Web Analytics Made Easy - Statcounter

داخلی

******

تهران - معاون اول رئیس‌جمهوری، مصوبه جلسه دوم ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور در مورد تدوین شاخص‌های ملی فرهنگ را برای اجرا ابلاغ کرد.

تهران - علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدم های خوبی در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی میان ایران و قطر برداشته شده است، بر گسترش این همکاری های همه جانبه بین دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران - علی ربیعی سخنگوی دولت در توییتی نوشت: با ابلاغ قانون حالا هزاران فرزند این سرزمین، باهویتی بازیافته، فرصت بالندگی در دامان سرزمین مادری را خواهند داشت.

تهران - رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس پارلمان الجزایر با بیان اینکه مساله سوریه از طریق نظامی گری حل نخواهد شد، گفت: قبل از آغاز جنگ در سوریه و یمن پیشنهاد گفت وگوی سیاسی دادیم اما برخی از کشورها بر جنگ اصرار داشتند.

تهران - سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع با حضور در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو در نمایشگاه بین المللی تهران گفت: معتقدیم که شرکت های دانش بنیان و فناوریهای نانو به عنوان عقبه راهبردی صنعت دفاعی نقش ویژه ای در ارتقاء قدرت بازدارندگی دارد.

تهران - سخنگوی دولت در توییت های جداگانه ای نوشت: دولت امروز لایحه مقابله بافساد را تصویب کرد، زیرا مبارزه ساختارمند با فساد خواست عمومی است.

تهران - گزارش وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی از اقدام های انجام شده برای تسهیل سفر زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در جلسه امروز هیات دولت به ریاست جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری ارائه شد.

تهران - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با مدیرکل سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفت و گو کرد.

کیش - یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی ودریانوردی با عنوانIranIMEX۲۰۱۹  دوم تا پنجم دی ۹۸ در جزیره کیش برگزار می شود.

تهران - سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: شورای نگهبان تشکیل وزارت بازرگانی را رد کرد.

تهران - سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: هیچ مرجع دریایی منطقه‌ای به درخواست کمک نفتکش ایرانی در زمان حادثه پاسخ نداد و سازمان بنادر و دریانوردی، این مساله را خلاف عرف و تعهدات بین‌المللی و همچنین اصول انسان‌دوستانه تلقی می کند.

اصفهان - بیست و نهمین قطار گردشگری بین‌المللی عقاب طلایی با عنوان ' راه ابریشم (شمال- جنوب) ' روز یکشنبه وارد ایستگاه راه آهن اصفهان شد. مسافران این قطار شامل ۴۶ خدمه و ۲۰ گردشگر خارجی از کشورهای کانادا، فرانسه، مجارستان، لهستان، نیوزیلند، چین و روسیه هستند.

تهران - سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از وقوع سیل و توفان سهمگین در ژاپن با دولت و ملت این کشور و مردم مصیبت زده ژاپن ابراز همدردی کرد.

خارجی

******

بیروت - شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان با قدردانی از اظهارات "جبران باسیل" وزیر خارجه این کشور در نشست روز گذشته اتحادیه عرب، اظهارات او را بجا و به موقع عنوان کرد.

تهران - رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت که آنکارا چشمی به خاک سوریه ندارد و در مقابل کسانی که خواهان تجزیه این کشور هستند، می‌ایستد.

بیروت - "جبران باسیل" وزیر خارجه لبنان گفت که به سوریه می روم تا سوری ها به کشورشان بازگردند، همانطور که ارتش این کشور از لبنان به سوریه بازگشت.

مسکو- روسیه در راستای سیاست کاهش وابستگی به دلار آمریکا به کشورهای اروپایی از جمله اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد داد به جای دلار، بهای حاصل از صادرات نفت و گاز این کشور را به روبل بپردازند.

بلگراد - یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس در بلگراد شامگاه یکشنبه با سخنان آلکساندر ووچیچ رئیس جمهوری صربستان افتتاح شد.

تهران - برآوردهای اولیه از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس حاکی از پیروزی قاطع «قیس سعید» نامزد مستقل در این انتخابات است.

تهران - رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: دفاع از ملت و کشورمان را حق طبیعی خود می‌دانیم و مبارزه تا آزاد سازی کامل خاک یمن ادامه خواهد یافت.

تهران - رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه چین اجرای مرحله نخست توافق تجاری با واشنگتن را از هم‌اکنون آغاز کرده، وعده داد که تا یک ماه دیگر این توافق به امضای طرفین برسد.

نیویورک  – یک تحلیلگر و  نویسنده آمریکایی گفت عملیات ترکیه در خاک سوریه به نزدیک شدن دیدگاه کردهای سوریه و دولت آن کشور کمک کرده است که می‌تواند به شکل‌گیری توافقی نهایی میان آنها برای پایان دادن به درگیری‌ها و تنش در شمال سوریه کمک کند.

تهران -  ارتش سوریه در تلاش برای استقرار در مرزهای شمالی این کشور با ترکیه، ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه وارد شهر «الطبقه» و اطراف فرودگاه نظامی آن در استان الرقه در شمال این کشور شد که واحدهایی از نیروهای کُرد در آن مستقر می‌باشند.

پکن - دستکم ۳۵ تن در اثر توفان هاگیبیس در استان های کاناگاوا، توچیگی، گونما، میاگی، سایتاما، فوکوشیما، ایواته، شیزوئوکا، ایباراکی و ناگانو ژاپن جان خود را از دست دادند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم

به گزارش جماران، سید ابراهیم رئیسی شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نمادها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع‌ در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیروهای جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشورهای مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشورهای اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

 

 

بر اساس این گزارش، «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکارهای تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکارهای ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو ‌کشور در زمینه کشاورزی،گردشگری ، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محورهای مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگوهای مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

دیگر خبرها

  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد
  • رئیسی عازم تهران شد
  • رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور سریلانکا: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • معادلات جالب برای سردار آزمون در ایتالیا
  • آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو/ سردار جایگزین آبراهام
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت