Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:47:03 GMT

۴ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۳۷۵۸

۴ شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شکارچیان متخلف در منطقه کوهستانی «بنگوین» این شهرستان اقدام به شکار پرندگان می‌کردند که با دریافت گزارش‌های مردمی و همکاری پاسگاه انتظامی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از متخلفان لاشه هشت قطعه کبک، چهار قبضه اسلحه شکاری و سه رشته تور دام مخصوص زنده‌گیری کبک نیز کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پرونده این متهمان برای سیر مراحل قضایی به دادگستری ارجاع داده شده، اضافه کرد: این افراد، اولین شکارچیانی هستند که با شروع فصل پاییز در این شهرستان دستگیر می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ نفر که به شکار غیرمجاز در مناطق مختلف این شهرستان اقدام می‌کردند، با کمک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شده‌اند.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند؛ مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست مهاباد شکار پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش‌باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با تندباد لحظه‌ای تا اوایل هفته آینده پیش ‌ینی می‌شود.

وی افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه‌های موقت در اثر تندباد لحظه‌ای وجود دارد و توصیه می‌شود دستگاه‌های اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها را داشته باشند.

محمد پور از شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، تردد‌های شهری و جاده‌ای، محکم‌سازی سازه‌های سبک، گلخانه‌ها و بنر‌های تبلیغاتی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی را مد نظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ۳مصدوم و ۳ حادثه دیده در حادثه واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب _مهاباد 
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند