Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگری است که در عمده کارهای درخشان سینما و تلویزیون حضور داشته و چهره‌اش برای همگان آشناست؛ مهران رجبی هم مثل بسیاری از بازیگران دیگر دوست دارد در جمع راهپیمایان اربعینی باشد. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۳ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ اولین حضور در جلوی دوربین را در سال 1376 در مجموعه تلویزیونی «بچه‌های مدرسه همت» تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1378 با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز به کارگردانی رضا میرکریمی نخستین کار سینمایی را در کارنامه‌اش ثبت کرد. نقش ستوده شده او در کودک و سرباز کاندیدای جایزه جشنواره فجر هم شد که برای بازیگری تازه‌کار افتخار است.

با فیلم بعدی میرکریمی "زیر نور ماه" که رجبی در آن ایفاگر نقش یک روحانی رئیس حوزه بود مورد توجه همگان به خصوص منتقدان قرار گرفت و پیشنهاد بازی در "خانه‌ای روی آب" و "از کنار هم می‌گذریم" به او شد. مهران رجبی تاکنون در نقش‌های زیادی ظاهر شده که بعضی از آن‌ها همچون میرزا علی‌اصغر قریب پدر دکتر محمد قریب در مجموعه تلویزیونی "روزگار قریب" همواره در اذهان خواهد ماند.

مهمترین ویژگی بازی مهران رجبی این است که وی نسبت به دیگر بازیگران سینما و تلویزیون بسیار راحت و اصطلاحاً رئال و واقعی نقشش را بازی می‌کند.

رجبی این روزها در لواسان مشغول بازی در یک تله‌فیلم است؛ "87 متر" کیانوش عیاری را برای شبکه یک سیما بازی می‌کند و علاوه بر بازی در سریال "بیگانه‌ای با من است" احمد امینی که شبکه دو سیما روی آنتن خواهد رفت در کار جدید علی عطشانی که "سلفی با دموکراسی" نام دارد هم ایفای نقش می‌کند.

او به راهپیمایی اربعین می‌رسد یک بغضی گلویش را می‌گیرد و به خبرنگار تسنیم می‌گوید: خیلی دلم می‌خواست راهپیمایی اربعین بروم و هر سال هم دعوت شدم اما درگیر کار بودم. هیچ‌وقت نتوانستم بروم و قسمتم نشد! شاید یک موقع شبهه ایجاد شود مثلاً برزیل و جام‌جهانی دعوت می‌شدید می‌رفتید اتفاقاً دعوت شدم اما وقت نداشتم. ما وقتی درگیر کار هستیم نمی‌توانیم خارج از تعهدمان عمل کنیم.

"رضا توکلی" فیلم اربعینی‌اش را استارت زد

مهران رجبی تأکید کرد: روزانه چندین میلیون هزینه تولید فیلم‌هاست؛ جالب است بدانید من مادرم از دنیا رفت فقط توانستم مراسم سوم مادرم در مسجد باشم و هفتم مادرم نتوانستم بروم. همیشه به راهپیمایی اربعین دعوت شده‌ام و اهمیت آن را هم می‌دانم اما تا به امروز قسمتم نشده شاید در آینده این اتفاق افتاد من هم اربعینی شدم.

بازیگر نقش "دکتر علی" در اخراجی‌ها گفت: اگر راهپیمایی اربعین نبود متوجه می‌شدیم چقدر برای عرض‌اندام در جامعه مذهبی جهان مطلب و محتوا برای عرضه کم داریم. این راهپیمایی اربعین به اندازه چندین ساعت وعظ، حرف برای گفتن دارد و خوشبختانه هر سال پررونق‌تر و قوی‌تر اتفاق می‌افتد. از این فرصت باید مهمترین و مؤثرترین شکل فرهنگسازی را رقم بزنیم و به عنوان یک الگوی دینی مذهبی موفق از آن بهره سیاسی، اعتقادی و فرهنگی ببریم.

وی با اشاره به اینکه کسی که به پیاده‌روی اربعین می‌رود هم فرمان خدا را انجام دادده و هم به خواسته «فی‌القربی» پیامبر اکرم(ص) احترام گذاشته است، افزود: من توصیه می‌کنم کسانی که می‌توانند به راهپیمایی اربعین حسینی بروند، حتماً این فرصت را از دست ندهند. حتماً امر و فرمان خدا را انجام داده‌اند و از طرفی هم به خواسته «فی‌القربی» پیامبر اکرم(ص) احترام گذاشته‌اند. ایشان همواره تأکید کرده‌اند که احترام اهل‌بیت را نگه دارید و در واقع راهپیمایان حسینی به این خواسته پیامبر جامه عمل پوشانده‌اند.

رجبی در پاسخ به این سوال که چرا تلویزیون و سینما از این فرصت بهره فرهنگی و نمایشی نمی‌برند، گفت: من اعتقاد دارم یا فیلمی درباره اربعین ساخته نشود و یا اگر می‌سازند حتماً‌ از بهترین‌های در کارگردانی، نویسندگی و بازیگری استفاده کنند. هما‌ن‌طور که این ضعف را بارها در عرصه دفاع‌مقدس گوسزد کرده‌ام که کارهایی در شأن دفاع‌مقدس بسازید. اربعین اتفاق، جریان و حرکت باشکوه و عظیمی است و باید برای آن کار نمایشی عظیم و باشکوهی ساخت.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط موکب تسنیم اربعین سینما رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موکب تسنیم اربعین سینما رسانه ملی تلویزیون موکب تسنیم اربعین سینما رسانه ملی تلویزیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هنرمندان مازندرانی به عیادت مش فتاح رفتند
  • شترسواری گلاره عباسی در جنوب ایران | عکس
  • بازیگر سینما و تلویزیون: دولت به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند