Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر بااشاره به برگزاری نشستی با وزیر راه و شهرسازی درخصوص پروژه های زیرساختی راه وشهرسازی در همدان و فامنین، گفت: دراین جلسه مقرر شد پرواز هواپیماهای IRT از فرودگاه همدان انجام و پروازهای همدان - مشهد و همدان - کیش و همدان - عتبات در طرح توازن هوایی جای گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: در پروزه های ریلی نیز  افزایش سرعت قطار تهران -همدان- مشهد مصوب و مقرر شد مسیر تهران- همدان به کمتر از ۴ ساعت تقلیل یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل ایستگاه های قطار فامنین، همدان و ساوه

وی گفت: در این خصوص تکمیل ایستگاه های قطار فامنین، همدان و ساوه و تسریع در انجام عملیات اجرایی ایستگاه قطار همدان در کنار پایانه اتوبوس های بین شهری در پروسه زمانی حداکثر سه ماهه یادآوری و مصوب شد.

حاجی بابایی گفت: در حوزه راه های ریلی نیز مقرر شد عملیات اجرایی قطعه دوم راه آهن همدان – ملایر در کوتاهترین زمان ممکن با تعیین پیمانکار در اسرع وقت شروع و عملیات اجرایی قطعه اول که از دوسال قبل شروع شده است سرعت بیشتری بگیرد.

وی بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید برای اجرای راه آهن برقی همدان هر چه سریعتر با سرمایه گذار وارد مذاکره شود و از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی زمینه سنجی و مطالعات اولیه برای اخذ ماده ۲۳ با سرعت انجام پذیرد، گفت: همچنین ایستگاه فعلی همدان باید به عنوان ایستگاه قطارهای باری تکمیل شود.

خط آهنی که راه آهن زنجان به تبریز را از طریق بیجار به همدان متصل می کند در سال ۱۳۹۷ در مجلس مصوب شده که مقرر شد مطالعات اجرایی آن هرچه سریع تر شروع شود نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: خط آهنی که راه آهن زنجان به تبریز را از طریق بیجار به همدان متصل می کند در سال ۱۳۹۷ در مجلس مصوب شده که مقرر شد مطالعات اجرایی آن هرچه سریع تر شروع شود.

وی  با تاکید بر این که در این جلسه در خصوص پروژه های زیرساختی جاده ای نیز بحث وتبادل نظر شد، افزود، جاده  مرادبلاغی که جاده ملایر را از طریق اتوبان موجود به اتوبان تهران-همدان متصل می کند، باید هر سریع ترتکمیل شود، همچنین  کیلومتر مسیر اتوبان اصله سریعا به عنوان پروژه ملی اجرایی شود.

حاجی بابایی به پروژه های گردشگری مسیر سد اکباتان، ابرو و امامزاده محسن که در مجلس به عنوان چند پروژه ملی مصوب شده است نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه ها باید برای اخذ ماده ۲۳ در وزرات راه و شهرسازی مطرح و به  سازمان برنامه و بودجه ارائه شود.

وی بابیان اینکه در این جلسه مقرر شد مسکن مهر یادمان بنای ۶۴ واحدی و پروژه های همدان، فامنین وجورقان و مریانج سریعتر تعیین تکلیف شود، افزود: درخصوص مجموعه شهری همدان نیز مقرر شد این مجموعه سریعتر مصوب شده و طرح جامع همدان تصویب و دستور نقشه تفضیلی شهر صادر شود.

کد خبر 4745982

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد با اشاره به حفظ یک رام قطار سریع السیر در یزد گفت: احتمالاً به علت تردد قطارهای باری، قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، محمد مهدی رجایی فرد با بیان اینکه فاجعه‌ای بزرگ در بحث حمل و نقل ریلی یزد رقم خورده که امروز موجب گلایه بسیاری از ماست، اظهار کرد: از ایام کرونا به هر بهانه‌ای بود چند قطار را از مسیر یزد حذف کردند.

وی گفت: بعد از دو سال پیگیری استاندار محترم، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و مسئولان راه آهن یزد این قطار سریع السیر به یزد آمد و قرار بود دو رام از این قطار به یزد بیاید.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد ادامه داد: با عدم مدیریتی که شکل گرفت همین یک رام قطار افزوده شده نیز از یزد در دعوای بین راه آهن و شرکت رجا گرفته شد.

رجایی فرد با اشاره به اینکه احتمالاً به علت تردد قطارهای باری قطار مسافرتی مسیر یزد حذف شده است، تصریح کرد: روزانه ۶۰۰ نفر ظرفیت از حمل و نقل ریلی یزد حذف شد، در حالی که دو هفته از حذف این قطار گذشته شده است و همه قرار بود پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران راه آهن وعده‌های زیادی دادند که به زودی مشکل حل می‌شود، گفت: دو هفته گذشته و هیچکدام اقدامی نکردند.

نایب رئیس دفاتر خدمات مسافرتی یزد بیان کرد: از سوی دیگر شهرهایی مانند شیراز، اصفهان، کرمان و دیگر همجوار ما هرکدام روزانه چهار تا پنج قطار دارند و ما روزانه یک قطار ترنست داشتیم که آن نیز حذف شده است.

به گزارش ایمنا، هنوز چند ماهی از راه‌اندازی یک رام قطار سریع‌السیر نگذشته بود که این قطار هنوز نیامده اکنون دو هفته‌ای است که از مسیر یزد حذف شده است.

کد خبر 750553

دیگر خبرها

  • تکمیل کریدور ریلی ترانس افغان تا سال ۲۰۲۷
  • چرا متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین اجرایی نشد؟ | مابه‌التفاوت واریز خواهد شد
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • فاجعه بزرگ در حمل و نقل ریلی استان یزد/ قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران