Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین صحبت الله رحمانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد به ترتیب بیشترین آمار ثبت نام کنندگان مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و خراسانی رضوی هستند.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر تردد از مرز مهران و تدارکات پیش بینی شده در آن طرف مرز برای زائران، گفت: با توجه به استقبال کم نظیر هموطنان کشورمان برای حضور در مراسم اربعین حسینی اهتمام ویژه ای برای ارائه هر چه بیشتر خدمات به زائران تدارک دیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲ میلیون زائر ایرانی در آیین اربعین حضور داشتند، گفت: براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون ۲ میلیون و ۳۸۷ هزار نفر از زائران ایرانی از طریق ۴ مرز زمینی و ۵۷۶ هزار نفر هم به صورت هوایی وارد عراق شده اند و روند حرکت زائران ایرانی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: این حجم گسترده از جمعیت نشان دهنده علاقه، عشق، حرارت و اشتیاق دلهای مومنان به زیارت اربعین حضرت امام حسین (ع) است.

رحمانی با اشاره به وضعیت مرزهای خروجی کشور افزود: به طور قطع حضور مردم به صورت زمانبندی شده از مسیرهای متعدد، قابل مدیریت و خدمات دهی بیشتری است.

وی با اشاره به مرز مهران و تردد پرحجم زائران در این مسیر افزود: تاکنون نزدیک به یک میلیون نفر فقط از مرز مهران عبور کرده اند؛ این تعداد گسترده زائران به طور طبیعی نیازمند زیرساخت ها و خدمات لازم است حال آنکه زیرساخت های عراق قابلیت پاسخگویی به این جمعیت و نیازهای گسترده آنان را ندارد و باید در این ارتباط اطلاع رسانی و اقدامات لازم مورد توجه قرار گیرد.

 مدیر کل برنامه ریزی و نظارت برعتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: از ابتدای افزایش حجم جمعیت در پایانه مرزی مهران، اهتمام ویژه ای برای خدمات دهی مناسب به آنها انجام شد چنانکه بعد از افزایش جمعیت ضمن اعزام تیمی از مدیران سازمان، از امکانات داخل کشور در آن سوی مرزها استفاده کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین رحمانی گفت: از روز گذشته نیز آمبولانس های اورژانس با تجهیزات کامل پزشکی در آن سوی مرز مهران در داخل خاک عراق استقرار یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین طی هماهنگی با معاون وزارت نیرو برای تامین آب بسته بندی مورد نیاز زائران، ایستگاه های آب معدنی در زرباطیه دایر و فعال شده و امکاناتی نیز برای راهنمایی زائران ایجاد شد.

وی گفت: شناسایی مسیر تردد زائرین و استفاده از نیروهای مردمی عراق برای  نقل زائرین از جمله مباحثی است که برای این مرز در حال انجام است تا کمک های لازم برای ساماندهی حرکت این جمعیت عظیم انجام شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی سازمان حج و زیارت زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • (ویدئو) بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری!