Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور روسیه تازه‌ترین اظهاراتش درباره مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران، ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو و همچنین اطلاع روسیه از عامل حمله اخیر به نفت‌کش ایرانی را بیان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از العربیه انگلیسی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو با این پایگاه خبری درباره عامل حمله به مجموعه پالایشگاهی آرامکوی عربستان گفت که برخلاف ادعای برخی کشورها مبنی بر دست داشتن ایران در این حمله، روسیه به هیچ کشوری اشاره نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه با وجود تجهیزات اطلاعاتی پیشرفته‌ و روابطی که با ایران دارد، نتوانسته است که عامل این حمله را تشخیص بدهد، تاکید کرد که روسیه نمی‌دانست چه کسی مرتکب این حملات شده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه این گفت‌وگو درباره نقش این کشور در خلیج فارس با گفتن این که « مسکو روابط بسیار دوستانه‌ای با تمامی کشورهای منطقه از جمله ایران  و کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات دارد»، نقش روسیه را به عنوان یک میانجی میان ایران و سایر کشورهای منطقه کم اهمیت جلوه داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داد که پوتین با پیشنهاد از سرگیری مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران از آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایران خواست که به اختلاف نظرهایشان غلبه کنند.

اسپوتنیک همچنین در ادامه افزود که از دیدگاه رئیس‌جمهور روسیه اگر این شرایط به واقعیت بپیوندد، مذاکرات جدید در قالب 1+5 که آخرین بار به امضای توافق هسته‌ای منتهی شد، امکان‌پذیر خواهد بود.

این خبرگزاری به نقل از وی درباره حمله اخیر رخ‌داده به نفت‌کش ایرانی سابیتی در دریای سرخ گفت: ممکن است باور نکنید اما ما [نمی‌دانیم که چه کسی مسئول این حملات بوده است]. روز پس از حمله، من بلافاصله از مسئولان وزارت دفاع و اطلاعات روسیه در این باره پرس‌وجو کردم، اما متاسفانه ما، در حال حاضر، اطلاعات موثقی درباره این رخداد نداریم.

علاوه بر این خبرگزاری رویترز با گزارش بخشی از اظهارات پوتین در گفت‌وگو با العربیه درخصوص مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی ایران به نقل از رییس جمهور روسیه نوشت: ما باید درباره برنامه موشکی ایران مذاکره کنیم و این امکان‌پذیر است، اما برنامه موشکی[ایران] یک چیز است و برنامه هسته‌ای[ایران] چیزی دیگر.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقاء می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن به شکل علنی دفاع می‌کند. در همین زمینه دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • لندن: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیسی برای حمله در داخل روسیه استفاده کند
  • دیوید کامرون: اوکراین می‌تواند از سلاح‌های انگلیس برای حمله در داخل روسیه استفاده کند