Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به حضور زوار بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در مرز مهران برای عزیمت به عتبات عالیات، گفت: باید یک نگاه ویژه و مؤثر به استان ایلام و مهران داشته باشیم و زیرساخت‌هایی که لازم است برای مساجد ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام‌جمعه مهران صبح امروز (21 مهر) در نشست ستاد اربعین حسینی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در مرز مهران، اظهار کرد: مهران محل عروج 6 هزار شهید گلگون‌کفن، شهر دروای عتبات عالیات، باب الرضا (ع) و بابا الحسین (ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام «سید عبدالله امینی» بابیان اینکه استان ایلام و مرز مهران پذیرای میلیون‌ها زائر اربعین حسینی است، یادآور شد: در حال حاضر از 100 کشور دنیا زائر عازم مهران می‌شود، ایلام و مهران امروز، در جهان اسلام تأثیرگذار شده است و ثمره این تأثیرگذاری این است که میوه خود را به جهان اسلام تقدیم می‌کند.

 

وی بابیان اینکه تعدادی جمعیتی که از مسیر مهران و ایلام عازم کربلا می‌شوند از تعداد حجاجی که در ایام حج، عازم مکه مکرمه می‌شوند بیشتر است، گفت: باید یک نگاه ویژه و مؤثر به استان ایلام و مهران داشته باشیم و زیرساخت‌هایی که لازم است برای مساجد ایجاد شود، امروز مساجد مهران تنها مسجد نیستند بلکه محل اسکان زوار اربعین حسینی و ارائه خدمات به زوار است.

 

امام‌جمعه مهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از 100 کشور دنیا زائر عازم مهران می‌شود، برای این تعداد برنامه‌ای نداریم و هرکدام از این‌ها می‌تواند یک شیخ زکزاکی باشد که باید برای تأثیرگذاری بر این افراد برنامه‌ریزی شود.

 

حجت‌الاسلام امینی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌تواند با تخصیص بودجه فرهنگی در این عرصه واردشده و برنامه‌ریزی کند که بتواند زمینه‌های صدور انقلاب اسلامی و فعالیت‌های مسجد محور را به سایر نقاط دنیا ایجاد کند.

 

 

 

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه کانون های مساجد استان ایلام اربعین حسینی کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر پنجشنبه در دیدار با استاندار ایلام گفت: ایلام قطب اربعین و گذرگاه عتبات عالیات است که این مهمان‌نوازی و میزبانی از زوار عتبات عالیات، افتخار بزرگی است که به عنوان یک مدال افتخار بر سینه مردم این استان نقش بسته است.

وی با اشاره به تلاش‌های استاندار ایلام در کنگره اربعین‌حسینی، افزود: خوشبختانه با حضور میدانی استاندار و مسئولین استانی، خدمات خوبی به زائران در اربعین‌حسینی ارایه شده که این خدمات‌دهی، شایسته تقدیر است.

نامی با اشاره به ظرفیت مرز مهران و وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق و همچنین ظرفیت‌های متعدد دیگر، بیان داشت: استان ایلام، استانی راهبردی و شناخته شده در کشور است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به رزمندگی و ایستادگی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس مردم این دیار به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کردند و هیچ‌گاه منطقه و دیار خود را ترک نکردند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشارکت بالای مردم استان ایلام در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یادآورشد: استان ایلام در این انتخابات، جزو استان‌های برتر کشور از نظر مشارکت مردم در انتخابات بودند که این نشان‌گر روحیه ولایت‌مداری این مردم است.

کد خبر 6088408

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان