Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی وفایی روز یکشنبه در مراسم نواختن زنگ اجرای طرح مهربانی در مهر در دبستان دخترانه هجرت گنبدکاووس اظهارداشت: اجرای این طرح از روز گذشته در آق‌قلا آغاز شده و امروز در گنبدکاووس اهد اجرای آن هستیم و در روزهای آینده در دو شهرستان بندرترکمن و گمیشان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح مهربانی در مهر یکی از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مناطق سیل زده است که در ادامه برنامه‌های قبلی مانند طرح بهار مهربانی، همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل شعرخوانی، قصه‌گویی، مسابقه نقاشی، گلستان و سعدی‌خوانی و توزیع ۳۹۰ بسته لوازم تحریر امروز در گنبدکاووس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه چهار شهرستان آق‌قلا، گنبدکاووس، بندرترکمن و گمیشان بیشترین آسیب را در حادثه سیل امسال در استان دیدند، این طرح در کنار طرح‌های فرهنگی دیگر برای کودکان و نوجوانان که مهمترین جامعه هدف نهادکتابخانه‌های عمومی به حساب می‌آیند با مشارکت آموزش و پرورش، کانون‌ پرورش فکری و انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در این مناطق در حال اجرا است.

وفایی اضافه کرد: قسمتی از لوازم تحریر موجود در این بسته‌ها اهدایی مردم به انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های استان و بخش عمده آن اهدایی خود این نهاد است.

علیرضا مجاهدی‌راد رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس نیز گفت: در مجموع ۳۹۰ بسته فرهنگی که ۴۰ بسته آن اهدایی هنگ مرزی اترک است شامل کتاب و لوازم تحریر و اسباب بازی بین دانش آموزان دبستان هجرت توزیع شد.   

کمال‌الدین نظرنژاد مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: دبستان دخترانه هجرت با بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز در دو شیفت صبح و عصر در جریان سیل اوایل امسال خسارات فراوانی دید که با همکاری مسئولان مربوطه بازسازی شد و امروز شاهد اجرای طرح مهربانی در مهر در آن هستیم.

وی افزود: امسال از اول مهر ۸۱ هزار دانش‌آموز در تمام ۱۲ پایه تحصیلی و پیش‌دانشگاهی سال تحصیلی خود را در ۴۹۳ مدرسه گنبدکاووس آغاز کردند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

/۱۸۶۰/۳۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس فرهنگی مناطق سیل زده آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • دانش آموزان، هدف دشمن در جنگ نرم هستند
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده