Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی نیکزاد در جلسه هماهنگی احداث دو هزار واحد مسکونی در فرون آباد پاکدشت که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ستاد اجرایی حضرت امام تلاش دارد تا برای افراد متأهلی که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی خانه نداشته و تاکنون از وام یارانه ای استفاده نکرده اند، مسکن بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر آغاز احداث مسکن در کشور گفت: اگر قرار باشد به نقطه مطلوب در احداث مسکن برسیم، لازم است تا سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.
وی گفت: بر اساس برنامه ستاد اجرایی حضرت امام، اراضی در اختیار این ستاد به قیمت روز، ارزش گذاری میشود و با توجه به این که دریافت سود حرام است، قیمت اراضی پس از احداث مسکن و پس از سه سال تنفس، بدون سود و پلکانی پس از ۳۶ ماه از مردم دریافت میشود.
نیکزاد افزود: با بررسی وضعیت اراضی ستاد اجرایی حضرت امام در استان تهران، شهر فرون آباد برای احداث دو هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شد که با همکاری مطلوب شهرداری فرون آباد و فرماندار شهرستان پاکدشت، زمینه تحقق این مهم فراهم شده است.
وی گفت: برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری میشود.
وی تصریح کرد: با توجه به این که به ازاء ساخت هر یکصد متر مربع ساختمان، ۲.۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد میشود، با اجرای این پروژه ۵ هزار فرصت شغلی مستقیم در فرون آباد ایجاد میشود.
نیکزاد افزود: در این پروژه مهم کلیه فضاهای موجود از جمله فضای سبز، مدرسه، مسجد و واحدهای درمانی و بهداشتی احداث میگردد.
مدیرعامل گروه ساختمان تدبیر وابسته به ستاد اجرایی حضرت امام  گفت: این واحدهای مسکونی که با اتکا به وام یارانه ای، آورده متقاضیان و ارزش افزوده پیمانکار صورت میگیرد، الگویی مناسبی برای ساخت مسکن در کشور ایجاد میشود که میتوان آن را در سازمان هایی مانند اوقاف، آستان قدس رضوی و سیر ارگان ها آن را اجرایی کرد.
نیکزاد گفت: احداث مسکن در فرون آباد در قالب طرح اقدام ملی دولت و با خواست وزارت مسکن و شهرسازی صورت میگیرد.


فرون آباد در مسیر توسعه قرار دارد
فرماندار پاکدشت نیز در این جلسه گفت: با وجود آن که شهر فرون آباد از سال ۸۹ از روستا به شهر ارتقاء یافته ولی با اقدامات موثری که طی دو سال گذشته توسط شهرداری انجام شده، این شهر در مسیر توسعه قرار گرفته است.
هادی تمهیدی افزود: شهرستان پاکدشت بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و علاوه بر شهروندان ایرانی، بیش از یکصد هزار نفر تبعه خارجی نیز در آن سکونت دارند.
وی گفت:  استقرار هزاران واحد تولیدی در چهار شهرک صنعتی و مناطق مختلف شهرستان از جمله فرون آباد، وجود هزاران هکتار اراضی کشاورزی و یک هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه گل شاخه بریده با تولید سالانه یک میلیارد شاخه گل، شرایط را برای حضور اقشار مختلف جامعه در این شهر برای دست یابی به فرصت های شغلی پایدار فراهم کرده است.
وی افزود: شهر فرون آباد که تا پیش از سال ۸۹ به عنوان یکی از روستاهای مهم پاکدشت محسوب میشد، با محرومیت های باقیمانده از قبل همراه است که با همت و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر، بسیاری از این محرومیت ها برطرف و به فرصتی برای توسعه و پیشرفت تبدیل شده است.
تمهیدی اظهار داشت: این شهر، به دلیل برخورداری از واحدهای متعدد تولیدی، و کوره های آجرپزی، پذیرای تعداد زیادی مهاجر از مناطق مختلف کشور بوده اند که امروز به سکنه این شهر تبدیل شده اند، افرادی که از اقشار ضعیف جامعه بوده و به مسکن نیاز دارند.
فرماندار پاکدشت گفت: مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام برای احداث دو هزار واحد مسکونی، اقدام موثری در ایجاد تحول در ساختار اجتماعی شهر فرون آباد است.


احداث منزل برای اقشار کم درآمد در اولویت شهرداری قرار دارد
شهردار فرون آباد نیز با تأکید بر همکاری مستقیم با ستاد اجرایی حضرت امام گفت: احداث منزل برای اقشار کم درآمد در اولویت شهرداری قرار دارد.
کوروش میرزایی شهردار افزود: فرون آباد از سال ۱۳۸۹ به شهر ارتقا یافته و طرح هادی آن در پنجم بهمن ۱۳۹۶ از سوی استاندار وقت تهران به استناد مصوبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ هیأت وزیران به شهرداری این شهر ابلاغ شد.
وی گفت:  بر اساس این طرح محدوده شهر فرون‌آباد ۱۶۱ هکتار و حریم شهر یک هزار و ۳۳۹ تعیین شده است.
وی افزود: فرون آباد از ۵ هزار و ۶۷۵ خانوار و ۱۰ هزار واحد مسکونی برخوردار است که بر اساس آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت این شهر ۲۱ هزار و۳۰۰ نفر بوده و امروزاین جمعیت بر اساس اطلاعات سازمان های خدماتی، این تعداد به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.
میرزایی گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در شهر فرون آباد مشغول به فعالیت تولیدی مشغول است که کارگران این واحدها، به منزل مسکونی نیاز دارند.
وی تصریح کرد: امروز شرایط برای خدمت رسانی به مردم این شهر که از محرومیت های بسیاری رنج میبردند فراهم شده و یقینا با احداث واحدهای مسکونی توسط سازمان اجرایی حضرت امام، زمینه توسعه خدمت رسانی به مردم این شهر میسر میشود.
پاکدشت با دو بخش شریف آباد و مرکزی، در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرون آباد علی نیکزاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۴۹۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رسول عطائی افزود: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

او اضافه کرد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

او بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی