Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:47:14 GMT

کنترل ها جواب نمی دهد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۰۱۹

کنترل ها جواب نمی دهد

اگر بخواهیم فضای ورزشگاه‌های ایران را در حال حاضر مورد بررسی قرار دهیم، باید به این موضوع اشاره کرد که به نظر می‌رسد فضای داخل و بیرون ورزشگاه‌ها یکی است. در واقع باید گفت که حوزه ورزش هم مانند حوزه‌های دیگر در اختیار مردم نیست. سعید معیدفر جامعه شناس  به همین دلیل هم اتفاقاتی می‌افتد که ناشی از همین موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، علاقه‌مندی‌هایی نزد مردم برای حضور در ورزشگاه‌ها وجود دارد ولی از آنجایی که این فضا در اختیار خود مردم، ورزشکاران و مجموعه عواملی که دست اندرکار ورزش هستند نیست، نگرانی‌هایی به وجود می‌آید. کنش‌هایی که از سوی افراد مختلف چه تماشاگر و چه بازیکن ایجاد می‌شود که از استانداردهای جامعه برخوردار نیست. شاید یکی از دلایل ترس و نگرانی کسانی که در ورزشگاه‌ها و یا جامعه اعمال حاکمیت می‌کنند، همین باشد که کنش‌ها بنیانی اجتماعی و خود کنترلی ندارد. برای همین این نگرانی به وجود می‌آید که ممکن است همه چیز به هم بخورد. به هر حال، ما عادت می‌کنیم که در فرآیند جامعه پذیری و یا تربیتی مان چه رفتاری را کجا و متناسب با چه شرایطی داشته باشیم ولی وقتی در این فرآیند اختلال ایجاد می‌شود و اجازه داده نمی‌شود که رفتار افراد به صورت خود تنظیمی جلو برود، آن کسانی که دارای اعتبار در جامعه هستند هم نمی‌توانند ارزش‌های خودشان را در ارتباط با بقیه جامعه مبادله کنند. نتیجه‌اش هم این می‌شود که عوامل از بالا مداخله می‌کنند و بعد تا زمانی که بتوانند این شرایط را تحت کنترل خودشان داشته باشند، نگرانی ندارند ولی اگر به هر دلیلی عوامل ناشناخته‌ای وارد این سیستم شود، ممکن است براحتی اوضاع از کنترل‌شان خارج شود.  به همین دلیل، چون خود دست‌اندرکاران چه در جامعه و چه در ورزشگاه‌ها می‌دانند که فرآیندهای اجتماعی وجود ندارد و خودشان آنها را از کار انداخته‌اند، برای همین نگرانند. مثلاً به این فکر می‌کنند که اگر خانم‌ها وارد استادیوم شوند، چه می‌شود؟ در حالی که می‌بینیم در کشورهای دیگر ورود خانم‌ها انجام می‌شود ولی اتفاقی نمی افتد. این کنترلی هم که در اینجا می‌شود، آنجا نمی‌شود ولی باز هم اتفاقی نمی افتد یا اتفاق اندکی ممکن است بیفتد. این‌ها همه مواردی است که ناشی از مداخله از بالا، فرآیند‌های اجتماعی و نهایتاً آثار سوء آن بر کنش‌ها خواهد بود. آدم‌ها هم قاعدتاً در چنین شرایطی یاد نمی‌گیرند که چطور عمل کنند. گاهی ممکن است که این کنترل از بالا باعث بروز هرج و مرج هم بشود. مثل همین حادثه‌ای که برای آن کودک خردسال به وجود آمد. ما تا زمانی که جامعه، مردم و سیستم‌های خود تنظیمی را به رسمیت نشناسیم، یک جایی این بی نظمی و بی هنجاری بیرون می‌ریزد. البته جامعه ما به دلایل خودانگیخته‌ای، نکات مثبتی  دارد و اگر این چیزها هم نبود، معلوم نیست که چه اتفاق‌هایی در حوزه‌های مختلف مثل ورزش می‌افتاد ولی نکته‌ای که وجود دارد، این است که ما هر چه جلوتر می‌رویم، ممکن است که این کنترل‌های ما جواب ندهد و نتوانیم آن طور که باید نظم را برقرار کنیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودرو‌های ترانزیتی، قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آنها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق کشف و ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر کردند.

سردار مجید شجاع افزود: ارزش این سوخت‌های قاچاق پنج میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال است و قاچاقچیان به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم | فوتبال تدافعی هوادار ندارد
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم
  • جواب یک سوال ساده: بعد از سید کاپیتان کیست!
  • ستاره یونایتد: عذرخواهی چرا، جواب کاونتری را دادم!‏