Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قره بیگی ظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل و معاونین اداره استاندارد و معاونین و مسئولین واحدهای فنی گمرک بوشهر اظهار داشت: تعامل دو دستگاه در راستای بهبود روند صادرات و واردات کالا در استان نقش بسزایی دارد و همکاری این دو سازمان باعث تسهیل در انجام تشریفات گمرکی و رفع اشکالات احتمالی در اجرا و تسریع در روند ترخیص کالا در گمرکات می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیشنهاد اداره کل استاندارد مبنی بر تنظیم تفاهم‌نامه برای برگزاری دوره آموزشی و تبادل اطلاعات فنی کارشناسان خبر داد و افزود: به منظور پیشبرد اهداف و تسریع در تشریفات گمرکی برگزاری این نشست‌ها به صورت دوره‌ای ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: ملاک کار در اداره استاندارد در حوزه واردات کالا اظهار صاحب کالا بوده و کالایی که توسط صاحب کالا به گمرک اظهارنشده باشد وجاهت قانونی برای بررسی توسط کارشناسان اداره استاندارد ندارد.

محمدرحیم بهره‌مند خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مابین ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر و اداره کل استاندارد، امکان برگزاری دوره جامع آموزش کارشناسان در زمینه قطعه شناسی، طبقه‌بندی و تعرفه کالا در راستای اعتلای کیفیت بررسی و اظهار نظر کارشناسان فراهم خواهد شد.

کد خبر 4745404

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین رادیو اربعین شهرکرد استانداری سمنان نیروی انتظامی خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

کمری افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سرپرست گمرکات ایلام اظهار داشت: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی را داشته است.

کمری همچنین به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین ماه اشاره و گفت: تشریفات گمرکی کالاهای همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام دراین بازه انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6088335

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • تغییر روزهای برگزاری نشست علنی مجلس