Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو سازمان هواشناسی و جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، نسبت به کاهش محسوس دما و احتمال خسارت به محصولات زراعی هشدار دادند.

به گزارش قدس آنلاین ، محمد صبور مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار داشت: با توجه به سرد شدن هوای خراسان رضوی در روزهای آینده به کشاورزان و باغداران استان توصیه می‌کنیم، کم کم برداشت محصولات حساس به سرما را که شامل علوفه، گوجه فرنگی، ذرت علوفه‌ای، سیب زمینی، پیاز و دیگر محصولات می شود، آغاز کنند که دچار مشکلاتی مانند سرمازدگی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کشاورزان و باغداران استان باید توجه داشته باشند که با سرد شدن هوا بر حجم کارشان در برداشت محصولات افزوده می‌شود،چرا که در صورت تعلل، هزینه‌های برداشت بالا می‌رود و علاوه بر این قیمت محصولات نیز کاهش می‌یابد.

مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: عدم برداشت به موقع محصولات باعث سرمازدگی می‌شود که ما در سال گذشته شاهد چنین اتفاقی بودیم.

صبور گفت: کشاورزان و باغداران قبل از برخورد با سرما، اقدام به برداشت محصولات خود کنند؛ در غیر این صورت دچار مشکلاتی می شوند که هزینه‌های آنان را افزایش می‌دهد.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی هم پیش از ظهر امروز طی اطلاعیه‌ای، از کاهش محسوس دمای هوای این استان طی ۷۲ ساعت آینده خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه، طی ۷۲ ساعت آینده کاهش محسوس دما در سطح خراسان رضوی (به ویژه نواحی سردسیر) و احتمال وقوع بارش‌های رگباری در فاصله زمانی 24 ساعت آینده در مناطق واقع در نوار شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه، از کاهش محسوس حداقل دمای شبانه بین صفر تا پنج درجه سلسیوس در نواحی سردسیر و کوهستانی این استان از اواخر وقت امشب و متعاقب آن احتمال بروز خسارت به محصولات حساس کشاورزی را هشدار داده و از کشاورزان خواسته با در نظر گرفتن تمهیدات لازم یا جمع آوری محصولات حساس به تغییرات دما از خسارت احتمالی پیشگیری کنند.

فارس

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت سرمازدگی خسارت سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی پیش رو مبنی بر وزش باد متوسط تا شدید و تندباد لحظ‌های از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ در کل مناطق استان گفت: این شرایط موجب خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربستها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهنسال و خسارت به ماشین آلات و محصولات باغی و زراعی می شود.

او می‌گوید: احتیاط در تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، اتخاذ تمهیدات لازم توسط مسئولین محترم، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد در نظر گرفته شود. 

سبزه زاری همچنین با اشاره به تقویت سامانه بارشی و بالا بودن شاخص‌های ناپایداری از اوایل وقت دوشنبه ۱۴۲۳/۲۰/۱۱ تا اواخر وقت سه شنبه افزود: در این مدت شاهد رگبار ورعدوبرق، انتظار ریزش تگرگ در برخی از مناطق از جمله مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی و بخش‌های از جنوب استان خواهیم بود.

این مقام مسئول گفت :در این شرایط احتمال لغزندگی جاده ها، اصابت صاعقه، احتمال آبگرفتگی محدود معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت ، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین آلات کشاورزی وجود دارد.

وی نسبت به عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانهها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پلها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبار‌های استاندارد و احتیاط در رانندگی توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • سازمان هواشناسی اعلام کرد:آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان و دامداران