Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@21:33:25 GMT

سرمای بهاره تولید گردو را در تویسرکان کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۴۸۵۹۵

سرمای بهاره تولید گردو را در تویسرکان کاهش داد

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد باغات شهرستان تویسرکان به علت سرمای بهاره دچار خسارت شدند گفت: امسال تولید گردو در تویسرکان کاهش چشمگیری یافت. ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان مسعود اکبری بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 100 هزار پیوند سرشاخه‌کاری در 100 هکتار از باغات تویسرکان انجام شده است که این طرح در همه  باغات به صورت یکنواخت انجام نشده و در منطقه‌ای بیشتر و در منطقه‌ای کمتر اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه طرح سرشاخه‌کاری درختان گردو در شهرستان تویسرکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا اواسط مردادماه انجام شده است افزود: این طرح ابتدا از طریق پیوند‌های داخلی انجام شد و پیوندک‌ها از داخل کشور تهیه شده بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از وقفه یک ماه و حل مشکلات ارزی و قرنطینه‌ای از کشور ترکیه حدود 70 هزار پیوندک‌ وارد شد بیان کرد: سال‌ گذشته 80 هزار پیوند سرشاخه انجام شده بود.

اقتصاد بدون نفت| برداشت 12 هزار تن «گردو» در کهگیلویه و بویراحمداقتصاد بدون نفت| آغاز برداشت «گردو» در خراسان شمالی+ تصاویرگردوی تویسرکان وارد بورس می‌شودپژوهشکده گردو در تویسرکان راه‌اندازی می‌شود

اکبری با بیان اینکه براساس برنامه باید تا پنج سال آینده طرح سرشاخه‌کاری در 2 هزار هکتار از باغات گردو اجرایی شود ادامه داد: طرح سرشاخه‌کاری در سراسر استان و کشور در حال انجام است.

وی در ادامه به زنجیره تولید نهال پیوندی اشاره کرد و با بیان اینکه این زنجیره سه فاز دارد افزود: فاز اول مربوط به باغ مادری است که در آن نهال‌های کشت بافتی پرورش داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه فاز دوم زنجیره تولید نهال پیوندی خزانه است که در آن پایه و گردو‌های وحشی در این فاز پرورش داده می‌شود تصریح کرد: فاز سوم نیز گلخانه است که در آن علمیات پیوند درختان در مساحت سه هکتار انجام می شود و محصول تولیدی آن نهال گردوی پیوندی است.

وی افزود: در فاز سوم زنجیره تولید نهال پیوندی گردو در سال حدود 200 هزار نهال پیوندی معادل دو میلیون چشمه پیوندک تولید می‌شود.

اکبری در ادامه به میزان گردوی تولیدی در شهرستان تویسرکان اشاره کرد و با بیان اینکه تولید گردو امسال کاهش داشته است ادامه داد: سرمای بهاره باعث شد تولید گردو کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حدود 60 تا 65 درصد باغات شهرستان تویسرکان به علت سرمای بهاره دچار خسارت شدند گفت: خسارت وارده بر اثر سرمازدگی فقط به سربرگ و سرشاخه‌های درختان گردو بوده است.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۸۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از برف‌روبی ۷۰ هزار مترمکعبی محور گنجنامه- تویسرکان خبر داد و اعلام کرد: رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از این محور عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

مهرداد آهکی ادامه داد: از ابتدای عملیات بازگشایی محور گنجنامه- تویسرکان افزون بر ۱۵ هزار مترمکعب خاکریزی در نقاط پرتگاهی، ۶۰۰ مترمکعب ترانشه‌برداری و ریزش‌برداری، ۱۷۰ تن آسفالت گرم برای لکه‌گیری، ۱۹۰ مورد لق‌گیری سنگ‌های بزرگ و ... در این مسیر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ایمن‌سازی این محور همچنان ادامه دارد، گفت: هم‌اکنون دو اکیپ لکه‌گیری و چاله‌گیری، یک اکیپ تعمیر و نصب گاردریل و یک اکیپ نصب نیوجرسی به همراه دو اکیپ گشت راهداری در محور گنجنامه مشغول فعالیت هستند.

آهکی تأکید کرد: از تمامی رانندگانی که قصد تردد در مسیر فوق را دارند، درخواست داریم با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط کامل از محور گنجنامه- تویسرکان عبور کنند چراکه احتمال ریزش سنگ‌ریزه در برخی از مقاطع وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری استان، وی بیان کرد: گشت‌های راهداری به صورت ۲۴ ساعته مشغول پایش و گشت‌زنی در محور فوق هستند و سامانه گویای ۱۴۱ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادات، شکایات و پیشنهادات همه همشهریان است.

آهکی یادآور شد: محور گنجنامه- تویسرکان به طول ۲۴ کیلومتر جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی استان همدان محسوب می‌شود که هر ساله از اواخر آذرماه به علت بارش سنگین برف، کولاک شدید، احتمال ریزش سنگ و نبود ایمنی کافی با پیشنهاد پلیس‌راه استان و موافقت کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدیریت بحران استانداری و راهداری مسدود می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد