Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمادگی بانک توسعه تعاون در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند، اعزام ۲۰ گروه‌ ارزیابی خسارت سیار به مسیرهای راهپیمایی اربعین، اعلام نرخ تسعیر ارز در شبکه بانکی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۲۱ مهرماه به شرح زیر است:

ورودی پرونده های قاچاق در شش ماهه نخست امسال ۲۸ درصد افزایش داشته است

«سید عبدالمجید اجتهادی» شب گذشته (شنبه 20 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ارزیابی خود از وضعیت قاچاق در کشور با اشاره به اینکه ورودی پرونده های قاچاق در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، 28 درصد افزایش داشته است، گفت: ورودی پرونده های قاچاق از حدود 31 هزار فقره در شش ماهه سال 97 به حدود 41 هزار پرونده در مدت مشابه امسال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مختومه کردن و رسیدگی به این پرونده ها حدود 22 درصد نسبت به سابق رشد داشتیم.

    مدیرکل پیشگیری و نظارت بر امور قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به افزایش وصولی جریمه های نقدی در اجرای احکام گفت: امسال از این محل، 224 میلیارد تومان جریمه، وصول و به خزانه واریز شد. امسال در مقایسه با پارسال، قاچاق در کالاهای ورودی نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته است اما از اواخر نیمه دوم پارسال، قاچاق کالای خروجی به شدت افزایش یافته است که در این زمینه، سوخت، مقام نخست را دارد.     وی با بیان اینکه بر اساس ماده 5 قانون مبارزه با قاچاق، راه اندازی سامانه ها تکلیف دولت شد، گفت: مقرر شد برای پیشگیری از ارتکاب قاچاق، فرآیند واردات و تجارت از جمله حمل، نگهداری، عرضه و فروش بر اساس نظر قانون گذار به صورت سامانه الکترونیکی نظارت شود.     طرح جامعی برای بافت های فرسوده نداریم   «ایرج رهبر» شب گذشته (شنبه 20 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره وضعیت بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده با اشاره به اینکه مسئله اصلی در بافتهای فرسوده و بازآفرینی شهری تملک املاکی است که در دست مردم است تا بتوان در بازسازی وارد شویم، گفت: مشکل ما در بافتهای فرسوده این است که در گذشته با مشارکت مردم در ساخت و ساز بافتهای فرسوده اگرچه موجب استقبال مردم شده اما با تراکم بیشتر در چندسال آینده باز هم بافت فرسوده ای در  همان منطقه خواهیم داشت که کار اشتباهی است اما برای مشارکت مردم باید اعتمادسازی کرد.        نایب رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه در اصل برای بافتهای فرسوده طرح جامعی نداریم در توضیح بیشتر در این باره گفت: به فراخور هر منطقه یا محله بافت فرسوده طرح داد به طور مثال از طرح نوسازی در محله سیروس تهران استقبال لازم انجام نشد که می توانستیم با توجیه اقتصادی و طرح هایی با ارزش افزوده بیشتر اعتمادسازی کرد و کاربری لازم را برای استقبال مردم ایجاد کرد.        نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند   امروز (یکشنبه 21 مهرماه) هر گرم طلای 18 عیار 406 هزار تومان ارزشگذاری شده و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1487 دلار معامله می شود این در حالی است که روز گذشته (شنبه 20 مهرماه) هر گرم طلای 18 عیار 406 هزار و 700 تومان معامله می شد و در بازارهای جهانی نیز هر انس طلا 1484 دلار ارزشگذاری شده بود.

 

بنابراین گزارش امروز (یکشنبه 21 مهرماه) سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 981 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 3 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 230 هزار تومان و سکه یک گرمی 850 هزار تومان است این در حالی است که روز گذشته (شنبه 20 مهرماه) سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 997 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 40 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 240 هزار تومان و سکه یک گرمی 830 هزار تومان بود.

 

این گزارش می افزاید امروز (یکشنبه 21 مهرماه) دلار 11 هزار و 460 تومان، یورو 12 هزار و 800 تومان، پوند انگلیس 14 هزار و 650 تومان، درهم امارات 3145 تومان، لیر ترکیه 1965 تومان، یوان چین 1625 تومان، دلار کانادا 8770 تومان و دلار استرالیا 7860 تومان است این در حالی است که روز گذشته (شنبه 20 مهرماه) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 480 تومان، یورو 12 هزار و 670 تومان، پوند انگلیس 14 هزار و 230 تومان، لیر ترکیه 1975 تومان، دلار کانادا 8700 تومان، دلار استرالیا 7830 تومان و یوان چین 1625 تومان بود.

 

آمادگی بانک توسعه تعاون در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی

بانک توسعه تعاون هم سو با شبکه بانکی کشور و در راستای خدمات‌رسانی بانکی در ایام اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین اقدام به فراهم نمودن تمهیدات لازم و خدمات مناسب جهت ارائه خدمت به زائرین پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی کرد.

 

سعید معادی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی و حوزه مدیریت، قاسم توکلی مشاور مدیرعامل و مدیر امور حراست، احمد محمدی مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون صبح امروز با حضور در استان خوزستان از شعب شهرستان‌های اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد و موکب ستاد مردمی کارکنان بانک توسعه تعاون بازدید به عمل آوردند.

 

گفتنی است مدیران ستادی بانک توسعه تعاون که به‌منظور آگاهی از میزان آمادگی شعب این بانک در نحوه خدمات‌رسانی در ایام اربعین و پیش‌گیری و رفع مشکلات احتمالی به این استان عزیمت نموده‌اند ضمن بازدید و آگاهی از شرایط و وضعیت خدمات بانکی قابل‌ارائه و تمهیدات ویژه مربوط به این ایام، ضرورت همراهی بهتر و بیشتر کارکنان شعب موردنظر را با زائرین اربعین حسینی و مشارکت هرچه مناسب‌تر در همراهی در جهت کمک به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رخداد را مورد تأکید قراردادند.

 

اعزام ۲۰ گروه‌ ارزیابی خسارت سیار به مسیرهای راهپیمایی اربعین

در مراسمی که با حضور محمد رضایی سرپرست شرکت سهامی بیمه ایران و اعضای هیات مدیره و مدیران این شرکت برگزار شد، این ۲۰ گروه به مسیرهای راهپیمایی اربعین اعزام شدند.

رضایی در این مراسم در سخنانی گفت: برای خدمات رسانی بهتر به میلیون‌ها زائر کربلای معلی، این گروه‌های سیار برای کارشناسی و پرداخت خسارت تصادفات احتمالی در مسیر زائران اربعین و در مناطق مرزی شلمچه، چزابه، مهران و خسروی مستقر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص میزان پرداخت خسارت هیچ محدودیتی برای گروه‌های اعزامی وجود ندارد، گفت: با توجه به اختیارات تامی که به کارشناسان اعزامی تفویض شده است، علاوه بر کاهش فرآیند بررسی و برآورد زیان وارد شده، پرداخت خسارات به طور الکترونیکی و در محل وقوع حادثه به حساب زیاندیدگان انجام خواهد شد.

 

نرخ تسعیر ارز در شبکه بانکی اعلام شد

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک، موسسات اعتباری غیربانکی و بانک مشترک ایران ـ ونزوئلا اعلام کرد: پیرو بخشنامه شماره ٩٢٨٤٧/٩٨ مورخ ۱۳۹۸.۳.۲۲ موضوع ابلاغ نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در شبکه بانکی کشور در پایان سال ١٣٩٧ و در پاسخ به استعلامات بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در خصوص نرخ و چگونگی تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در گزارشگری مالی میان‌دوره‌ای منتهی به شهریور ماه ١٣٩٨، به استحضار می‌رساند: «مقرر شده است مفاد بخشنامه شماره ٩٢٨٤٧/٩٨ مورخ ۱۳۹۸.۳.۲۲ همچنان برای تسـعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در گزارشگری مالی میان‌دورهای منتهی به شهریور ماه ١٣٩٨ ملاک عمل باشد.»

در پایان، ضمن اعلام اینکه برای استخراج نرخ برابری سایر اسعار به جز دلار به یورو، لازم اسـت از نرخ‌هـای اعلامی بانک مرکزی در تاریخ ۱۳۹۸.۶.۳۱ مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به نشانی www.cbi.ir بهره‌برداری شود، خواهشمند است دستور فرمایند مراتب به قید تسریع و با لحاظ مفاد بخشنامه شـماره ١٤٩١٥٣/٩٦ مورخ ۱۳۹۶.۵.۱۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن بانک یا مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ شده و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل آید.

 

۵ متغیر اصلی بورس منفی شد

جزییات داد و ستدهای هفته دوم مهر ماه سال جاری در تالار شیشه ای حاکی از آن است که در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۷  مهرماه ۹۸، شاخص کل بورس با ۱۳.۰۶۸ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به ۳۱۳.۰۴۹ واحد رسید.

کاهش ۵۱۰۰ واحدی شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن نیز با ۵۱۰۸ واحد کاهش معادل ۵.۳۰ درصد به ۹۱.۳۰۰  واحد را به نمایش گذاشت.

ریزش همزمان بازار اول و دوم

افزون بر این، شاخص بازار اول با ۱۰.۶۲۷ واحد کاهش به ۲۲۶.۲۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۱.۵۱۰ واحد کاهش به ۶۴۲.۳۶۵ واحد رسید و به این ترتیب شاخص بازار اول ۴.۴۹ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با  ۳.۲۴ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

افت ۲۲ درصدی ارزش کل معاملات

جزییات این آمار نشان می دهد که در ۵ روز کاری هفته دوم مهر ماه، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۱۰۸.۸۶۴ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۲۲.۶۶ درصد کاهش یافت.

کاهش ۲۷ درصدی تعداد داد و ستدها

در ضمن در هفته گذشته تعداد ۲۵.۶۱۹ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۳ میلیون و ۲۵۶ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۲۷ درصد کاهش و ۱۱ درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند./

 

 

 

 

 

            پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی کانون های مساجد اربعین ۹۸ مسجد مرز بین المللی شلمچه شیراز حب الحسین یجمعنا اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، امین سلیمانی گفت : بر اساس دستورالعمل انتخاب معلمان نمونه در سال ۱۴۰۳ که متفاوت از سنوات قبل بود، انتخاب معلمان در دو گروه معلمان ( یک معلم از هر دوره تحصیلی) و گروه کیفت بخشی ( مدیر،معاون،مراقب سلامت،مربی پرورشی،مشاور) بر اساس معیار های تعیین شده در هر مرحله بود .

وی گفت: بر اساس این شیوه نامه انتخاب گروه معلمان بر اساس نمون برگ ارزیابی دانش آموزان آموزشگاه، کمیته ارزیابی مدرسه و مستندات در نظر گرفته شده در فرم انتخاب معلمان نمونه بود و معلمانی که بیشترین امتیاز را کسب نمودند، انتخاب و به مرحله ی منطقه ای معرفی شدند و البته انجام مراحل امتیاز دهی تماماً در سامانه مای مدیو انجام گرفت.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش افزود: در مرحله ی منطقه ای علاوه بر امتیازات مرحله قبل دبیران در گروه های درسی نیز می بایست تدریس حضوری انجام میدادند که در مرحله استانی نیز از بین نفرات برگزیده هر منطقه پس از تدریس حضوری نفر برتر به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

وی گفت در گروه کیفیت بخشی، ثبت مستندات خواسته شده بر اساس فرم مربوطه و شاخص های امتیازی، ارزیابی آنان در کارگروه منطقه انجام و نفر برتر در هر گروه شغلی جهت ارزیابی کیفی در کارگروه تخصصی استانی معرفی شد و در مرحله ی استانی مستندات و فعالیت های گروه کیفیت بخشی در کارگروه های تخصصی استانی و معاونت های مربوطه بررسی و نفر برتری که بیشترین امتیاز را کسب نمود به مرحله ی کشوری معرفی شد.

سلیمانی ضمن تبریک پیشاپیش روز معلم خاطر کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده سلمان رستمی آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن ، جعفر عالی پورهفشجانی دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه دو شهرکرد و سیده سارا بخشایش دبیر متوسطه دوم بروجن به عنوان معلمین نمونه امسال معرفی می گردند.

گفتنی است ،فرخنده رحیمی مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، فاطمه نجفی معاون آموزشگاه از ناحیه ۱ شهرکرد ، اکرم پیرایش مراقب سلامت ناحیه ۱ شهرکرد ، مریم توکلی مربی پرورشی کوهرنگ و فرشاد احمدی مشاور ناحیه ۱ شهرکرد به عنوان گروه کیفیت بخشی استان معرفی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899008

دیگر خبرها

  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • معلمان نمونه استان چهارمحال و بختیاری معرفی شدند
  • تلفن ثابت سازمانی
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان