Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانعلی قائمی فعال اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس و ارزیابی عملکرد گذشته آنها گفت: انتخابات بحث روز جامعه است و کمتر از یک ماه مانده تا روند ثبت‌نام کاندیدا‌ها آغاز شود؛ بنابراین طبیعی است که افکار جامعه معطوف به این رویداد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به عملکرد دولت روحانی گفت: موضوع انتقاد از دولت امری طبیعی است و به طور حتم وقتی مدیریت اجرایی کشور در دستان دولت است، نمی‌‌شود که مشکل و مسئله‌ای نباشد. بنابراین این امر طبیعی است و به دولت خاصی هم محدود نمی‌شود، یعنی هر دولتی که قدرت را در دست می‌گیرد باید منتظر انتقادات مردم جامعه خود باشد.

قائمی درباره تغییراتی که باید درون جریان اصلاحات صورت گیرد گفت: معتقدم برخی از نقطه نظراتی که درون جریان اصلاح طلبی شکل گرفته اندکی با تاخیر به آن پرداخته شده است زیرا این نظرات پیش از این هم در میان اصلاح طلبان وجود داشت و به شکل‌های مختلف بیان شده است، برای مثال اگر به چند سال گذشته بازگردیم متوجه می‌شویم که ما همیشه پیگیر این بودیم که اصلاح‌طلبی نمی‌تواند براساس اصول ثابتی حرکت کند و براساس شرایط زمان و مکان دچار تغییر نشود.

بیشتر بخوانید: اصلاح طلب واقعی برای صندوق رای شرط نمی‌گذارد/ گفتمان اصلاحات تمکین به صندوق رای است

او تشریح کرد: به بیانی دیگر تغییر مسیر اصلاحات نوعی استراتژی است که همه‌ ما باید به آن پایبند باشیم و  متناسب با شرایط سیاسی و اجتماعی کشور نظرات خود را تعدیل کنیم اما درحال حاضر چون نزدیک انتخابات هستیم به این مطالب بیشتر پرداخته می‌شود.

فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: باید به افرادی که شعار «با روحانی تا ۱۴۰۰» را مطرح کردند و مردم را به پای صندوق‌های رای کشاندند، گفت هنوز سال ۱۴۰۰ نرسیده است که بتوانند در مود عملکرد دولت تدبیر و امید اظهارنظر کنند. پس اگر بخواهند بر اساس عملکرد ۴ ساله اول دولت روحانی اظهارنظر کنند معنایش این است که  عملکرد دوره نخست او را قبول ندارند که در این صورت مجدداً این سوال مطرح می‌شود که چرا در سال ۹۶ مجدداً به او رای دادند؟ اگر هم ۴ سال ابتدایی را قبول دارند باید کمک کنند تا دولت به اهداف چهار ساله خود در برنامه‌هایش برسد. درنتیجه انتقاد ما از ریاست جمهوری در میانه راه به معنای ممانعت از ادامه اقدامات روحانی است و این نوعی عهدشکنی در طیف اصلاح طلبی و خلاف اخلاق سیاسی جامعه اصلاحات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات اصلاح طلبان اصلاحات اخبار سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل می‌گوید شرط حماس برای پایان دادن به جنگ غزه را نخواهد پذیرفت و جنگ در غزه ادامه خواهد یافت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در جلسه کابینه گفت که با شروط حماس در مذاکرات آتش‌بس موافقت نخواهد کرد.

یک مقام ارشد حماس، صبح امروز، به روزنامه «العربی الجدید» خبر داده بود که حماس بدون پایان جنگ و خروج کامل نیرو‌های اسرائیلی از نوار غزه هیچ توافقی را نخواهد پذیرفت.

نتانیاهو در این باره گفت: «نمی‌توان خواسته حماس در خصوص توقف کامل جنگ و خروج از غزه را پذیرفت.»

او ادامه داد: «پذیریش درخواست حماس به این معناست که ما قبول کرده‌ایم آن‌ها در قدرت باقی بمانند.»

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل همچنین گفت: «جنگ در غزه تا را تا زمان تحقق اهداف ادامه خواهیم داد. پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • ادعای بدون سند حجاریان درباره روحانی/ سخنی که خاندوزی باید تکذیب کند
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • اصلاح‌طلبان؟ خیر، متشکرم!
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • انتقاد تند ژاوی از عملکرد شاگردانش مقابل جیرونا
  • انتقاد عضو حزب اعتدال و توسعه از شورای نگهبان