Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -
دانشمندان ادعا می کنند چرت زدن می تواند از بیماری ها جلوگیری کند ، حافظه شما را بهبود ببخشد ، کاهش وزن شما را سریعتر کند.
چرت زدن در برخی فرهنگ ها نشانه تنبلی محسوب می شود ، در حالی که در فرهنگ های دیگر مانند ژاپن به عنوان نشانه ای از فداکاری به کار تلقی می شود. چرت زدن ، طراوت بخش است و باعث افزایش چابکی ذهنی ما می شود و حتی علم نیز انجام این کار را توصیه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مطلب به شما در تصمیم گیری میزان زمان برای چرت زدن و مزایای مرتبط با آن ، کمک می کند.
10-20 دقیقه: برای تقویت سریع هوشیاری
چرت زدن در بعدازظهر به کاهش وزن کمک می کند
به گفته کارشناسان ، چرت زدن به مدت زمان 10 تا 20 دقیقه بهترین حالت را به شما می دهد. برای تقویت هوشیاری و افزایش سطح انرژی ایده آل است . مدت زمان کوتاه چرت زدن به منظور جلوگیری از ورود شخص به خواب عمیق طراحی شده است.
اما همانطور که همه ما می دانیم بیرون آمدن از خواب پس از گرفتن طعم شیرین آن دشوار است ، بنابراین توصیه می شود که آن را به صورت نشسته و کمی به حالت درازکش انجام دهید. همچنین ، چرت زدن بعد از ناهار ، در حدود ساعت 3 یا 4 بعد از ظهر ، به جلوگیری از هوس غذاهای ناخواسته و کاهش هورمونهای استرس که از این طریق به کاهش وزن کمک می کند .
30 دقیقه: خداحافظی از خستگی
چرت کوتاه برای بهبود عملکرد حافظه ، کاهش استرس و افزایش تمرکز کمک می کند
در حالی که چرت زدن 30 دقیقه ای ممکن است بلند شدن از آن را دشوارتر کند ، اما فوایدی که ارائه می دهد ارزش آن را دارد. این چرت کوتاه برای بهبود عملکرد حافظه ، کاهش استرس ، افزایش تمرکز ، کاهش خطر دیابت و جلوگیری از زوال عقل کمک می کند . کارشناسان می گویند شما با یک چرت 30 دقیقه در اواسط روز ، کارهای بیشتری را انجام خواهید داد ، زیرا بدن و مغز پس از بیدار شدن 7 تا 8 ساعت ، نیاز به بازسازی دارند.
60 دقیقه: برای پردازش حافظه شناختی
چرت زدن به مبارزه با ناامیدی کمک می کند
اگر کار شما فعالیت ذهنی زیادی را شامل می شود ، این ممکن است بهترین زمان چرت زدن برای شما باشد. با یک ساعت خوابیدن ، خواب عمیقی نیز به دست می آورید ، که به باز کردن مغز کمک می کند و توانایی شناختی آن و همچنین توانایی آن در به خاطر سپردن حقایق و ارقام را افزایش می دهد . همچنین به مبارزه با ناامیدی کمک می کند.
90 دقیقه: چرخه کامل خواب
چرت زدن حافظه را بهبود می بخشد
این یک خواب کامل است که شامل مراحل سبک و عمیق خواب است. همچنین ممکن است REM (حرکت سریع چشم) را تجربه کنید ، مرحله ای که به خواب مربوط می شود. به گفته محقق خواب دکتر سارا مدنیک ، چرت زدن 90 دقیقه ای برای سلامت جسمی و روحی مفید است . این حافظه را بهبود می بخشد و خلاقیت را تقویت می کند و بهترین بخش این است که بیدار شدن از این چرت زدن آسان تر است.
مزایای چرت زدن
چرت زدن می تواند از بیماری ها جلوگیری کند
به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از قلب را کاهش می دهد.
استرس قلبی عروقی را کاهش می دهد .
فشار خون را کاهش می دهد .
خطر دیابت را کاهش می دهد.
به کاهش وزن کمک می کند.
از زوال عقل جلوگیری می کند.
گردآوری:بخش سلامت بیتوته

درمان اختلالات حرکتی باشیوه های نوین پزشکی
چهره ایی زیبا با دندان های زیبا،صاف وسفید
درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان
بلیط های ارزان و زیر قیمت بازار بخرید
به آسانی درکمترین زمان موهایتان راصاف کنید
هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن
دسترسی به فرآیندهای کسب وکارهرزمان وهرمکان
یک راه واقعی و علمی برای افزایش قد
مشهد،کیش با مناسب ترین قیمت
درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان
هر آن چیزی که برای ارتودنسی باید بدانید
اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

تازه ترین مطالب سلامت(بیماری ها، پیشگیری، داروها، تغذیه، پزشکی آنلاین و...) سایر مطالب سلامت
سرطان سرویکس یا سرطان دهانه رحم چیست؟

بواسیر چیست؟ (بواسیر و راه درمان بواسیر)

کارهایی که نباید با معده خالی انجام دهید

آشنایی با مهم ترین خواص گرده گل

علایم بیماریهایی که با هم اشتباه گرفته می شود

خطرات زنبورگزیدگی و راههای درمان زنبور گزیدگی

8 غذایی که به درمان میگرن کمک می کنند

5 غذای مفید برای داشتن شکم صاف و تخت

سی تی اسکن چیست؟کاربرد و عوارض CT Scans

همه چیز درمورد ارتودنسی نامرئی

همه چیز درباره مدفوع خونی

آشنایی خواص دارویی کف دریا
سایر مطالب سلامت

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کن در کما

به گزارش ددلاین، گروهی موسوم به «جمعی از کارگران در خطر جشنواره‌های فیلم» روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای از برنامه خود برای برگزاری اعتصاب در ایام این فستیوال خبر دادند.

«با توجه به آسیب‌پذیری مفرط و وضع اضطراری بی‌چون‌وچرا جهت حفاظت از حرفه‌مان، و پس از مشورت و رأی‌گیری از اعضای مجموعه، کلیه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جانبی‌اش را دعوت به اعتصاب می‌نماییم.» این گروه در نامه خود درخواست کردند.

«ما از سازمان‌هایی که ما را به کار می‌گیرند تقاضا داریم به یک توافقنامه جمعی که به ما اجازه به استخدام‌در‌آمدن تحت عنوان کارگران دوره‌ای در صنعت سرگرمی می‌دهد، پایبند باشند.»

این گروه شامل حدود ٢٠٠ نفر از کارکنان جشنواره‌های فیلم در فرانسه هستند که نارضایتی‌های عمیقی درخصوص حق و حقوق خود دارند. اتحادیه کارکنان جشنواره در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و کارکنان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله «مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر از فستیوال‌ها را پوشش می‌دهد.

پیشتر منابعی از داخل این جنبش به ددلاین گفته بودند که این گروه قصد دارد برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران، در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اِی‌سی‌آی‌دی» تجمع کرده و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و «فیوریوسا» به کارگردانی جرج میلر نیز روی فرش قرمز ظاهر شوند.

منابع آگاه به ددلاین گفتند که گزینه‌های مختلفی روی میز است، از جمله «اعتصاب کامل کارگری» که باعث می‌شود ده‌ها نفر از کارگران جشنواره دست از کار بکشند. این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچی‌ها، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان بخش‌های فنی هستند که اغلبشان نیرو‌های پاره‌وقت هستند. در صورتی که آپاراتچی‌ها و مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی دست از کار بکشند، جشنواره کن با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

یک منبع از درون این جنبش کارگری که نخواسته بود نامش فاش شود به ددلاین گفته بود که «٨٠ درصد از کارمندان جشنواره‌ها درآمدی کمتر از ٢٠٠٠ یورو (٢١٠٠ دلار) در ماه دارند، که با این مبلغ دریافتی زندگی در پاریس غیرممکن است».

دومین نقطه اختلاف، برنامه بیمه بیکاری فرانسه برای کارگران و تکنسین‌های صنعت سرگرمی است. این طرح از کارکنان صنعت سرگرمی با قرارداد‌های کوتاه‌مدت با مزایای بیکاری در فاصله بین یک شغل تا شغل دیگر حمایت می‌کند، اما به دلیل ابهام فراوان در مقررات، بسیاری از کارگران جشنواره‌های سینمایی از مزایای آن محروم می‌مانند.

این گروه در نامه روز دوشنبه خود به هشدار‌های قبلی در خصوص وضع معیشتی‌شان اشاره کرده و گفتند که «یک سال است که نسبت به بی ثباتی روزافزون زندگی افرادی که در جشنواره‌های سینمایی مشغول به کار هستند، اخطار داده‌ایم».

«ما [پس از انجام]کار‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های بیکاری را می‌گذرانیم و علیرغم ماهیت حرفه‌مان که بصورت دائمی به کار گمارده نمی‌شویم و با وجود تلاش‌هایمان برای به نمایش‌درآمدن آثار سینمایی، فعالیت ما در طرح مزایای بیکاری فرانسه قرار نمی‌گیرد.»

«آخرین اصلاحات طرح مزایای بیکاری در فرانسه نیز کارگران جشنواره را در چنان وضعیت بی‌ثباتی می‌اندازد که اکثریت ما مجبور به رهاکردن شغل‌هایمان می‌شویم و در نتیجه برگزاری فستیوال‌هایی که در آن حضور داشتیم را دچار اختلال می‌کند.»
هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار خواهد شد و گرتا گرویگ ریاست هیئت داوران این دوره را عهده‌دار است. لیلی گلدستون، نادین لباکی، هیروکازو کورئیدا، اوا گرین، عمر سی، ابرو جیلان، خوان آنتونیو بایونا و پیر فرانچسکو فاوینو اعضای هیئت داوران این دوره از فستیوال هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • پایان لیگ قایقرانی روئینگ بانوان ایران با قهرمانی دانشگاه آزاد
  • برای کاهش وزن در خواب این نوشیدنی‌ها را امتحان کنید
  • جشنواره کن در کما
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • آزمون انتخابی تیم‌های کایاک زیر ۲۳ سال و جوانان برگزار شد
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟