Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:15:04 GMT

۴۰ کامیون حامل کالا در مرز شلمچه متوقف شدند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۲۷۵

۴۰ کامیون حامل کالا در مرز شلمچه متوقف شدند

به گزارش ایرنا این کامیون ها حامل کالای صادراتی عمدتا محصول کشاورزی بوده که به دلیل ازدحام جمعیت زائران اربعین در مرز شلمچه و ترافیک سنگین اتوبوس های حامل زائران در مسیر شلمچه عراق به بصره تاکنون موفق به خروج از کشور نشده اند.

گزارش خبرنگار ایرنا از مرز شلمچه حاکی است بار این کامیون ها که بیشتر محصول سیب زمینی و پیاز است در آفتاب داغ منطقه در حال فساد و نابودی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس گمرک شلمچه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: کامیون های حامل کالا به دلیل ازدحام جمعیت زائران و تردد اتوبوس های زائران همچنین ترافیک ناشی از عبور کامیون های حامل کالاهای موکب ها در عراق اجازه خروج ندارند.

غلامرضا نیک رفتار با بیان اینکه تجارت و صادرات کالا از مرز شلمچه به هیچ عنوان متوقف نشده گفت: با توجه به ازدحام به وجود آمده در مرز شلمچه در ایام اربعین و تردد کامیون های موکب داران و اتوبوس های زائران پیش بینی شده بود صادرات با مدیریت انجام شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر تشریفات گمرکی این کامیون ها انجام شده و به لحاظ گمرک مشکلی برای تردد ندارد.

نیک رفتار افزود: خروج این کامیون ها با هماهنگی و به تشخیص هنگ مرزی و  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر انجام خواهد شد.

کوروش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز اظهار داشت: اولویت نخست در مرز شلمچه در ایام اربعین عبور اتوبوس های زائران و کامیون های موکب داران است و کامیون های تجاری پس از کاهش جمعیت تردد آنها برقرار می شود.

بیش از ۸۰۰ هزار تردد زائر به صورت رفت و برگشت طی ۲ هفته اخیر در مرز شلمچه ثبت شده است. 

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر گمرک جمهوری اسلامی ایران خوزستان صادرات غیر نفتی مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏

به گزارش "ورزش سه"، مت ریچی، ستاره 34ساله نیوکسل می‌داند ‏که به پایان روزهای فوتبالی‌اش نزدیک می‌شود. ‏

بر خلاف عده زیادی از فوتبالیست‌های پا به سن گذاشته که رویای ‏انتقال به حوزه مربی‌گری را در سر دارند مت ریچی برای آینده خود ‏برنامه خاصی تدارک دیده است: تامین زندگی با رانندگی ماشین‌های ‏سنگین. ‏

یک رسانه انگلیسی امروز نوشت: "اگر وقتی در اتوبان پشت کامیون ‏گیر می‌افتید و اعصاب‌تان خراب می‌شود بهتر است خودتان را کنترل ‏کنید، به‌خصوص اگر هوادار نیوکسل هستید. چرا که ممکن است ‏فوتبالیست محبوب‌تان پشت فرمان آن کامیون باشد".‏

مت ریچی امروز در آزمون گواهینامه پایه یک موفق شد و از این ‏لحظه می‌تواند پشت کامیون بنشیند. قرارداد ریچی در ماه ژوئن به ‏پایان می‌رسد و با توجه به اینکه او مدتی است عملا از برنامه‌های ادی ‏هاو در نیوکسل کنار گذاشته شده، به این نتیجه رسیده که زمان ‏خداحافظی فرا رسیده است. ‏

هواداران نیوکسل با خبر گواهینامه پایه یک بازیکن تیم‌شان ‏شوخی‌های زیادی کرده‌اند و می‌گویند بهترین شغل برای او این است ‏که فصل آینده رانندگی اتوبوس تیم را به عهده داشته باشد. ‏

یک هوادار نوشت: "ریچی باید راننده اتوبوس تیم بشود. از این به ‏بعد وقتی می‌گویند نیوکسل اتوبوس پارک کرد مت ریچی می‌تواند ‏بگوید این فقط یک اصطلاح نیست". هوادار دیگری نوشت: "ستاره را ‏از تیم بیرون نیندازید. قرارداد جدید به‌عنوان راننده اتوبوس تیم در ‏راه است". ‏

دیگر خبرها

  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • توقیف کامیون حامل ۱۲۰ رأس دام قاچاق در زاوه
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • توقیف کامیون‌های مسیر خلخال - پونل
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • کامیون های حامل بار اضافه در مسیر خلخال پونل توقیف شدند