فشارهای روانی الکی ، و نداشتن داده ها باریک بین. زمانیکه خطرات طبیعی با اشتباهات شخصی همراه میشود ، نتیجه ریسک بسیار بالا و خروجی بد خواهد بود.
دره به راهرویی باریک، عمیق با دیواره های صخره ای و شیب دار که توسط جریان آب بر روی زمین ایجاد شده، اتلاق میشود . صعود یا نزول یک دره امکان دارد به مهارت هایی از قبیل پیاده روی، کوهنوردی، پرش، لیز خوردن ، راپل، و شنا نیاز داشته باشد. دره نوردی معمولاً به فعالیتی گفته میشود که به شنا در جریان آب و فرود در زیر آبشار نیازمند است.
دره پیمایی عمومی تر بوده که بیش تر به پیاده روی در دره گفته میشود ، ولی هم دره نوردی و هم دره پیمایی معمولاً به کار با طناب نیازمند است. دره ها به وسیله نوع تشکیل، نوع بافت سنگی که دره از بین آن عبور میکند ، و دیگر روشها گروه بندی میشود . برای یک دره نورد مهم این است که طبقه بندی بیانگر روش های مورد نیاز در فرود دره باشد:دره خشک بوده یا خیس است، باریک با شیب تند بوده یا عریض و باز است، فنی است یا غیر فنی.
اصول دره نوردی
وسیله و تجهیزات دره نوردی
دره نوردی را می توانیم بعنوان یک ورزش سخت از نظر ابزار و تجهیزات معرفی کنیم! در حالیکه شما می بایست فوق العاده سبک و سریع باشد نیاز است تا تجهیزات ضروری زیادی را همراه خویش حمل کنید. احتمالا این یک وجه دشوار در این ورزش محسوب شود.
در مرحله اول می بایست وسایل ضروری را برای در نظر گرفتن شرایط احتمالی بهمراه داشته باشید. قدری اذوغه، وسایل بهداشتی و همین‌ طور وسایل اولیه برای درمان و اما لباس مناسب که در صورت نیاز تعویض کنید در کنار تمامی این وسیله ها باید تجهیزات دره نوردی را هم در نظر بگیرید. یک دره نورد نیاز به کفش و لباس مناسب، طناب، وسایل ایمنی، گاهی مواقع عصا ویژه و… برای عملکرد راحت و ایمن در بین دره ها دارد.
گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

هر چی بخوای قسطی داریم
راز داشتن چهره ای زیبا و بانشاط
دلت سفردلچسب پاییزی نخواست؟همین حالارزروکن
سفر به مشهد،کیش،قشم بندرعباس با قیمت مناسب
لبخند زیبا با دندان های زیبا
براشینگ حرفه ای مو در خانه
دسترسی به فرآیندهای کسب وکارهرزمان وهرمکان
اینگونه آرایش مویی فوق العاده داشته باشید!
مهاجرت از طریق ویزای دانشجویی
فروش جدیدترین لوازم برقی و غیر برقی
رزرو تورهای لحظه آخری کیش باقیمت استثنایی
درمان اختلالات حرکتی باشیوه های نوین پزشکی

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...) سایر مطالب ورزشی
ورزش بادسواری چیست؟

رقص باله برای کودکان چیست و مزایای آن کدامند؟

ورزش های مناسب کار با کامپیوتر

لاغری شکم با بستن نایلون

بیوگرافی امیر غفور بازیکن تیم ملی والیبال ایران

پرواز با بالن

عوارض لیپوماتیک چیست؟

تمرین های ورزشی کارآمد برای تقویت ریه

معرفی رشته تایدو

بزرگ کردن باسن با چند تمرین خانگی

ورزش بدنسازی چیست ؟ انواع و فواید این ورزش

بیوگرافی علی‌ اصغر مجرد بازیکن والیبال ایران
سایر مطالب ورزشی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • واکنش وزیر ورزش و جوانان به تغییر نام باشگاه های استقلال و پرسپولیس
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست