Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی شهریاری بعدازظهر روز شنبه در نخستین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، جذب بازماندگان از تحصیل در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش و پرورش استان ضرورت دارد با همکاری دیگر دستگاه های ذیربط، تمام تلاش خود را برای جذب بازماندگان از تحصیل و ریشه کنی بی سوادی در استان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از مشکلات کودکان بازمانده از تحصیل بویژه در مناطق روستایی مشکل ایاب و ذهاب است که از محل اعتبارات استانی هزینه های این بخش را تامین می کنیم.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت انجام پژوهش های کاربردی در جهت ارتقای بخش کشاورزی استان تاکید و خاطرنشان کرد: راهکارهای توسعه فناوری‌های جدید در بخش کشاورزی بویژه پیاده سازی شیوه های نوین آبیاری در استان لازم است بعنوان یک اولویت پژوهشی مورد مطالعه قرار گیرد.

وی افزود: با تصویب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چند اولویت پژوهشی برای استان انتخاب و هزینه های مطالعاتی آن ها تامین خواهد شد.

شهریاری اضافه کرد: در همین راستا دستگاه های اجرایی استان طی یک هفته، اولویت های پژوهشی که نتایج مطالعاتی آن ها می تواند در پیشرفت و توسعه استان اثرگذار باشد را جهت بررسی و جمع بندی به دبیرخانه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ارائه کنند.

ناصر حضرتی پر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای ماده ۲ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و به منظور ساماندهی امر آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری در استان‌ و فراهم سازی شرایط اصلاح و بهبود نظام نوآوری منطقه‌ای، کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری، ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ تشکیل شده که ریاست این کارگروه بر عهده استاندار و دبیری آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

وی ادامه داد: هماهنگی و ایجاد ارتباط بین دستگاه ها و مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی با مراکز تولیدی و صنعتی و بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های تخصصی آنها برای توسعه و ارتقای کیفی تولیدات داخلی، بررسی و ارائه راهکارهای حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک های علم و فناوری و شهرک های فناوری و شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان، تمهید راهکارهایی برای بهره گیری از توانمندی ها و ظرفیت های تخصصی سازمان ها به ویژه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، تشکل ها و انجمن های صنفی در جهت رفع نیازهای پژوهشی استان، تمهید برنامه هایی برای حمایت از تولید علم و فناوری و عرضه نوآوری در استان و بررسی و ارائه راهکارهای تشویق و توسعه استفاده از فناوری اطلاعات در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از جمله وظایف کارگروه اموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی آموزش و پرورش استان اقتصاد مقاومتی رشد مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان