Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-06@15:28:44 GMT

پوتین: ایران در حملات آرامکو دخالتی نداشته است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۷۲۰۹

خرداد؛ رئیس جمهوری روسیه گفت که ایران در حملات آرامکوی عربستان سعودی دخالتی نداشته است.
به گزارش شفقنا، «ولادیمیر پوتین» امروز(یکشنبه) در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت که رئیس جمهوری ایران هرگونه دخالت ایران در حملات آرامکو را رد کرده است.
رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اینکه باید خاک سوریه از حضور نظامی خارجی خالی شود، اظهار کرد: وقت آن رسیده که سوریه به آغوش ملت های عربی بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه متاسفانه مسابقه تسلیحاتی بار دیگر بازگشته است، خاطرنشان کرد: خروج واشنگتن از معاهده موشک های میان برد گام اشتباهی بود. اوضاع در آمریکا به ترامپ اجازه بهبود روابط با روسیه را نمی دهد.
پوتین با اشاره به اینکه عربستان نقش مثبتی  در حل بحران سوریه ایفا می کند،یادآور شد: ما حملات آرامکو را محکوم می کنیم و منتظر نتایج تحقیقات درباره این حملات هستیم. ما از طرح های محمد بن سلمان برای ثبات بازار نفت حمایت می کنیم.
وی در همین زمینه افزود: ما در حال بررسی انجام پروژه های مشترک با عربستان سعودی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار هستیم. به امارات به عنوان یکی از شرکای امیدوار کننده و بسیار نزدیک نگاه می کنیم. این کشور در ثبات منطقه ایفای نقش می کند. شراکت راهبردی با امارات، حجم روابط دوجانبه را نشان می دهد.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه افزود: ما به قطعنامه های سازمان ملل درباره پرونده فلسطین پایبند هستیم. معامله قرن هنوز مبهم است و واشنگتن این معامله را برای افکار عمومی جهان معرفی نکرده است. برچسب ها: پوتین ، آرامکو

منبع: خرداد

کلیدواژه: پوتین آرامکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟