Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@08:39:34 GMT

پای ماهی، یک پیش غذا جدید و باکلاس؟!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۱۱۰۲

پای ماهی، یک پیش غذا جدید و باکلاس؟!

اگر عاشق ماهی هستید  و همیشه به دنبال دستور غذاهای جدید و متنوع با ماهی هستید، پای ماهی را امتحان كنید. این پای، هم یك شام سبك است هم یك  پیش غذای كلاس بالا و مناسب برای مهمانی های شیك و مجلسی.

مواد لازم برای پای ماهی برای 4 نفر

ماهی سفید :  500 گرم
ماهی سالمون : 250 گرم
میگو : 250 گرم
هویج : 2 عدد
ساقه کرفس : 2 عدد
جعفری خرد شده : 2 ق س
پنیر چدار رنده شده : 1 پیمانه
آرد سفید : 2 قاشق سوپ خوری
آب‌لیمو : 1 قاشق سوپ خوری
سیب‌زمینی : 1 کیلوگرم
کره : 50 گرم
شیر : 4 /1 پیمانه
نمک و فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه پای ماهی :

سیب‌زمینی‌ها را بپزید، پوستشان را بگیرید، آنها را داخل یک ظرف بریزید و به کمک گوشتکوب له شان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره، شیر و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کرده ، خوب هم بزنید تا پوره سیب‌زمینی آماده شود.

ماهی ها و میگو را پاک کرده ، آنها را خرد کنید. در یک کیسه نایلونی تکه های ماهی، میگو و آرد را بریزید و خوب تکان دهید تا کاملا آغشته به آرد شوند، سپس آنها را داخل یک ظرف بریزید. نمک، فلفل و آب‌لیمو هم داخل ظرف بریزید و تکه‌های ماهی و میگو را کاملا آغشته به مواد کنید.

یک ظرف مناسب برای پای انتخاب کنید، سپس تکه‌های ماهی و میگو را داخل آن بچینید. هویج را بشویید، پوست آن را بگیرید و سپس رنده کنید. کرفس را هم بعد از شست‌وشو رنده کنید. حالا کرفس و هویج خرد شده را روی تکه‌های ماهی و میگو بریزید. پنیر و جعفری را هم روی مواد بریزید.

در انتها پوره سیب زمینی را با قاشق روی مواد بریزید، فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید و ظرف را به مدت 40-35 دقیقه داخل فر قرار دهید تا ماهی و میگو کاملا بپزد و پای آماده شود.

 

منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی ماهی پای ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن صید ماهی مرکب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ بیژن ساسانی پور گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر ممنوع است.

وی در ادامه از صیادان و تشکل‌های صیادی استان خواست در راستای اجرای هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

ساسانی پور افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفین برخورد خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ماهی که روی دو پا راه می‌رود!
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه
  • ماهی دودی
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • (تصاویر) ماهی دودی
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • کشف ماهی قاچاق در سیریک