Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-05@20:50:16 GMT

فیلترینگ شبکه های اجتماعی در جنوب ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۴۶۲۲

فیلترینگ شبکه های اجتماعی در جنوب ترکیه

ترکیه همزمان با حمله به شمال سوریه، دسترسی کاربران 3 شهر جنوبی به شبکه های اجتماعی از جمله توییتر، اینستاگرام، واتس اپ و فیس بوک را قطع کرد. بیتا میرعظیمی خبرنگار

اواخر هفته گذشته یکی از اپراتورهای اصلی ترکیه (ترک تلکام) همزمان با حمله گسترده به مواضع کردهای سوریه در شمال این کشور، دسترسی کاربران شهرهای جنوبی ترکیه را به شبکه های اجتماعی محبوب قطع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دسترسی کاربران شهرهایی از جمله هاتای، شانلی اورفا وغازی انتپ به شبکه های اجتماعی از صبح روز چهارشنبه تا جمعه قطع شد

 برخی از کارشناسان معتقدند که حوادث رخ داده در شمال سوریه و درگیری ارتش این کشور با کردها، عامل اصلی قطع دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی است. چرا که دولت اردوغان در تلاش است تا با فیلترینگ شبکه های اجتماعی از انتشار وقایع رخ داده در میان کردهای ترکیه ممانعت بعمل اورده و بحران رخ داده را با شیوه فیلترینگ مدیریت کند.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی در برخی از شهرهای جنوبی ترکیه در حالی صورت می گیرد که پیشتر دولت این کشور محدودیت های بسیار گسترده ای را در سراسر کشور اعمال کرده بود. به طور مثال پس از کودتای 15 جولای 2016 دولت این کشور اینترنت را به صورت سراسری در این کشور قطع کرده و دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی محبوب از جمله فیس بوک، واتس اپ و ... را محدود کرد. دولت اردوغان علت اصلی قطع دسترسی کاربران به شبکه های اجتماعی را جلوگیری از انتشار اخبار توسط کودتاچیان معرفی کرد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران

استاندار تهران با اشاره به نام شهرستانهای غربی و جنوب شرقی استان تهران، جزئیات و ملاک‌های مورد مطالعه برای تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا فخاری؛ استاندار تهران درباره تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران اظهار کرد:دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهریار، ملارد، بهارستان و پرند شهرهای این بخش و در حوزه جنوب شرقی نیز ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک جزو محدوده‌هایی است که این 4 شهرستان مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

بازدید وزیر کشور از پروژه بزرگراه شهید بروجردی

وی گفت: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم.

فخاری ادامه داد: براساس سرشماری هوایی که از گذشته داریم در غرب استان تهران نزدیک به 3 میلیون نفر جمعیت داریم و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس لرزه ادعای نماینده تندرو مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /روابط با کشور همسایه به مشکل می خورد؟
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • انتقام بازیگر مشهور ترک، سوژه کاربران ایرانی شد
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟