Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@02:17:28 GMT

پهپاد آمریکایی را باد بُرد!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۶۴۳۶

به گزارش جام نیوز، علیرغم اینکه مقامات آمریکایی و در راس آنان دونالد ترامپ معتقدند که این کشور پیشرفته ترین تجهیزات نظامی دنیا را در اختیار دارد اما با کمی بررسی می توان به ضعف فناوری های نظامی آمریکا پی برد!

 

چندی پیش بود که «کمیسیون استراتژی دفاع ملی» در گزارشی عنوان کرد که ایالات متحده به دلیل کاهش برتری نظامی تاریخی خود دچار بحران امنیت ملی شده و وزارت دفاع این کشور نه به لحاظ مالی و نه از جنبه استراتژیک توان پیروزی در جنگ‌های چند جانبه را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اندیشكده آمریكایی بنیاد «هریتیج» نیز سال گذشته در گزارشی، توان كلی ارتش آمریكا را «محدود» ارزیابی كرد و نوشت: « اندازه اجزای فعال ارتش آمریكا دو سوم آن چیزی است كه باید باشد، تجهیزات عملیاتی آن از حد موردنیاز «قدیمی» تر بوده و سطح آمادگی ارتش این كشور نیز «مشكل ساز» است.

 

ضعف تجهیزات نظامی آمریکا در عرصه عمل نیز به اثبات رسیده است؛ آنجا که بامداد 30 خرداد ماه، سپاه پاسداران با استفاده از سامانه بومی «سوم خرداد» پهپاد پیشرفته و 222 میلیون دلاری گلوبال هاوک را که به مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز کرده بود، هدف قرار داده و منهدم کرد.

 

اما در روزهای گذشته اتفاقی دیگر برای یکی دیگر از پهپادهای نظامی آمریکا رخ داد تا بار دیگر ضعف تجهیزات نظامی آمریکا مشخص شود.

 

به گزارش پایگاه آمریکایی درایو، نیروی هوایی ایالات متحده امریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد که وزش باد به پهپاد آمریکایی XQ-58A آسیب رسانده و باعث خرابی آن شده است!

 

این پهپاد آمریکایی که در اسفند ماه سال گذشته و پس از 2.5 سال رونمایی از مدل مفهومی، اولین تست پروازی خود را انجام داده بود، در سومین تست خود پس از گذشت 8 ماه، بر اثر وزش باد در زمان فرود و به دلیل عملکرد نادرست کیسه های هوا آسیب دید!

 

بنابر اخبار منتشر شده، هزینه ساخت هر یک از پهپاد های XQ-58A ، دو تا سه میلیون دلار بوده و ارتش آمریکا آن را با هدف جنگ سرد با روسیه توسعه داده است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پهپاد تجهیزات نظامی آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند

آمریکا گرچه به طور تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی ایستاده و از این رژیم برای نسل کشی فلسطینیان حمایت می‌کند، اما برای حفظ وجهه خود نیز که شده گاهی انتقاداتی سطحی از این رژیم به عمل می‌آورد. 

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پنج واحد از ارتش اسراییل مسئول نقض فاحش حقوق بشر در حوادثی هستند که در خارج از غزه پیش از عملیات نظامی جاری در این باریکه رخ داده است. 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: با این حال، چهار از این یگان‌ها به طور موثری اقدام به جبران تخلفات خود کرده اند. اسراییل اقدام به ارائه اطلاعات بیشتر درباره واحد پنجم کرده است و واشنگتن به گفتگو با تل آویو در این باره ادامه می‌دهد. 

وزارت خارجه آمریکا نام واحد نظامی متخلفی که از سوی واشنگتن اقدام خود را جبران نکرده است را اعلام نکرد، اما به نظر این واحد نظامی همان نیتسح یهودا است که پیش از آن زمزمه‌هایی مبنی بر تحریم این واحد نظامی به دلیل نقض حقوق بشر در کرانه باختری مطرح شده بود. 

مقامات صهیونیست و آمریکایی تاکنون درباره این موضوع جزئیات بیشتر ارائه نکرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌