Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: با مساعدت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌ها با شرکت شمش فلز رویال فردوس داشتند قرار است این واحد طی ۲۰ روز آینده به تولید برگردد. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مشیرالحق عابدی ظهر امروز در کمیته اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این کمیته نیز در جهت هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی است و هدف دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی نیز رفع مشکلات سرمایه‌گذاران در استان و رفع موانع تولید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: برطرف کردن مشکلات واحدهای صنعتی به این معنی نیست که مالیات، تامین اجتماعی و بانک‌ها مطالبات آنها پرداخت شود بلکه باید با یک برنامه‌ریزی شرایطی فراهم کرد که هر واحد تولیدی بتواند مطالبات خود را پرداخت کند.

عابدی درخواست کرد که در این جلسه شرکت شمش منیزیم برنامه اجرایی و زمانبندی برای راه‌اندازی کارخانه را در کوتاه‌ترین زمان ارائه دهد چرا که برنامه‌ریزی از اوجب واجبات بوده و کار باید با برنامه انجام شود.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی مربوطه و بانک‌ها با شرکت شمش فلز رویال فردوس همراهی داشته باشند تا این واحد طی 20 روز آینده به تولید برگردد.

طرح تولید شمش منیزیم در ازنا کلنگ زنی شدمعوقات کارگری دستاورد کارخانه شمش منیزیم برای مردم فردوسعملیات اجرایی ساخت کارخانه شمش منیزیم نهاوند به زودی آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: عمده مشکلاتی که این شرکت با آن مواجه بود بحث سیستم بانکی و دستگاه‌های خدمات رسان از جمله گاز و برق بود که طبق توافقاتی که صورت گرفت قرار شد تا پایان سال مشکلاتی که شرکت دارد برطرف شود.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس در این جلسه گفت: با مساعدت‌هایی که در این جلسه شد از هفته آینده تولید در شرکت شمش منیزیم مجدداً آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس نیز در این جلسه بیان کرد: طی دو سال گذشته تاکنون کمک‌های خوبی توسط استانداری و سایر دستگاه‌های خدمت رسان صورت گرفته اما با توجه به اقتضائات سیاست‌های اقتصادی و جنگ اقتصادی فشار خردکننده‌ای به این واحد تولیدی وارد کرده است.

فرامرز کافی در پاسخ به سخن رئیس کل دادگستری مبنی بر اینکه واحد تولیدی تعطیل است افزود: از هفته آینده تولید در شرکت شمش منیزیم مجدداً آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تولید کارخانه شمش منیزیم از ابتدای سال جاری آغاز شده و در این مدت بیش از 200 تن تولید و به فروش رسیده و ظرفیت تولید روزانه کارخانه نیز 20 تن است که این ظرفیت باید به 40 تن در روز برسد.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس یکی از مشکلات اساسی در تولید را معوقات بانکی دانست و اظهار داشت: در سال 91 دچار تنش اقتصادی بسیار شدید در زمینه افزایش قیمت‌ها و افزایش ارز شدیم و در سال 88 نیز طرح آمایش صنعت و معدن توسط وزیر صمت آن زمان اجرایی شد و واحدهای تولیدی که در این طرح پذیرفته می‌شوند می‌توانند از 80 درصد تخفیف در بهای زمین و تامین زیرساخت‌ها استفاده کنند اما چون جزو صنوف آلاینده بودیم در شهرک صنعتی فردوس جانمایی نشدیم.

کافی تصریح کرد: برای تامین زیرساخت‌ها کارخانه هیچ اقدامی صورت نگرفت و بالاجبار مبلغ 3.5 میلیارد تومان از بانک‌های مختلف تسهیلات گرفتیم که زیرساخت‌ها تامین شود و این زیرساخت‌ها نیز اختصاصی است و بدون اینکه یک ریالی به ما کمک شود و تا این لحظه نتوانستیم این مبلغ چه از محل کمک‌های فنی و اعتباری و چه از محل همیاری برای تامین زیرساخت‌ها وصول کنیم.

وی گفت: برای معوقات بانکی نیاز به یک سال تنفس داریم تا این مبالغ را پرداخت کنیم؛ از هفت کوره فعلی دو کوره روشن است اما در حال حاضر هیج مطالبه کارگری نداریم.

مدیرعامل شرکت شمش فلز رویال فردوس افزود: مراحل تکمیل و تقسیط پرونده و مصوبه ستاد تسهیل انجام شده اما سازمان تامین اجتماعی سهام سرمایه این کارخانه را توقیف کرده یعنی مجامع 97 و 98 مانده است و  ستاد تسهیل شهرستان نیز مصوب کرده برای رفع توقیف شود ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

مرتضی ذاکریان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در یازدهمین کمیته استانی بند الف تبصره ۱۸ استان ۶۶ طرح با ۷۷.۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

به گفته وی در مجموع یک هزار و ۳۰۹ طرح در کمیته استانی به ارزش دو هزار و ۲۶۸ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۹۸ طرح تا کنون به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده است، بیان داشت: تا کنون به ۵۳۴ طرح بیش از ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۹۵ طرح از سوی بانک‌های عامل برگشت خورده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۹ درصد تسهیلات تخصیصی تا کنون جذب شده است، عنوان کرد: مجموع تسهیلات تخصیصی تا کنون یک هزار و ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

ذاکریان بیان داشت: ۱۳۲ میلیارد تومان از تسهیلات نیز در دست پرداخت است.

به گفته وی خراسان جنوبی در رتبه چهارم پرداخت تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ کشور قرار دارد.

کد خبر 6088760

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی