Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بیانیه دستگاه دیپلماسی روسیه با اشاره به اینکه حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا با پرداخت نکردن کمک های مالی خود اکنون به سازمان ملل بدهکار هستند، آمده است: آمریکا بزرگترین کشوری است که از پرداخت کمک های مالی خود به سازمان ملل کوتاهی کرده است و بدهی این کشور اکنون به یک میلیارد دلار رسیده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تلاش‌های واشنگتن برای خدشه دار کردن سازمان ملل کاملا آشکار است چرا که واشنگتن در کنار ندادن بودجه به این سازمان بین المللی، سیاست مغرضانه ندادن ویزای آمریکا برای اعضای هیات‌های دیپلماتیک دیگر کشورها را هم دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود یادآور شده است که مسکو همواره در زمره کشورهایی بوده که کمک های مالی خود را به موقع به سازمان ملل متحد ارایه کرده است.

گفتنی است، سازمان ملل در حالی بدترین روزهای یک دهه گذشته خود را تجربه می‌کند که جلسات روز جمعه این نهاد بین‌المللی با مشکلات عدیده‌ای از جمله خاموشی پله برقی‌ها و هیترهای گرمایی و بسته شدن مراکز خدمات دیپلمات‌ها قبل از ساعت ۱۷ برای کاهش هزینه‌ها همراه بود.

کاترین پلارد یکی از مقامات ارشد دپارتمان مدیریت سازمان ملل با تایید مشکلات مالی سازمان متبوع خود گفته است که اولویت اول سازمان ملل پرداخت حقوق ۳۷ هزار کارمند این نهاد برای ماه آینده است.

پیش از این آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نامه‌ای به کارکنان اعلام کرد که با توجه به کاهش بودجه، سازمان ملل مجبور است تعداد پروازهای خود را کاهش دهد و محدودیت استخدام برای ترجمه گزارشات اعمال کند و حتی مجبور به خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی است.  

گوترش متذکر شد، ممکن است تا پایان اکتبر (مهر-  آبان) نقدینگی سازمان ملل متحد خاتمه یابد و لازم است تا تدابیر موقتی برای تضمین پرداخت حقوق و حق‌الزحمه‌ها در نظر گرفته شود.

به گفته گوترش، در حال حاضر سازمان ملل با کسری بودجه ۲۳۰ میلیون دلاری روبرو است.

دبیرکل سازمان ملل درباره علت کمبود بودجه گفت که کشورهای عضو فقط ۷۰ درصد از کل مبلغ مورد نیاز برای تامین بودجه سازمان را در سال ۲۰۱۹ پرداخت کرده‌اند.

آمریکا بخش قابل توجهی از کمک‌های خود به سازمان ملل را قطع کرده است.

واشنگتن در فروردین ۱۳۹۶ اقدام به قطع کمک‌های مالی خود به سازمان ملل در بخش مربوط به «صندوق جمعیت» کرد و در خردادماه سال گذشته نیز ترامپ بودجه متعهد شده به دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل به ارزش دو میلیون دلار را قطع کرد.

همچنین در شهریورماه سال گذشته وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور کمک‌های خود به آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را قطع می‌کند.

گفته می‌شود که آمریکا سه میلیارد دلار به سازمان ملل متحد بدهکار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایالات متحده آمریکا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!

به گزارش ورزش سه، باشگاه فولاد خوزستان با انتخاب ۴ مربی در طول لیگ بیست و سوم، یکی از تیم‌های عجیب این فصل بوده و حالا به تازگی هم فولاد با حضور عبدالله ویسی برای فرار از سقوط به لیگ یک تلاش می‌کند. انتخاب عبدالله ویسی به عنوان سرمربی آن هم در شرایطی که خودش پیشتر از هدایت صنعت نفت آبادان برکنار شده بود، باعث شد تا بسیاری از کارشناسان و هواداران خوزستانی، از تصمیم مدیران این تیم بسیار متعجب شوند.

مدیرعامل باشگاه فولاد که امروز در گفتگو با اصحاب رسانه پاسخگو به سوال آنها بود، درباره انتخاب عبدالله ویسی جواب داد و گفت: ویسی یکی از افتخارات های فوتبالی استان خوزستان است.  او از کسانی است که برای این استان قهرمانی آورده و من شخصا به او اعتقاد دارم. زمانی که ما دنبال سرمربی بودیم، ایشان در صنعت نفت آبادان بود و همه شما گزینه های سرمربیگری ما را دیدید که به هر طریقی نتوانستیم با آنها توافق کنیم. برخی از آنها شرایط اضافه شدن به ما را نداشتن و  برای برخی از آنها هم رضایتنامه نمی‌توانستیم بگیریم. سومدیریت که می‌فرمایید را باید بگویم که در هر موفقیتی تمام عوامل اثر دارند و در شکست هم عوامل زیادی حضور دارند و نمی‌توان گفت چه کسی مقصر بود؛ بلکه سهم‌ها فرق می‌کند ولی اینکه من بخواهم بگویم که در خصوص انتخاب سرمربی تعلل شده، درست نیست.
او ادامه داد: من با هییت مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان و محمد ربیعی به توافق رسیدیم و مذاکرات را انجام دادیم و من از اینجا راهی اصفهان شدم تا قرارداد را نهایی کنم و برگردم. در آخر شرکت ذوب آهن کارشکنی کردند و مانع شدند که این اتفاق برای ما نیفتاد. اینکه بگویید که می‌خواهیم ما تعلل کنیم درست نیست.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • رضاییان: شرکت ذوب آهن درباره ربیعی کارشکنی کرد!