Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهان آرای از حضور ۴۸۹ روحانی در مدارس استان خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۳۹۵ نمازخانه در مدارس سراسر استان دایر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «نادر جهان‌آرای» امروز( یک‌شنبه، ۲۱ مهر) در جلسه شورای اقامه نماز گیلان در استانداری با اشاره به برنامه‌های آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش گفت: بخشنامه تقویت و توسعه فرهنگ اقامه نماز در سال تحصیلی جاری توسط وزیر آموزش‌ و پرورش ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه این بخشنامه در ۱۰ محور بر اجرایی کردن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی تاکید کرده است افزود: تشکیل منظم شورای اقامه نماز استان، مناطق و مدارس باهدف اجرایی کردن آیین‌نامه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، اتخاذ تدابیر لازم جهت اقامه نمازجماعت در مدارس سراسر کشور در وقت شرعی، انتخاب امام جماعت توانمند و مجرب در همه مدارس (اعم از روحانی یا همکار فرهنگی)، تعیین زنگ نماز در متن برنامه درسی روزانه مدارس در تمامی دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی به مدت ۳۰ دقیقه و جذب و هدایت خیرین برای ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت‌های نماز مدارس از جمله این محورهاست.

 

وی ادامه داد: تمهیدات لازم برای حضور حداکثری داوطلبانه همکاران و دانش‌آموزان در نماز جماعت مدارس توسط مدیران و تلاش جهت حضور مدیران ستادی و عوامل اجرایی آموزشگاه در صفوف نماز جماعت دانش‌آموزان، مشارکت اولیا دانش‌آموزان در فرایند اقامه نماز جماعت مدارس، برنامه‌ریزی برای برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس، مسجد و جامعه محلی با تأکید برای اجرای طرح پیوند مدرسه با مسجد و نماز جمعه، برگزاری دوره‌های توانمندسازی با موضوع نماز برای همکاران فرهنگی، دانش‌آموزان و اولیا آنها در راستای اجرایی شدن راهبردهای «طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی» و تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش‌ و پرورش و ستاد مرکزی اقامه نماز و خودداری از هرگونه تغییر کاربری نمازخانه‌های مدارس و دارالقرآن‌ها از دیگر محورهای ابلاغی وزارت آموزش و پرورش به استان‌هاست.

 

جهان‌آرای با تاکید بر تقویت فرهنگ نماز به‌عنوان مهمترین اولویت آموزش و پرورش بیان کرد: نماز، نیایش و تقویت روح بندگی و عبودیت یکی از بهترین و مناسب‌ترین راه‌های تربیت اسلامی است و همگان به‌ویژه متولیان آموزش و پرورش باید در تحقق هرچه بیشتر منویات مقام معظم رهبری و اجرایی کردن طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به بازسازی و تجهیز نمازخانه مدارس قدیمی گفت: در مداس جدید فضای مناسبی به‌عنوان نمازخانه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و تجهیز شده است.

 

جهان‌آرای با رد برخی شایعه‌ها در فضای مجازی مبنی بر تغییر کاربری فضای نمازخانه در برخی مدارس استان تاکید کرد: هیچ نمازخانه‌ای در مدارس و دارالقرآن‌ها به کلاس تبدیل نشده است.

 

وی از حضور ۴۸۹ روحانی در بیش از سه هزار مدرسه استان خبر داد و بیان کرد: ۲ هزار و ۳۹۵ نمازخانه در مدارس استان دایر است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به ارتباط مطلوب برخی ائمه جمعه استان با مدارس و دانش‌آموزان افزود: ۱۸ امام جمعه استان هفته‌ایی یک روز در مدارس حضور یافته و نماز جماعت را اقامه می‌کنند.

 

وی از توزیع ۲ هزارمترمربع فرش سجاده‌ایی بین مدارس استان خبر داد و بیان کرد: نیازمند کمک بیشتر در تجهیز نمازخانه مدارس هستیم تا ۴۰۰ هزار دانش‌آموز گیلانی بهره‌مندی مناسبی از فضای نمازخانه‌ها داشته باشند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین مسجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین حب الحسین یجمعنا اربعین ۹۸ مرز بین المللی شلمچه موکب اربعین امام جماعت مدارس اقامه نماز در مدارس مدارس گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • چالش دانش‌آموزان مسلمان برای اقامه نماز در مدرسه‌ای در لندن
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی