Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@14:30:49 GMT

خرید توافقی سیب درختی درجه سه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۵۹۰۴

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد اظهار داشت: طی روزهای گذشته، خرید توافقی سیب درختی درجه سه در استان‌های آذربایجان غربی و سمنان آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، با اعلام اینکه کل خرید محصول سیب تا تاریخ بیستم مهرماه در مراکز خرید، بیش از ۲ میلیون و ۴۳۰ کیلو گرم بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سال جاری سالِ آور باغات سیب درختی کشور به حساب می‌آید، پیش بینی می‌شود تولید این محصول به بیش از ۳ میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در سطح کشور برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهادگفت: از این مقدار، حدود ۹۰۰ هزار تن از نظر سایز، در رده سیب درختی درجه سه و صنعتی قرار می گیرد که این میزان، قابلیت صادرات ندارد و باید در صنابع تبدیلی پس از کنسانتره و آبمیوه تبدیلی جهت بازارهای هدف صادراتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر قیمت سیب درختی درجه سه توسط واحدهای صنابع تبدیلی کاهش و به زیر ۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده که برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست که در همین راستا و برای ایجاد تعادل در بازار، سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید این محصول کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی جهاد کشاورزی معاون وزیر سمنان سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز‌، امید جهان‌نژادیان  با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 560 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان‌نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری 103 مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • معرفی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان پیرانشهر
  • توزیع بیش از ۳۵ میلیون لیتر مواد سوختی در بین روستائیان استان قزوین
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان