Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه القدس، "محمد اشتیه" نخست وزیر فلسطین هچنین اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل برای تصرف منطقه "الف" کرانه باختری که تحت کنترل این تشکیلات  است، خواهد ایستاد.

وی تاکید کرد،  نخست وزیر اسرائیل مسئول نقض حریم مناطق تحت کنترل اداری و امنیتی تشکیلات خودگردان و نقض توافق های بین دو طرف است در حالی که فلسطینی ها این معادلات را برهم خواهند زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس توافق اسلو دوم در سال ۱۹۹۵ میلادی کرانه باختری به سه قسمت الف، ب و ج تقسیم شده است.

بخش الف کرانه باختری ۱۸ درصد کل این منطقه را شامل شهرهای فلسطینی و مناطق اطراف آن را تشکیل می دهد و شهرک های صهیونیست نشین  در آن  قرار ندارند.

براساس قانون ورود شهرک نشینان اسرائیلی و ارتش آن به این منطقه ممنوع است اما نظامیان اسرائیل صبح امروز (یکشنبه) با استفاده از گاز اشک آور به تجمع فلسطینیان در شهر رام الل واقع در کرانه باختری یورش برده و با آنها درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، ده ها فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شده اند.

نظامیان اسرائیل همه روزه به بهانه‌های مختلف به خانه‌های فلسطینیان در قدس اشغالی و کرانه باختری یورش برده و آنان را بازداشت می‌کنند.

همچنین رسانه های اسرائیلی در هفته جاری از موافقت مقامات اسرائیلی با احداث ۷۴۲ واحد مسکونی جدید در شهرک های صهیونیستی کرانه باختری خبر دادند.

شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد شورای برنامه ریزی عالی دولت رژیم صهیونیستی روز گذشته با احداث ۵۶۰ واحد مسکونی جدید در شهرک «بیتار عیلیت» در اراضی فلسطینی غرب بیت لحم موافقت کرد.

این شبکه عبری زبان افزود، موافقت با ساخت این واحدهای مسکونی تحت فشار احزاب یهودی افراطی انجام شده است.

شهرک «بیتار عیلیت» یکی از ۱۱ شهرک زیر مجموعه «تجمع شهرکی گوش عتصیون» است که اسرائیل تلاش می کند آن را به مرزهای کنونی خود در کرانه باختری متصل کند.

قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی آخرین قطعنامه این نهاد بین المللی بود که خواستار توقف فوری و کامل شهرک سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند

وزیر خارجه فرانسه در اظهاراتی در مصر خواستار عدم اجرای حمله رژیم صهیونیستی به رفح شد.

به گزارش ایسنا، استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه در سفری اعلام نشده به مصر گفت: «پیام پاریس و قاهره به اسرائیل این است که تصمیم حمله به رفح را اجرایی نکند.»

به نقل از شبکه اسکای نیوز، وزیر امور خارجه فرانسه تأیید کرد تلاش برای برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و غزه در ساعات آینده ادامه خواهد داشت.

سژورنه همچنین عنوان کرد: امیدوارم در صورت آتش‌بس در غزه، سه گروگان فرانسوی در لیست افرادی قرار گیرند که آزاد می‌شوند.

وی هشدار داد حمله به رفح، در جنوب نوار غزه، کمکی به دولت یهود در جنگ علیه حماس نخواهد کرد.

مصر، با قطر، یکی از کشورهای میانجی در این مذاکرات است.

پیش از سفر به مصر، وزیر خارجه فرانسه به لبنان و سرزمین‌های اشغالی سفر کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
  • اشغالگران در تلاش برای خاموش کردن صدای کرانه باختری هستند
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • بازداشت ۵۱۰۰ کارگر فلسطینی به دست اشغالگران صهیونیست
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌