Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۲۴ درصد دانشجویان علوم پزشکی نیازمند دریافت درمان‌های تخصصی روانی هستند، گفت: اخیرا پرونده‌هایی با موضوع ضرب و شتم در بین دانشجویان در کمیته‌های انضباطی تشکیل شده که نشان می‌دهد آنها در کنترل خشم ضعیف هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری در مراسم رونمایی از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی که امروز در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد بحث مشاوره و ارتقای سلامت روان دانشجویان را موضوع بسیار مهم توصیف کرد و گفت: آسیب‌هایی نظیر افسردگی، اعتیاد، شکست عاطفی، طلاق، اختلالات میان فردی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در میان دانشجویان وجود دارد که طبق بررسی‌های انجام شده ۲۴ درصد از دانشجویان علوم پزشکی بالای خط پرش این بررسی‌ها قرار گرفتند و لازم است تست‌های تخصصی از این افراد انجام شود.

دکتر لاری تاکید کرد: هر اندازه که مشاوره دانشجویی قوی عمل کند سایر فرآیندهای آنها نیز تقویت می‌شود و آسیب‌های دیگر کاهش پیدا می‌کنند. به گونه‌ای که این موضوع در پوشش و اخلاق حرفه‌ای نیز تاثیرگذار است.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه اخیرا پرونده‌هایی با موضوع ضرب و شتم در کمیته‌های انضباطی دانشجویان زیاد مطرح می‌شود گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آنها در کنترل خشم ضعف دارند.

به گفته وی، از سال ۸۶ تا ۹۳ تست سنجش سلامت دانشجویان انجام شد که البته این تست به دلیل اینکه کامل و جامع نبود، نمی‌توانست تمامی اختلالات را نشان دهد. به همین دلیل ما تست جامعی که از سوی انجمن روانشناسی آمریکا در سال ۲۰۱۳ ارائه شده بود را شروع کردیم. این تست با ۲۳ سوال می‌تواند ۱۳ اختلال شایع در افراد را شناسایی کند.

لاری در ادامه تاکید کرد: تست جدید سنجش سلامت روان دانشجویان از سال ۹۷ در ۲۳ دانشگاه علوم پزشکی به صورت پایلوت اجرا شد و روایی و پایایی آن نیز در بین بیش از ۱۰۰۰ دانشجو مورد بررسی قرار گرفت. در واقع اجرای این تست به ظرافت کاری نیاز دارد که از ادارات مشاوره پس از آموزش کامل می‌تواند آن را اجرایی نماید.

معاون فرهنگی وزارت بهداشت از استقبال دانشجویان برای حضور در مراکز مشاوره‌ای خبر داد و گفت: نیاز است به حقوق و حق الزحمه این افراد نیز توجه داشته باشیم. ضمن اینکه پیشنهاد می‌کنم علاوه بر اینکه همه افراد حتی مدیران هم به مشاوره روان نیاز دارند افرادی که وارد دوره دستیاری می‌شوند نیز تست سلامت روان انجام دهند.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از طرح پایش سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ضرب و شتم دانشجويان علوم پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، در راستای توجه به موضوع خانواده و جوانی جمعیت، همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در دانشگاه علوم پزشکی قم آغاز به کار کرد.

 حکمرانی خانواده محور، حکمرانی سلامت خانواده محور و دانشگاه دوستدار خانواده از جمله محورهای این همایش است.

اهمیت خانواده در بهره وری سازمانی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الگوها و مدلهای سطح دوستدار خانواده، استانداردهای سلامت خانواده، چگونه خانواده در سازمان می تواند عامل باشد، سلامت معنوی و خود مراقبتی در خانواده، تسهیلات، امنیت شغلی و زندگی و ازدواج در خانواده، کرامت مادری و... از جمله موضوعاتی است که در این همایش یک روزه مطرح خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری همایش دوستدار سلامت خانوده در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • آغاز به کار همایش دانشگاه دوستدار سلامت خانواده در قم
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل