Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور چین درباره تلاش‌ها برای تجزیه چین هشدار داده و آنها را متوهمانه خوانده است. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شی جین پینگ امروز یکشنبه درباره هر گونه تلاش برای تجزیه چین هشدار داد و تاکید کرد این تلاش‌ها شکست خواهند خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با کی پی شارمان اولی نخست وزیر نپال، گفت: هر کسی تلاش کند چین را در هر بخشی از آن تجزیه کند نابود خواهد شد.

رئیس جمهور چین در ادامه گفت: و هر نیروی خارجی که از این تلاش‌های تجزیه طلبانه حمایت کند مردم چین آن را متوهمانه قلمداد می‌کنند.

اشاره چین به تلاش‌های آمریکا برای مداخله در امور هنگ کنگ و تایوان با حمایت از اعتراضات این دو منطقه نیمه خودمختار چین است.

نشست یک روزه گفتگوی آمریکا و تایوان دوشنبه هفته گذشته برای آنچه توسعه همکاری در منطقه اقیانوسیه خوانده شد به میزبانی وزارت خارجه تایوان و دفتر نمایندگی آمریکا در تایپه برگزار شد. در این نشست یک روزه خانم ساندرا اودکرک از مقامات وزارت خارجه آمریکا در امور شرق آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده بود.

این نخستین دیدار دیپلماتیک از ماه گذشته تاکنون به‌شمار می‌رود که تایوان روابط دیپلماتیک خود را با دو کشور حوزه اقیانوسیه قطع کرد.

در مرداد ماه و در حالی که آمریکا موافقت خود را با فروش تسلیحات جدید به تایوان اعلام و از معترضان هنگ کنگ نیز رسماً حمایت کرده بود، پکن نسبت به این گونه اقدامات ایالات متحده هشدار داد.

آمریکا سعی دارد با فروش تسلیحات خود به تایوان اهرم فشاری در منطقه برای چین داشته باشد. 

رئیس‌جمهوری چین در گزارش خود در نوزدهمین کنگره حزب کمونیست درباره ایده "یک کشور، دو سیستم" و اتحاد دوباره سرزمین مادری چین به عنوان راهبرد کلیدی چین در "عصر جدید" یاد کرده است. این به آن معناست که پکن قصد ندارد از تایوان و همینطور هنگ کنگ به‌عنوان بخشی از حاکمیت سرزمینی خود چشم پوشی کند.

یادداشت | دو دیدگاه متفاوت در ناآرامی‌های ‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎هنگ کنگمخالفت چین با حضور دو ناو آمریکایی در هنگ کنگگزارش |هنگ کنگ؛ مشت آهنین چین در مقابل دست سیاه آمریکاچین به آمریکا درباره مداخله در امور هنگ کنگ اعتراض کردحضور مقام وزارت خارجه آمریکا در تایوان؛ مداخله در امور حاکمیتی چینواکنش چین به یادداشت تفاهم آمریکا-تایوان بر سر فروش سلاحراهکارهای پکن برای همراه کردن تایوان با سیاست اتحاد سرزمین مادری چینهشدار نظامی چین به آمریکا بر سر مداخله در تایوان

 

انتهای پیام/

R36447/P/S8,87/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است