Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه کمیسیون گرشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز آخرین وضعیت پروژه‌های باغ‌موزه و خیابان غذا و همچنین گزارش شهرداری در خصوص تخریب کتیبه گورستان تاریخی دارالسلام به بحث گذاشته شد.

در دستور اول جلسه امروز کمیسیون گردشگری، رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز و معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به ارائه گزارشی در خصوص تخریب کتیبه سقاخانه گورستان تاریخی دارالسلام پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولماز دهقانی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر نیز در این باره با اشاره به اینکه متولی حفظ و نگهداری آرامستان‌ها باید مشخص شود، اظهار داشت: اینکه آیا شهرداری مایل به مدیریت این آرامستان هست یا لازم است این وظیفه به میراث فرهنگی واگذار شود، یک موضوع مهم است که نیاز به بحث و بررسی دارد.

او با بیان اینکه آرامستان دارالسلام در سال‌های اخیر جنبه‌ی میراثی پیدا کرده است، تصریح کرد: با این حال به نظر می‌رسد اداره‌کل میراث فرهنگی نیز برنامه خاصی برای این آرامستان ندارد.

دهقانی تأکید کرد: اینکه این آرامستان و موارد مشابه آن، در ناهماهنگی دستگاه‌های مختلف صدمه ببینند قابل قبول نیست؛ معتقدم تکلیف این گونه اماکن باید روشن باشد و طبق اصول مشخص و به صورت یکپارچه، مدیریت و نگهداری شوند.

در پایان بررسی این دستور کار، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف شد که ضمن ارائه‌ی گزارشی از وضعیت نصب دوربین‌ها در این مجموعه، برای رفع نواقص در این خصوص اقدام کند.

همچنین جبران کمبود نیرو‌های نگهبان در سایت دارالسلام از دیگر تصمیمات این کمیسیون در این موضوع بود.

پروژه بزرگ «باغ موزه» شیراز تا پایان پاییز امسال کلنگ‌زنی می‌شود

دومین دستور کار کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز، به ارائه گزارش شهرداری شیراز در خصوص پروژه احداث باغ موزه هنر اختصاص داشت.

پروژه‌ای که به اعتقاد مقامات شهرداری شیراز می‌تواند به یکی از کار‌های بسیار بزرگ در این دوره از مدیریت شهری تبدیل شود.

پروژه باغ موزه بنا است در فضای بزرگی در حدود ۱۶ هکتار و در مجاورت پیاده‌راه سلامت در نزدیکی بلوار‌های شاهد و شهید چمران احداث شود.

زمین این پروژه در باغات قصردشت قرار دارد؛ اگرچه بنا بر اعلام مسؤولان شهرداری این فضا در حال حاضر با تغییر وضعیت به نوعی به یک فضای خالی بدل شده است.

فاز نخست این طرح هفته گذشته مصوب شده و تهیه طرح فاز دوم آن نیز آذرماه امسال به اتمام خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز امیدوار است که کلنگ‌زنی این پروژه ظرف یکی دو ماه پیش رو انجام شود و فضای سبز پروژه نیز تا زمان فصل مناسب درختکاری، به بهره‌برداری برسد.

هدف شهرداری احیای باغ قصردشت با یک طراحی حرفه‌ای است

جواد بهادری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در این باره با اشاره به اینکه فضای مورد نظر در این نقطه مهم از شهر به مرور زمان وضعیت بدی پیدا کرده است، گفت: هدف اصلی ما از این پروژه، احیای باغ از طریق اجرای یک طراحی مناسب و اصولی توسط تیم حرفه‌ای و متخصص است.

او با یادآوری این نکته که در پهنه باغات قصرالدشت، قانون اجازه بارگذاری تا سقف ۱۵ درصد را تعیین کرده است، گفت: با این حال در طرح فعلی یک بارگذاری بسیار سبکی در حد کمتر از ۵ درصد سطح اشغال منظور شده است؛ از لحاظ ارتفاع نیز طرح به گونه‌ای است که بنا‌های احداثی در میان پوشش سبز پنهان خواهد شد.

بهادری با بیان اینکه همه فعالیت‌ها در این پروژه به صورت فرهنگی و با مقیاس شهری و فراشهری خواهد بود، ادامه داد: خلق یک فضای هنری جذاب که نشانگر توانمندی معماران بومی ما باشد، از دیگر اهداف این پروژه است.

این مقام مسؤول در شهرداری شیراز معتقد است که پروژه باغ موزه شیراز در قلب باغات قصردشت بازتاب اجتماعی بسیار خوبی در میان شهروندان و همچنین ارتقای سرانه فرهنگی و هنری و سرانه باغات در پی خواهد داشت.

واکنش به نگرانی رئیس شورای شهر

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همچنین در واکنش به نگرانی سید عبدالرزاق موسوی عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر مبنی بر اینکه این طرح خوب دچار فرسایش زمانی شود، تصریح کرد: این پروژه از آن دسته از مواردی است که کم سابقه است و معتقدم حالا که ما تصمیم به طراحی و اجرای کاملاً اصولی آن گرفته‌ایم لازم است به ما فرصت بدهید که یک پروژه‌ی بسیار خوب اجرا شود.

در همین حال موسوی، معتقد است که اگرچه نباید دقت در اجرای پروژه فدای سرعت شود، اما در عین حال لازم است که در این مدت باقیمانده از دوره پنجم مدیریت شهری، با یک برنامه‌ریزی دقیق و تشکیل تیم‌های کارشناسی مشترک بین سازمانی، هم زمان و هم کیفیت پروژه‌های شاخص تأمین شود.

خیابان غذای شیراز، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

سومین دستور کار کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر به ارائه گزارش شهرداری شیراز در خصوص پروژه تأسیس و راه اندازی خیابان غذا (مشکین فام) اختصاص داشت.

خیابان غذا در در خیابان مشکین فام در حاشیه جنوبی پارک شیراز در امتداد خیابان ارم واقع است که مطالعات فاز اول و دوم آن انجام شده و بنا بر اعلام معاون شهرسازی و معماری، تا قبل از عید نوروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته بهادری، در این باره ایده خامی نیز مطرح است که بر اساس آن محور گردشگری ارم از طریق یک زیرگذار به خیابان غذا وصل شود.

همچنین دهقانی، رئیس کمیسیون گردشگری شورا نیز پیشنهاد کرد که سازمان سیما و منظر به صورت همزمان نسبت به بازطراحی ضلع جنوبی پارک آزادی از منظر نورپردازی و فضای کلی آن متناسب با هارمونی خیابان غذا اقدام کند.

شهرداری درباره طرح‌های احداث باغ موسیقی و باغ کودکان گزارش می‌دهد. همچنین دو موضوع ارائه گزارشات شهرداری شیراز در خصوص باغ موزه موسیقی ایرانی و طرح پیشنهادی باغ کودکان از دستور‌های این جلسه بود که با موافقت اعضا به جلسه آینده کمیسیون موکول شد.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر جاذبه های گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: حل گره‌های ترافیکی شهرکرد یکی از دغدغه‌های شورای ششم است و باید اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، مصطفی حیدری امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ در سخرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با بیان این‌که شورا نهادی مردمی و مستقلی است که بر اساس اصل هفتم قانون اساسی وظیفه تصمیم‌گیری و اداره امور محلی را بر عهده دارد، اظهار کرد: در طول ۳۳ ماهی که از آغاز کار شورای ششم شهرکرد می‌گذرد، تعداد ۲۷۰ جلسه علنی و غیرعلنی شورای شهر تشکیل شده و بیش از هزار و ۲۰۰ مصوبه برای رفع مشکلات شهروندان از تصویب بودجه و بهای خدمات، تعرفه و نرخ ناوگان حمل و نقل گرفته تا مصوبات شهرداری، شهروندان، پروژه‌های عمرانی و سرمایه گذاری به تصویب رسیده است.

وی افزود: هفت کمیسیون تخصصی در شورای شهر شهرکرد وجود دارد که شامل کمیسیون حقوقی و نظارت، کمیسیون شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی ایثارگران و بانوان، کمیسیون املاک و امور اداری، کمیسیون خدمات شهری، فضای‏سبز و بهداشت عمومی، کمیسیون بودجه، مالی و برنامه ریزی، کمیسیون ساماندهی مشاغل و اقتصاد شهری، کمیسیون عمران و امور زیربنایی هستند و تا به امروز هر کمیسیون بیش از ۶۰ جلسه با افراد متخصص، فرهیخته و صاحب نظر تشکیل داده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: در عمر دوره ششم تاکنون به بیش از هفت هزار نامه واصله به شورا و بیش از شش هزار نامه پاسخ داده شده است، همچنین حضور در بیش از هزار جلسه خارج از مجموعه شورای اسلامی شهر، دیدارهای مردمی و بازدید و نظارت بر پروژه‌ها در این مدت صورت گرفته است.

حیدری گفت: هر هفته یکی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای پاسخگویی به اعضای شورای اسلامی شهرکرد در خصوص مشکلات شهروندان در جلسات علنی شورا حضور پیدا می‌کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته توسط شورای ششم تصریح کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه بازگشایی کمربندی جنوب، جاده نمایشگاه از میدان دفاع مقدس تا کمربندی شمالی، ادامه بلوار فرهنگ و بلوار کاشانی شرقی، انجام پیاده‌روسازی و سنگ فرش و جداول، تعیین تکلیف و پرداخت بخش عمده بدهی‌های شهرداری، پیگیری و تصویب مصوبات توسعه و تقویت فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری از جمله پیگیری‌های ست که در شورای ششم صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: تقویت سرمایه‌گذاری و پیشرفت چشم گیر مشارکت و همراهی مردم و بخش خصوصی می‌توان از جمله اقدامات مهم این دوره شورای دانست.

حیدری اضافه کرد: بودجه شهرداری شهرکرد و نه سازمان تابعه در سه سال اخیر رشد ۴۰ درصدی داشته و بودجه عمرانی نسبت به هزینه‌های جاری افزایش قابل توجهی یافته است.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی بین شهروندان و توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرکرد باید با تسریع در روند توسعه و آبادانی صورت بگیرد، ادامه داد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و خرید بیش از ۳۵ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی و رفاه شهروندان، خرید ماشین‌آلات عمرانی و خدمات شهری، خرید دستگاه تولید قطعات بتنی و پیگیری برای دریافت قیر دولتی به میزان قابل توجه و شکستن طلسم چند ساله و آغاز نهضت آسفالت را می‌توان از اقدامات امید آفرین شورای ششم نام برد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: تصویب فروش برج دوقلو بعد از چندین سال، پیگیری برگشت تعدادی از املاک با ارزش شهرداری از تصرف برخی ادارات مانند خانه‌های سازمانی روبروی حسینیه اعظم از اقدامات مهمی بود که صورت پذیرفت.

حیدری گفت: ترافیک از دغدغه‌های مهم شهرکرد به‌ویژه در بخش مرکزی شهر است و شهرداری توجه ویژه‌ای برای حل این معضل شهری دارد، استفاده و توجه به حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای حل معضل ترافیک در شهرکرد است و در این راستا نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرکرد در دستور کار شهرداری قرار دارد پیگیری و تصویب مشاور طرح ترافیک به منظور ارائه راهکارهای ترافیکی شهر و پیگیری و تلاش برای اجرای کمربند جنوبی شهر بعد از گذشت چندین سال هم در این راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: تصمیم جدی شورای شهر برای باز کردن گره‌های ترافیکی شهرکرد با اشاره به ضرورت اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح شهری، در شورای دوره پنجم و توافقات با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در راستای اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری در شهرکرد انجام و مطالعات پیشنهادی غیر هم‌سطح میدان معلم، تقاطع غیر هم‌سطح خیابان‌های آیت‌الله طالقانی به آیت‌الله کاشانی، اتصال غیر هم‌سطح خیابان بوعلی سینا جنوبی به کمربندی شهید حسینعلی ترکی آغاز شد، اما امروز باید اجرای پروژه را عملیاتی شود و واحد مدیریت ترافیک شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل طرح مطالعاتی دو پروژه تقاطع‌های غیر همسطح درون‌شهری بر اساس اولویت انجام و در اسرع وقت مصوبات شورای ترافیک استان و شهرستان را اخذ کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، افزود: تکمیل طرح‌های اولویت‌دار و انجام مطالبات مردم را برای مدیریت شهری ضروری است و اجازه دهیم طلسم کار شکسته و کلنگ یکی از پروژه‌های تقاطع‌های غیر همسطح شهری به زمین زده شود تا مرحله به مرحله سایر پروژه‌ها اجرا و گره ترافیکی شهر باز شود.

حیدری گفت: پروژه انتقال پساب از تصفیه‌خانه فاضلاب شهرکرد جهت تأمین آب صنعت و فضای سبز به‌طور مشترک توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و شهرداری شهرکرد انجام شود. این خط لوله برای شهرداری ۱۵۰ لیتر بر ثانیه و برای شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۷۰ لیتر در ثانیه ظرفیت پیش بینی شده است.

وی با بیان این‌که روزانه مسافران زیادی از منطقه جنوب شرقی شهرکرد در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند، افزود: این منطقه هنوز پایانه مسافربری مناسبی برای مسافران ندارد و احداث پایانه مسافربری جنوب شرقی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد، با اشاره به چابک سازی شهرداری شهرکرد در دوره ششم شورای اسلامی شهرکرد، خاطر نشان کرد: واگذاری اختیارات کامل به مدیران مناطق دوگانه و سازمان‌های وابسته برای چابک‌سازی سیستم مدیریت شهری و کاهش بروکراسی اداری که لازمه آن در ابتدا مستقل‌سازی مناطق یک و دو شهرداری و سازمان‌های وابسته بود، در این دوره شورای صورت گرفت.

وی با اشاره به شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد تصریح کرد: طرح هر خانه یک کارگاه تولید صنایع‌دستی در شهرکرد اجرایی می‌شود، قول این وعده را از معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرفته شده و در شهرکرد به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود.

کد خبر 748045

دیگر خبرها

  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • ۴ چایخانه رضوی در کرج راه اندازی می شود
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز