Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری چین امروز (یکشنبه) هشدار داد، هرگونه تلاش برای ایجاد تفرقه در کشور به شدیدترین شکل ممکن پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در حالی مطرح شده که پکن ماه‌هاست که با اعتراضات گسترده در هنگ کنگ و انتقادهای آمریکا بابت رفتارش با گروه‌های اقلیت مسلمان روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری چین در گفتگو با نخست وزیر نپال در نشستی که امروز برگزار شد، گفت: هر کسی که تلاش کند تا در هر جایی از کشور جدایی و تفرقه ایجاد کند، تمام بدنش متلاشی می‌شود و استخوان‌هایش در هم می شکند. هر نیروی خارجی که از چنین اقداماتی در راستای ایجاد جدایی و تفرقه کشور حمایت کند، از سوی مردم چین متوهم و خیال پرداز است.

شی جینپینگ که نخستین رئیس جمهوری چین است که در طول ۲۲ سال گذشته به نپال می‌رود، روز شنبه وارد این کشور شد.

نخست وزیر نپال نیز گفت، کشورش مخالف هرگونه اقدام ضد چینی در خاک این کشور است.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته، اگر اتفاق بدی در رسیدگی مقام های چینی به مساله هنگ کنگ بیفتد، گفتگو با پکن مشکل خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور است، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

کد خبر 6095373 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه