Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین مجموعه بزرگی بیش از 190 عنوان از ویراست های رباعیات خیام، مطالعات، نگارگری ها ، زندگی نامه ها و آثار مکتوب دیگری که بر اساس "نسخه چاپی ادوارد فیتزجرالد" از "رباعیات خیام" بوده است، توسط  دکتر «جولین اف.(پت) مک دونالد» و با مساعدت « مرکز مطالعات اسلام و خاور میانه واشنگتن دی سی» به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر رسول جعفریان گفت: ضمن اعلام مراتب سپاس از این استاد برجسته دانشگاه هاروارد، باید از جناب آقای دکتر ایروانی رئیس مرکز مطالعات اسلام و خاور میانه واشنگتن دی سی نیز تشکر کنم.

گفتنی است، «مکدونالد» متولد سال ١٩٢٦ میلادی است و  به مدت دو سال (١٩٥٥-١٩٥٧) به عنوان معاون کنسول سفارت آمریکا در تبریز حضور داشته است. تدریس همزمان ادبیات انگلیسی در دانشگاه تبریز و آشنایی با اساتید ادبیات فارسی، مقدمه آشنایی ایشان با عمر خیام نیشابوری را فراهم کرده است.
جولین اف.(پت) مکدونالد فارغ التحصیل رشته مطالعات منطقه ای اتحاد جماهیر شوروی در مقطع فوق لیسانس بوده است که در سال ١٩٦٤ پس از ترک وزارت خارجه به ادامه تحصیل در رشته مدیریت تعلیم و تربیت پرداخته و در سال ١٩٦٩ موفق به اخذ دکترا از دانشگاه هاروارد شده است.

 مجموعه اهداء شده از سوی او، یک مجموعه با ارزش است که شامل کتاب های چاپ شده در بلاد فرنگ پس از ترجمه فیتز جرالد از رباعیات عمر خیام است. این مجموعه  شامل آثاری است که از اواخر قرن نوزدهم تاکنون بر محور چاپ فیتز جرالد از رباعیات منتشر شده است. این کتاب ها بزودی و پس از فهرست نویسی در قفسه های ویژه ای گذاشته شده و در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

/6262

کد خبر 1310469

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ پیاده روی اربعین عربستان عمران خان باشگاه پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد

روح الله نظامی مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از راه‌ها و جاده‌های عشایری در این استان به منظور برطرف کردن آسیب‌های ناشی از سیلاب، با هفت میلیارد ریال اعتبار بهسازی و بازگشایی می‌شود.

وی اضافه کرد: سیلاب از مهمترین دلایل صدمه به جاده‌های عشایری و ایلراه‌هاست و بر همین اساس اداره عشایر به منظور تسهیل در تردد و کوچ عشایر عملیات تیغ زنی و بازگشایی را انجام می‌دهد.

نظامی با اشاره به آغاز مطالعات و مستندسازی در حوزه جاده‌های عشایری استان مرکزی اضافه کرد: امسال برای این منظور یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده و طرح هم اکنون در دست مشاور برای انجام مطالعات است.

وی خاطر نشان کرد: پس از انجام مطالعات برخی از جاده‌های عشایر استان با تامین اعتبارات از محل منابع دولتی آسفالت و برخی الی راه‌های مال رو نیز به صورت شوسه احداث می‌شود.

استان مرکزی دارای ۷۷۰ خانواده عشایر با چهار هزار نفر جمعیت است که ۹۰ درصد آنان در شهرستان‌های ساوه و زرندیه مستقر هستند؛ این قشر با ۳۰۰ هزار واحد دامی سبک و سنگین ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شاهنشاه آریامهر حقوق دهخدا را قطع کرد / بازجویی هایی که به مرگ رئیس دانشگاه تهران منتهی شد / سرگذشت غم انگیز سیاستمدار میانه‌رو و ادیب دانشمند
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باواریائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • ب ام و E24 635csi ؛ این کد در مجموعه باورایائی ها بسیار ارزشمند است(+عکس)
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • به راحتی وب گردی، گل را آنلاین خرید کنید