Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی میرباقری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه برداشت بی رویه از منابع زیرزمینی یکی از مهمترین عوامل ایجاد فرونشست سطح زمین در دهه های اخیر است، اظهارداشت: نشست زمین باعث ایجاد شکاف های عمیق در سطح زمین، کج شدن لوله های چاه، خرابی ساختمان ها و لوله زایی چاه ها می شود.

وی افزود: پدیده فرونشست زمین در دشت های مهیار، کاشان، اصفهان، برخوار، اردستان، دامنه داران و فلاورجان مشاهده شده است و در آینده نزدیک یکی از معضلات عمده استان اصفهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه عامل فرونشست در دشت های اصفهان برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و خارج از توان آبخوان در سه دهه گذشته است، تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد آبهای زیرزمینی در استان اصفهان در بخش کشاورزی مصرف شده است.

وی اضافه کرد: دشت مهیار، نجف آباد، دامنه و دشت اصفهان برخوار بیشترین میزان فرونشست زمین را در استان اصفهان داشته اند.

میرباقری با اشاره به اینکه محدوده تحت تاثیر فرونشست در دشت اصفهان-برخوار سه هزار و ۷۰۰ کیلومترمربع است که بیشترین مقدار فرونشست سالانه تا ۱۸ سانتیمتر در سال را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: مساحت محدوده تحت تاثیر فرونشست با نرخ سالانه بیش از ۱۰ سانتیمتر حدود ۲۵ کیلومتر مربع است که تاسیسات مهمی از جمله راه آهن اصفهان-یزد به طول ۹۸ کیلومتر و فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با بیان اینکه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در محدوده فرونشست ۴ الی ۵ سانتیمتر در سال قرار دارد، تصریح کرد: جمعیت متاثر از فرونشست اصفهان با نرخ بیش از ۱۰ سانتیمتر بالغ بر سه هزار و ۱۶۰ نفر است.

کد خبر 4745218

منبع: مهر

کلیدواژه: فرونشست زمین شرکت آب منطقه ای اصفهان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان شیراز قزوین شهرکرد استانداری سمنان رادیو اربعین نیروی انتظامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت

آفتاب‌‌نیوز :

خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

احمد رجبی با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان‌آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان‌آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه، خوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • (تصاویر) فرونشست زمین در مشهد
  • پدیده مشکوکی که این روزها بین جوانان مُد شده!
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • عکس | بلعیده شدن پراید در خیابان پس از فرونشست زمین
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک