Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیدافشین صفوی معاون سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اعمال محدودیت ورود محصولات کشاورزی و اندام‌های گیاهی توسط زائران گفت : یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی، حفظ امنیت کشاورزی کشور چه در بحث محصولات زراعی، چه مسائل باغی و چه محصولات دامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : یکی از راه‌های سرایت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز از یک کشور به کور دیگر، جابجایی محصولات کشاورزی یا اندام‌های گیاهی مانند بذر، میوه، پیازچه و نهال است.

معاون سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه افزود: یک سری آفات هستند که در کشور ما وجود ندارند، لذا اگر زائران عزیز محصولات کشاورزی یا اندام‌های تکثیری را از عراق بیاورند، این امکان وجود دارد که باغات ما به این آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز آلوده شود.

این مسئول گفت: برای حفظ امنیت غذایی و حفظ امنیت کشاورزی کشورمان از زائران محترم درخواست شده است که به هیچ وجه اقدام به آوردن محصولات کشاورزی و اندام‌های گیاهی، چون بذر، نهال، میوه، پیاز و پیازچه نکنند و ورود آن‌ها به داخل کشور غیرمجاز است .

 

 

انتهای پیام/د

ممنوعیت ورود محصولات کشاورزی و بذر به کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی میادین میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم - پرسپولیس ممنوع شد
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان