Web Analytics Made Easy - Statcounter

المیادین یکشنبه شب به نقل از یک مقام مسئول در کمیته مستقل انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که میزان مشارکت در دور دوم انتخابات از ۴۸ درصد فراتر رفته است.

مردم تونس امروز برای انتخاب رئیس جمهوری کشورشان از میان «قیس سعید» و «نبیل القروی« نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المیادین به نقل از خبرنگاران خود در تونس اعلام کرد که استقبال رای دهندگان در ساعات پایانی انتخابات و پیش از بسته شدن حوزه‌های رای گیری افزایش یافت به گونه‌ای که میزان مشارکت در برخی حوزه‌ها به ۵۵ درصد رسید.

این رسانه منطقه‌ای افزود: برسی‌های اولیه از از پیشتاز بودن قیس سعید حکایت دارد.

تونسی ها از ساعت ۷ صبح امروز پای‌های رای رفتند تا ظرف ۱۲ ساعت یعنی تا ۷ شب از میان دو نامزد ریاست جمهوری "نبیل القروی" تاجر و صاحب نفوذ رسانه‌ای و رهبر حزب "قلب تونس" و نیز"قیس سعید" حقوقدان و شخصیت دانشگاهی که نامزد مستقل به حساب می‌آید یکی را برای سکان داری و مدیریت اجرایی کشورشان به کاخ ریاست جمهوری "کارتاژ" بفرستند.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حوزه های خارج از تونس نیز از شنبه آغاز و تا امروز ادامه یافت.

نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ شهریور برگزار شد و بنا بر اعلام کمیته عالی انتخابات تونس، بیش از ۷ میلیون جمعیت واجد رای  این کشور ۱۱،۵ میلیون نفری از میان ۲۴ نامزد این دوره ۱۸.۴ درصد به قیس سعید و ۱۵.۶ درصد به نبیل القروی رای دادند تا آنها بتوانند به دور دوم انتخابات راه یابند.

در دور نخست انتخابات که میان ۲۶ نامزد برگزار شد، سعید" و القروی به ترتیب با ۱۸.۴ و ۱۵.۵۸ درصد به دور دوم راه پیدا کردند.

میزان مشارکت مردم تونس در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، ۴۵.۲ درصد اعلام شد.

انتخابات ریاست جمهوری قرار بود آبان ماه برگزار شود اما درگذشت "محمد الباجی قائد السبسی" رئیس جمهوری پیشین این کشور در اواخر ماه ژوئیه (تیر/ مرداد) موجب شد انتخابات دو ماه زودتر برگزار شود.

نخستین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در تونس، نوامبر سال ۱۹۵۹ برگزار شد و تا سال ۱۹۷۴ حبیب بورقیبه تنها نامزد آن بود. پس از او، زین‌العابدین بن علی نخست‌وزیر دولت بورقیبه با نوعی کودتا قدرت را به دست گرفت و تا سال ۲۰۱۱ که بر اثر قیام مردمی به عربستان سعودی گریخت، قدرت را در دست داشت. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس انتخابات ریاست جمهوری تونس نبیل القروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید سعید راد امروز پنج شنبه (۱۳ اردیبهشت) در سفر به خوزستان از مراکز خرید محصولات گندم در استان دیدن کرد.

وی در این بازدید از روند خرید محصول کشاورزان خوزستانی و نیز حمل و جابجایی گندم‌های خریداری شده از مراکز روباز به سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان دیدن کرد.

سید سعید راد، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه استان خوزستان از قطب‌های اصلی تولید گندم در کشور است، گفت: تمامی تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش باران در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف گندم‌های خریداری شده در مراکز روباز به مراکز استاندارد و سیلو‌ها ارسال می‌شود.

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • اخطار محسن رضایی به تک‌روی و سهم‌خواهی برخی جریانات / سعید محمد به گله‌مندی پرداخت
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد