Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «علی نیک‌عهد» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  ثبت نام افراد مجرد در سایت همسان‌گزینی فرصتی برای آنان  فراهم می‌کند تا زوج مناسب خود را در سطح کشور بیابند.

وی گفت: این سامانه با رویکرد زندگی پایدار و با هدف رعایت اصول صحیح همسرگزینی، انتخاب عاقلانه شریک زندگی و آموزش زوج‌های جوان برای زندگی پایدار با رعایت شئون شرعی، اخلاقی و علمی با رویکرد دینی و ترویج سنت حسنه ازدواج در میان جوانان راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام نیک‌عهد افزود: سامانه همسان‌گزینی تبیان به عنوان اولین و ‌تنها سامانه رسمی و قانونی و فراگیر ملی ازدواج با هدف ترویج این امر مهم دینی و آگاهی بخشی به جوانان و مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت:  طرح ملی همسان‌گزینی در استان مرکزی  ناشناخته است و لازم است فعالیت‌های تبلیغی و آگاه‌سازی جوانان و خانواده‌ها انجام و از ظرفیت ۶۰ دستگاه اجرایی استان برای کمک به آغاز زندگی مشترک زوج های جوان استفاده کرد.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی، افزایش کیفیت ازدواج را در این طرح مهم دانست و گفت:‌ در این راستا زوج‌ها از مشاوره پیش از ازدواج و بسته‌های آموزشی بهره‌مند می شوند.

حجت‌الاسلام نیک‌عهد، یکی از ویژگی‌های همسان‌گزینی تبیان را مورد تایید بودن این طرح از سوی پلیس فتا اعلام کرد و گفت: این تایید، نشان می دهد که سایت همسان‌گزینی قابل اعتماد است.

وی با گلایه از اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: این اداره کل همه ظرفیت خود را در حوزه ورزش به کار گرفته و در زمینه موضوعات اجتماعی جوانان از جمله ازدواج فعالیت چشمگیری نداشته است.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی گفت: این مجموعه از داشتن یک مکان محروم است اما ورزش و جوانان با داشتن سالن و مکان‌های متعدد از دادن یک فضا به همسان گزینی استان خودداری می‌کند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه کلیه مراحل با اطلاع و نظارت کامل خانواده‌ها و مشاوران خبره در این زمینه صورت می ‌گیرد این مرکز از اطلاعات متقاضیان خود صیانت کرده و حافظ منافع آنان است.

مدیر همسان‌گزینی تبیان استان مرکزی گفت : نحوه استفاده از سامانه ملی همسان گزینی تبیان به این شکل است که افراد مجرد ساکن در استان مرکزی می‌توانند با مراجعه به دامنه http://hamsan.tebyan.net از کد معرف ۲۳۳۹۷ برای استان مرکزی استفاده کرده و ثبت نام کنند.

حجت‌الاسلام نیک‌عهد افزود: پس از ثبت نام پرونده متقاضیان بررسی و برای تکمیل پرونده و مصاحبه حضوری با آنان تماس گرفته می‌شود و پس از آن فرم‌های متقاضیان توسط کارشناسان ذی صلاح بررسی شده و در صورتی که موارد مناسب آنان در بانک جامع معرفان تبیان وجود داشته باشد، کار معرفی انجام می شود.

وی اظهارد اشت: مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تربیتی، مشاوره بالینی (افسردگی، اضطراب و وسواس) و دوره‌های آموزشی از جمله خدماتی است که در این مرکز به مراجعان ارایه می‌کند.

استان مرکزی یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان دارد.

۶۹۹۱/۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی ازدواج ازدواج ساده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی عنوان کرد: حدود ۱۰۰ معتاد متجاهر طی بهمن و اسفند ماه پارسال در این شهرستان جمع‌آوری شد که مردان این گروه به کمپ ماده ۱۶ واقع در شهرستان و زن‌ها نیز به مرکز نگهداری و بازپروری مربوطه در مشهد منتقل شده‌اند.
وی ادامه داد: با توجه به اثرات مثبت این اقدام، جمع‌آوری دیگر معتادان متجاهر شهرستان با افزوده شدن ظرفیت نگهداری از این مددجویان در چناران طی سال جاری ادامه خواهد یافت.
فرماندار چناران گفت: اعتیاد و طلاق عمده آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بوده که برای کاهش آسیب‌های آن‌ها برنامه‌ریزی و اقداماتی صورت گرفته است.
مه آبادی بر جمع‌آوری و رصد اطلاعات رخدادهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در چناران به وسیله دستگاه‌های متولی تأکید کرد و گفت: رصد و توجه به جمعیت دانش‌آموزانی که در سنین کم ازدواج کرده و توانایی زندگی مشترک ندارند از برنامه‌های آموزش و پرورش برای بررسی مسأله آسیب طلاق در خصوص این گونه پیوندهای زناشویی است.
وی با بیان این که شهرستان گلبهار دفترخانه ثبت طلاق ندارد گفت: زوجین این شهرستان برای ثبت طلاق به چناران می‌آیند لذا به نظر می‌رسد آمار طلاق در چناران کمتر از میزان ثبت شده فعلی است و همین موضوع ایجاب می‌کند که مجوز تأسیس دفتر طلاق در گلبهار نیز صادر شود.
فرماندار چناران گفت: نهادهای متولی موضوع ازدواج و مرتبط با مسأله طلاق از جمله ورزش و جوانان، بهزیستی و آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت‌های زندگی برای جوانان در دوره‌های "قبل از ازدواج"، در دوره عقد و پس از آغاز زندگی مشترک ترتیب می‌دهند.
مه آبادی افزود: تلاش می‌شود سازمان‌های مردم نهاد در حوزه حمایت از خانواده و مشاوره ازدواج در شهرستان فعال شود و حتی از این ظرفیت مردمی در دیگر حوزه‌ها مانند اشتغال جوانان و تسهیلگری در راه‌اندازی کسب و کارها بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند