Web Analytics Made Easy - Statcounter

«داریوش باقرجوان» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص شکایت برخی از مسافران از گران فروشی بلیت در مسیرهای درون کشور به بهانه اعزام اتوبوس‌ها به سمت مرزها، گفت: مقرر بود در ایام اربعین بتوانیم از توان ناوگان ریلی و قطارهای حومه‌ای و مسیرهای هوایی جایگزین به جای سرویس‌دهی در مسیرهای جاده‌ای استفاده کنیم تا بتوانیم عمده توان خود را در بحث ناوگان اربعین بگذاریم،این اتفاق افتاده است اما امکان دارد کاهش سرویس اتوبوس‌ها در برخی مسیرها این جو روانی را ایجاد کرده باشد که مثلا اتوبوس به مقصد شهرهای شمالی یا مرکز کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمبود صندلی در مسیرهای داخلی نداریم و تنها صندلی‌ها تجمیع شدند، گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل کمبود اتوبوس را کم کنیم ظرفیت‌های خالی را در مسیرهای درون کشور شناسایی و صندلی‌ها را تجمیع کردیم اما کاهش عرضه بلیت نداشتیم.

وی گفت: به دلیل بحث ایمنی از ناوگان درون شهری برای جابجایی زائران اربعین استفاده نمی‌کنیم و ناوگان درون شهری صرفا بین پایانه برکت و پایانه مرزی مهران که مسافتی ۸ کیلومتری است تردد دارند.

باقرجوان گفت: هم‌چنین در مسیر مرز مهران تا شهر مهران که مسافتی ۱۸ کیلومتری است نیز اتوبوس‌های درون شهری سرویس دارند و در این مسیر ناگزیر به استفاده از اتوبوس درون شهری هستیم اما در مسافت‌های طولانی و مسیرهای کوهستانی امکان استفاده از این ناوگان نیست.

وی خبر داد که با ایجاد دو کنارگذر در مرز مهران دو ساعت معطلی اتوبوس‌ها کاهش یافته که باعث افزایش ۳۰ درصدی بهره وری اتوبوس‌ها در اربعین امسال می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد که در هر سه مرز شلمچه، چذابه و خسروی اتوبوس‌های برون شهری به همراه رانندگان حرفه‌ای و آشنا به جاده‌ها و مسیرهای طولانی تردد دارند تا شاهد تصادف در ایام اربعین نباشیم.

وی خبر داد که زائران اربعین و مسافران مسیرهای درون کشور در این ایام می‌توانند گزارش گران فروشی احتمالی را به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۴۱وتلفن گویای ۱۴۱ اطلاع دهند.

باقرجوان گفت: ضمن اینکه زائران با مراجعه به دفاتر ما در پایانه‌های مرزی  نیز می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند؛ در این صورت به فوریت تشکیل پرونده می‌شود و مبالغ اضافه باید عودت داده شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد

                                                                      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عبدالصاحب نادری در حاشیه بازدید از معابر درون و برون‌شهری و روستاهای حاشیه شهر ایلام و سایر نقاط شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه باتوجه‌ به تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های متولی در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در سطح شهرستان وجود ندارد.   وی در ادامه با اشاره به اینکه باتوجه به حجم بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی مختصر در برخی معابر شهری هستیم، عنوان کرد: از شهروندان و همشهریان فهیم شهرستان تقاضا داریم تا کاهش میزان بارش‌ها از تردد‌های غیرضروری در محور‌های درون و برون‌شهری اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • مشکل تردد در شهر ایلام وجود ندارد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی برای خرید اتوبوس‌های برقی در بجنورد
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • کلانشهر تهران ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی نیاز دارد