Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:48:38 GMT

درمان خشکی چشم با کمک آنتی‌بادی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۰۵۳

درمان خشکی چشم با کمک آنتی‌بادی‌ها

به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، بیماری خشکی چشم در اثر وجود عوامل غیرعادی در اشک چشم به وجود می‌آید و موجب خشک شدن قرنیه می‌شود و می‌تواند به درد شدید و حساسیت نسبت به نور منجر شود.
محققان ایلینوی در تحقیقات پیشین دریافتند که در بیماری خشکی چشم رشته‌های دی ان ای خارج شده از نوعی سلول سفید خون موسوم به نوتروفیل موجب تشکیل شبکه‌هایی روی چشم شده و آن را ملتهب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در این تحقیقات مشخص شد آنتی‌بادی‌های موسوم بهAnti-Citrullinated Protein Autoantibodie با نام اختصاری ACPA یکی دیگر از دلایل بروز تورم در چشم هستند و در شکل‌گیری شبکه‌های دی ان ای نقش دارند.
محققان قطره‌هایی را ساختند که سیستم ایمنی بدن را از این چرخه معیوب خارج می‌کنند. این قطره‌ها با استفاده از مخزن آنتی‌بادی‌هایی ساخته شده‌اند که از گلبولین‌های ایمنی بدن هزاران اهداء‌کننده خون به دست آمده و در برگیرنده انواع مختلفی از آنتی بادی‌ها است. این قطره‌ها از طریق هدف‌گیری مکانیزم اثرگذاری سیستم ایمنی بر خشکی چشم، با آثار منفی ACPA مقابله می‌کنند.  
در آزمایشات اولیه این قطره‌ها که با کمک ۲۷ داوطلب مبتلا به خشکی چشم انجام گرفت، مشخص شد مصرف این قطره‌ها در طول ۸ هفته موجب کاهش معنادار آسیب قرنیه و عوارض خشکی چشم می‌شود.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه The Ocular Surface منتشر شده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن خشکی چشم قرنیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد

رقیه شجاعی ملی پوش پاراتیراندازی کشورمان در رده هشتم مسابقات جام جهانی قرار گرفت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی به میزبانی کشور کره جنوبی از امروز آغاز شد و در نخستین روز، رقیه شجاعی ملی پوش کشورمان در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان R2 کلاس SH1، در مرحله مقدماتی با کسب 617 امتیاز راهی مرحله فینال شد. نماینده کشورمان در این مرحله در رده هشتم قرار گرفت.

اعزام تیم ملی پاراتیراندازی به جام جهانی در کره جنوبی

 

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار ( 71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • جام جهانی پاراتیراندازی|شجاعی در تفنگ بادی هشتم شد
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • نبرد خونین مار ۱۵ متری و خرس گریزلی/ کدام شکارچی پیروز می‌شود؟
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد