Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:48:37 GMT

ایرانی ها روزانه10گرم نمک میخورند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۰۸۹۶

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه استاندارد مصرف روزانه نمک ۵ گرم است، گفت: میزان مصرف نمک ایرانیان در روز به ۸ تا ۱۰ گرم می رسد. ناطقان: حسین عزیزی، با اشاره به اینکه براساس آمار، میزان سرانه مصرفی نمک در ایران به ۱۲ تا ۱۵ گرم هم می رسید، اظهار کرد: در حال حاضر به استناد آمار و ارقام این میزان به  ۸ تا ۱۰ گرم رسیده است، اگرچه هنوز به نقطه مطلوب(حداکثر ۵ گرم) نرسیده ایم، اما میزان مصرف به نسبت گذشته بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر مردم ایران ۲ برابر میزان توصیه شده نمک مصرف می کنند که باید اقدماتی در جهت کاهش مصرف انجام شود.

مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش مصرف نمک فرهنگ سازی است، تصریح کرد: مردم باید به مصرف غذاهای کم نمک عادت کنند، توصیه مهم متخصصان در مورد نمک، مربوط به نمک سفره است که به صورت مستقیم به غذا اضافه می شودکه نیازمند فرهنگ سازی برای حذف نمکدان از سفره است. بانوان نیز هنگام طبخ غذا باید میزان نمک را تنظیم کنند که در مجموع بتوانیم به شرایط استاندارد برسیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم اقدامات لازم برای کاهش نمک مصرفی به صنعت بازمی گردد، خاطرنشان کرد: در برخی از صنایع مانند نان های صنعتی میزان نمک بیش از ۵۰ درصد، در مورد پنیر ۲۵ درصد و در مورد دوغ ۲۰ درصد کاهش یافته است، اما کاهش بیش از این ممکن است با عکس العمل منفی مصرف کننده ها همراه باشد و صنایع آسیب ببینند. منبع: مهر برچسب ها: ایرانی ها ، نمک ، استاندارد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ایرانی ها نمک استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • هشدار به کسانی که هر روز پنیر میخورند