Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:07:58 GMT

افزایش ۲.۵ برابری زائران استان فارسی در اربعین ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۸۲۵

افزایش ۲.۵ برابری زائران استان فارسی در اربعین ۹۸

مدیرکل حج و زیارت فارس از ثبت نام حدود ۲۰۲ هزار زائر اربعین حسینی این استان در سامانه سماح و افزایش ۲.۵ برابری این افراد، نسبت به سال گذشته خبر داد.

علیرضا زینلی در گفت و گو با ایسنا گفت: در تقسیم بندی‌های ستاد اربعین، مسؤلیت ثبت نام از زائرین اربعین حسینی به عهده سازمان حج و زیارت است. 

وی افزود: سال گذشته تعداد کل ثبت نام زائرین اربعین حسینی در دو استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد به ۸۰ هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حج و زیارت فارس خاطرنشان کرد: سامانه ثبت نام از زائران اربعین حسینی همچنان فعال است و ثبت نام ادامه دارد.

زینلی با بیان اینکه زائرین می‌توانند تا یک یا دو روز قبل از مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کنند، عنوان کرد: به جز سامانه سماح، زائرین می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی فارس نسبت به ثبت نام در مراسم اربعین حسینی اقدام کنند. 

او همچنین توصیه کرد: زائران مراقب سوءاستفاده افراد سودجو باشند و نسبت به ثبت نام‌های خارج از چارچوب ضوابط سازمان حج و زیارت اعتنا نکنند. 

مدیرکل حج و زیارت فارس از تداوم  اعزام کاروان‌ها پس از مراسم اربعین هم خبر داد و گفت: دوم آبان ماه کاروان‌های حج و زیارت آغاز به کار می‌کنند و همانند قبل خدمات خود را له زائرین ارائه می‌کنند.

زینلی با تاکید بر اینکه در ایام اربعین سازمان حج و زیارت هیچگونه کاروانی ندارد، اظهار کرد: مراسم اربعین خودجوش و مردمی و تنها به صورت پیاده روی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعین ۹۸ استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ زائرانی که برای زیارت حرم نبی مکرم اسلام این روز‌ها به مدینه منوره مشرف شده اند، پس از ۹ سال در صبحگاه سالروز شهادت صادق آل محمد (ص) به زیارت جنت البقیع مشرف شدند.
زائرانی که از سراسر جهان برای زیارت نبی مکرم اسلام به مدینه آمده اند صبحگاهان برای زیارت بارگاه پیامبر رحمت (ص) و ائمه بقیع به مسجدالنبی و جنت البقیع مشرف می‌شوند.
اعزام زائران عمره مفرده ایران پس از ۹ سال توقف دو هفته قبل آغاز شد و در این ۹ سال زائران ایرانی از زیارت بقیع در ماه شوال و ایام شهادت امام صادق (ع) محروم بودند.
امسال زائران همچنین مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) را در هتل‌های مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ارز مسافرتی برای زائران اربعین پیش بینی شده است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • ارز مسافرتی زائران اربعین پیش بینی شده است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • سلام من به مدینه، به غربت صادق (ع)
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند