Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی قرار بود در روزهای ۲۴ و ۲۵ مهرماه برگزار شود، اما با توجه اینکه تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و تراکتور بیش از سه ملی پوش دارند، این دیدارها به پنجم آذر موکول شد.

نزدیکی دیدارهای جام حذفی با هفته دوازدهم لیگ برتر با اعتراض تیم‌های حاضر در جام‌حذفی روبه‌رو شد، چراکه آنها باید در فاصله ۴۸ ساعت در ۲ بازی به میدان می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص، «سعید فتاحی» به ایرنا، گفت: هنوز فرصت باقی است، اما به‌زودی دقیق را اعلام می‌کنیم و بر اساس آن، زمان چهار بازی از هفته دوازدهم تغییر خواهد کرد.

با این اوصاف، دیدار تیم‌های پرسپولیس با نساجی، شهر خودرو با صنعت‌نفت آبادان، ‌پیکان با تراکتور و سپاهان با استقلال تغییر خواهد کرد.

در پایان هفته ششم لیگ برتر فوتبال تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتور با ۱۴ امتیاز در رده اول و دوم جدول قرار دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جام حذفی باشگاه پرسپولیس صنعت نفت آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخچه دیدارهای الکلاسیکوی ایران / اردیبهشت‌ماه طلایی‌رنگ است

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان امروز در چارچوب بیست‌وپنجمین هفته لیگ‌برتر برای هشتادومین مرتبه در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس با ۵۲ امتیاز در رده دوم جدول است و تحت هر شرایطی در این هفته از این رده پائین‌تر نخواهد رفت. صعود پرسپولیس به رده نخست مستلزم امتیاز از دست دادن استقلال است. پرسپولیس که یک امتیاز از استقلال کمتر دارد، تحت شرایط خاص با نتیجه تساوی هم امکان صدرنشینی دارد. سپاهان که تا مقطعی از نیم‌فصل اول، شانس نخست قهرمانی به شمار می‌رفت، با ۴۵ امتیاز سوم است و با هر نتیجه‌ای در این هفته جایگاه این تیم تغییر نخواهد کرد.

پرسپولیس با بیشترین شکست مقابل سپاهان

پرسپولیس با ۱۶ شکست برابر سپاهان در لیگ برتر، برابر هیچ تیمی بیشتر از این بازنده نبوده است. سپاهان در دو تقابل اخیر در برابر پرسپولیس به پیروزی رسیده و پرسپولیس در سه بازی اخیر خود در برابر سپاهان در لیگ موفق به گلزنی نشده است. پرسپولیس در هفت تقابل قبلی با سپاهان در لیگ تنها در یک بازی برنده شده است.

از آخرین پیروزی پرسپولیس برابر سپاهان در ورزشگاه آزادی ۶ فصل می‌گذرد. پرسپولیس تنها تیمی است که ژوزه مورایس در لیگ برتر بیش از دو بار با آن دیدار داشته و شکستی تجربه نکرده است. نکته جالب‌تر اینکه سپاهان با ژوزه مورایس تاکنون از پرسپولیس گل نخورده است.

آمار ضعیف قرمزها مقابل طلایی‌پوشان در خانه

آخرین بازی خانگی که پرسپولیس گل نزد، به بازی برگشت فصل پیش با سپاهان باز می‌گردد. پیام نیازمند سنگربان سپاهان آمار خیره‌کننده‌ای برابر پرسپولیس دارد و در ۹ تقابل با این تیم در لیگ، هفت مرتبه موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است و برابر هیچ تیمی بیش از پرسپولیس کلین‌شیت نداشته است.

بیژن حیدری برای ششمین‌بار تقابل دو تیم در لیگ برتر را سوت خواهد زد و با عبور از علیرضا فغانی رکورددار بیشترین قضاوت در این بازی شد. حیدری یک‌بار هم جدال دو تیم را در جام حذفی داوری کرده که حاصل شش قضاوت این داور، دو پیروزی برای پرسپولیس، یک برد برای سپاهان و سه تساوی بوده است.

الکلاسیکوی شماره ۸۲ با شرایط متفاوت

پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر برگزارکننده هشتادودومین تقابل رودرروی یکدیگر هستند. در هشتادویک بازی قبلی که پرسپولیس و سپاهان روبه‌روی هم قرار گرفته اند، ۲۷ پیروزی برای پرسپولیس و ۲۱ برد برای سپاهان به ثبت رسیده و ۳۳ دیدار دو تیم با تساوی خاتمه یافته است.

باتوجه به شرایط جدول، این دو تیم با حساسیت بالایی برابر هم به میدان می‌روند، دیداری که می‌تواند در سرنوشت قهرمانی این فصل از لیگ برتر هم تاثیر مستقیمی داشته باشد. پرسپولیس و سپاهان در حالی مقابل هم قرار می‌گیرند که سرخ‌پوشان در پنج دیدار خانگی قبلی خود مقابل طلایی‌پوشان موفق به پیروزی نشده است.

در واقع آخرین باری که پرسپولیس موفق به کسب سه امتیاز خانگی مقابل سپاهان شده، دیدار برگشت دو تیم در لیگ هفدهم بود که شاگردان برانکو ایوانکوویچ مقابل سپاهانی قرار گرفتند که حال‌وروز خوشی نداشت و با منصور ابراهیم‌زاده در رتبه سیزدهم قرار داشت.

دهمین جدال پرسپولیس - سپاهان در اردیبهشت‌

رویارویی هفته بیست‌وپنجم پرسپولیس و سپاهان، دهمین مصاف این دو تیم در اردیبهشت‌ است. در ۹ مرتبه قبلی، سپاهان سه بار برنده شده و پرسپولیس تنها یک برد دارد که آن‌هم مربوط به پیروزی رویایی هفته پایانی لیگ هفتم است. همچنین پنج تقابل دو تیم در دومین ماه سال، مساوی شده که چهار مرتبه‌اش در پنج رویارویی اخیر بوده است.

در بازی برگشت فصل دوم لیگ‌برتر بازی پرسپولیس و سپاهان مساوی شد. در آن فصل قهرمانی سپاهان قطعی بود که آن‌ها در هفته بیست‌وسوم برابر پرسپولیس در ورزشگاه تختی قرار گرفتند. میهمان با گل دقیقه ۶۲ فرشباف جلو افتاد اما علی انصاریان دقیقه ۸۲ بازی را به تساوی کشاند.

بازی برگشت فصل چهارم لیگ‌برتر به‌سود سپاهان تمام شد. این برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر بود که سرمربی هر دو تیم که راینر سوبل و استانکو بودند ایرانی نبودند. پرسپولیس در خانه با گل جواد کاظمیان در دقیقه ۱۷ پیش افتاد. بازی با همین نتیجه تا ۱۵ دقیقه پایانی ادامه داشت که سپاهان با بریس رسول خطیبی در دقایق ۷۶ و ۲+۹۰ کامبک زد.

در بازی برگشت فصل پنجم لیگ‌برتر بازهم سپاهان برنده شد. بازی آخر فصل هر دو تیم که پایان دوران آری هان در پرسپولیس و ادسون تاوارس در سپاهان هم محسوب می‌شد. سپاهان در نقش‌جهان تیم برتر زمین بود و با گل‌های رسول خطیبی و جابا موجیری برنده شد. آن‌ها در دقیقه آخر، یک پنالتی را هم با ضربه چیپ خطیبی از دست دادند که محمدی، مهارش کرد.

دیدار برگشت فصل هفتم لیگ‌برتر را پرسپولیس به‌سود خود به پایان رساند. آن دیدار فینال لیگ هفتم به میزبانی پرسپولیس در آزادی بود که سپاهان با مساوی، قهرمان می‌شد اما پرسپولیس به برد نیاز داشت. گل دقیقه ۱۶ محسن خلیلی با گل دقیقه ۲۹ احسان حاج‌صفی جواب داده شد و همه‌چیز آماده برگزاری جشن قهرمانی میهمان بود که دقیقه ۷+۹۰ و ضربه سر سپهر حیدری، سرنوشت را ۱۸۰ درجه تغییر داد و تاج را بر سر پرسپولیسِ قطبی گذاشت.

دیگر بازی دو تیم در اردیبهشت‌ماه به بازی برگشت در فصل نهم لیگ‌برتر می‌گردد که نتیجه مساوی شد. سپاهانِ قلعه‌نویی تقریباً قهرمان شده و بعید بود تیمی رقیب آن‌ها شود. آن‌ها برای از بین بردن احتمالات روی کاغذ، در برابر پرسپولیس در تهران قرار گرفتند و با گرفتن یک امتیاز، کار را تمام کردند. هادی نوروزی دقیقه ۴۷ برای میزبان گل زد اما در ادامه گل مهدی کریمیان در دقیقه ۷۷ بازی را مساوی و سپاهان را قهرمان کرد.

در بازی برگشت فصل دهم لیگ‌برتر هم دیدار این دو تیم برنده نداشت و یکی از آن رویارویی‌های کسل‌کننده تاریخ دو تیم بود که در بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۰ برگزار شد که سپاهان در اصفهان از پرسپولیس میزبانی کرد و بازی بدون‌گل خاتمه یافت. قهرمانی سپاهان قبل از این بازی قطعی شده بود و دو تیم یک هفته مانده به پایان، حال و حوصله فوتبال هم نداشتند.

در جدال برگشت فصل هجدهم لیگ‌برتر هم امتیازات تقسیم شد. آخرین حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت پرسپولیس برابر سپاهان در لیگ برتر بود و ۸۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آزادی آمدند و بدون دیدن گل به خانه‌های‌شان برگشتند.

جالب‌تر اینکه بازی برگشت دو تیم در فصل بیستم لیگ‌برتر هم مساوی تمام شد. پرسپولیس پیش از دربی به اصفهان رفت و در برابر سپاهان قرار گرفت. تیم یحیی گل‌محمدی با گل دقیقه ۵۵ عیسی آل‌کثیر پیش افتاد اما درنهایت بازی با گل دقیقه ۸۷ محمد محبی، مساوی شد تا دومین رویارویی گل‌محمدی و نویدکیا هم بدون برنده باشد.

در بازی برگشت فصل بیست‌ویکم لیگ‌برتر سریال مساوی‌ها در اردیبهشت‌ماه به پایان رسید. آخرین پرده از سریال چهار قسمتی رویارویی گل‌محمدی و نویدکیا که برنده‌اش، استقلال بود چرا که با نتیجه‌ای که ثبت شد، قهرمانی تیم فرهاد مجیدی قطعی شد. این دیدار به دلایل انضباطی به سیرجان منتقل شده بود و سپاهان با گل‌های محمد نژادمهدی و سجاد شهباززاده از حریف پیش افتاد و گل دقیقه ۸۲ علی نعمتی فقط فاصله را کم کرد تا سپاهان برنده شود.

الکلاسیکو خارج از شرایط جدولی

دیدار پرسپولیس و سپاهان هیچ ربطی به جدول و شرایط دو تیم در لحظه ندارد. مهم نیست چه کسی روی نیمکت دو تیم باشد و کدام بازیکنان لباس دو تیم را به تن کنند، بازی در کدام شهر باشد و زیر عنوان کدام تورنمنت، این بازی گل سرسبد بازی‌ها در هر هفته و هر شرایطی است. اما این بار در آستانه دیداری هستیم که انگیزه در آن موج می‌زند.

انگیزه برای هر دو تیم و سوای خواست هواداران میلیونی هر دو باشگاه که حاضرند هر فصل دست خالی بمانند، اما این یک مسابقه را ببرند. در بسیاری از مواقع تاریخی یکی از این دو تیم در شرایط حساسی بوده، اما فوتبال ایران کمتر سراغ دارد که دیداری پیش بیاید که هر دو تیم انگیزه یکسان برای پیروزی داشته باشند.

کد خبر 749628

دیگر خبرها

  • هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال/ اعلام ترکیب تراکتور برای دیدار با استقلال
  • تاریخچه دیدارهای الکلاسیکوی ایران / اردیبهشت‌ طلایی‌رنگ است
  • تاریخچه دیدارهای الکلاسیکوی ایران / اردیبهشت‌ماه طلایی‌رنگ است
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • اوج حساسیت در دیدار‌های امروز لیگ برتر فوتبال
  • بررسی دیدارهای سرخابی ها در هفته بیست وپنجم لیگ برتر فوتبال
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • جام حذفی فوتبال؛ تراکتور به مس خورد، سپاهان به ملوان
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| تراکتور به دنبال انتقام از استقلال/ نبرد گلادیاتور‌های پرسپولیس و سپاهان در ال‌کلاسیکوی ایران
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی | سپاهان - ملوان، مس رفسنجان - تراکتور