Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسینعلی قوانلو،  در جلسه بررسی وضعیت صنعت شهرستان گلوگاه افزود: با توجه به اینکه ظرفیت توسعه شهرک صنعتی در غرب استان مازندران قفل است؛ باید این ظرفیت به شرق مازندران منتقل شود.

وی اظهار داشت: بخشی از زمینها در شرق مازندران درجه سه و چهار است که صنایع بزرگ باید توسعه یابند و سرمایه گذاران باید برای سرمایه گذاری در شرق مازندران ترغیب و هدایت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: توسعه شهرک های صنعتی، از اهداف مهم ما در شرق مازندران است.

قوانلو افزود: بندر امیرآباد فرصتی برای جذب سرمایه گذاران است و وجود اتحادیه های مختلف، شهرک صنعتی فعال و صنایع بزرگ گلوگاه عامل و امتیاز مهمی برای واگذاری نمایندگی اداره صنعت، معدن و تجارت در شهرستان گلوگاه است.

وی با اشاره به اینکه در ارائه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مشکلی با سرمایه گذاران نداریم؛ گفت: باید تسهیلات ارزان قیمت و کم بهره به سمت شهرستان محروم منتقل و حق توسعه یافتگی ادا شود. 

قوانلو بیان داشت: باید توسعه صنعتی در شهرستان های محروم داشته باشیم تا درآمد خانوار افزایش و نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی گفت: ملاک توسعه یافتگی، درآمد خانوارها و نرخ بیکاری است که در اختیار ماست و باید در این راستا تلاش شود.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری سازمان صنعت معدن و تجارت سرمایه سرمایه گذاران صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری و افزایش ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی در مازندران یک‌هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم‌زاده، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی این استان اظهار کرد: در این نمایشگاه پنج محور پتانسیل شیلاتی مازندران بررسی و در نمایشگاه عرضه شده است.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی است، افزود: شیلات مازندران دارای سه هزار و ۹۰۰ واحد آبزی‌پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران میزان تولید این استان را در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن عنوان و مطرح کرد: از این میزان تولید سالانه شش تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود.

کریم‌زاده با اعلام اینکه سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات این استان ۸۰۳ میلیون دلار بود، گفت: ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است که سالانه دو هزار و ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود؛ از این میزان با استحصال ۹۰۳ تن خاویار به ارزش اقتصادی یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی میزان صادرات ماهیان خاویاری را با میزان تولیدات خاویار ۱۱۰ تن انواع گوشت خاویاری به کشورهای مختلف با ارزش اقتصادی آن ۷۳۰ هزار دلار بیان کرد و گفت: مازندران ۵۲ درصد استحصال ماهیان خاویاری کل کشور و ۴۷ درصد استحصال خاویار را در اختیار دارد.

این مسئول با اشاره به توسعه زنجیره ارزش محصولات شیلاتی این استان یادآور شد: سه موضع توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی با نگاه اقتصاد دریا محور با مشارکت مردم، توسعه پرورش ماهیان خاویاری با اراضی ساحلی و تولید ماهیان کیلکا با اقتصاد دریامحور در این اداره‌کل مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش پیدا می‌کند، همچنین یک‌هزار شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 748902

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود