Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد غنچه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تابستان امسال شاهد گرمای بالای ۴۰ درجه در برخی از مناطق استان بودیم که همین امر سبب بروز خسارت به برخی از محصولات کشاورزی استان شد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق گرم، افزایش دمای هوا سبب عدم رسیدگی و زردی زرشک شده است، بیان کرد:این عامل در مناطقی از جمله قاین، آرین شهر و مناطق گرم زیرکوه سبب رنگ پریدگی و سیاه شدن دانه های زرشک و کاهش کیفیت محصول تولیدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه علاوه بر این در محصول پسته گرمای شدید سبب آسیب به مغز پسته و سیاه شدن مغز آن می شود، ادامه داد: تمامی باغات حوزه طبس، بشرویه و نهبندان و بخشی از باغات پسته فردوس از این عامل خسارت قابل توجهی را متحمل شدند.

بیمه ۴۲ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی استان

غنچه، طوفان، باران های بی موقع در زمان تلقیح، سیل، گرمازدگی را به ترتیب بیشترین عامل خسارت به محصولات کشاورزی از نظر مبلغ در سال زراعی گذشته اعلام کرد و گفت: همچنین در سالی که گذشت سرما، یخبندان و تگرگ سبب بروز خسارت در برخی محصولات شد.

وی با بیان اینکه باران های بی موقع در زمان تلقیح بیشترین خسارت را به محصول پسته داشته است، بیان کرد: همچنین در سال گذشته وقوع سیل سبب بروز خسارت در محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و جو شده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: مبلغ دقیق حجم این خسارات در زمان برداشت محصول مشخص می شود.

غنچه یادآور شد: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۲۳ هزار هکتار از اراضی باغی و ۱۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

کد خبر 4746028

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیمه محصولات کشاورزی اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین گرگان قزوین شیراز رادیو اربعین استانداری سمنان نیروی انتظامی شهرکرد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت