Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@12:31:13 GMT

میدان گازی ارم با هیچ کشوری مشترک نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۳۹۵۸

میدان گازی ارم با هیچ کشوری مشترک نیست

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان گازی ارم کشف شده در جنوب استان فارس یک میدان داخلی غیر مشترک است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید صالح هندی در مصاحبه با رادیو با بیان این که میدان گازی ارم کشف شده در جنوب استان فارس یک میدان داخلی غیر مشترک است افزود: بطورکلی با همین مبالغی که برای گاز بصورت بین المللی وجود دارد و با توجه به حجم میعانات گازی موجود در این میدان ۴۰ میلیارد دلار به منابع کشور اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین اظهارداشت: بطورطبیعی گازی که از این میدان استخراج و به خط لوله تزریق می‌شود قابلیت این را دارد که به عنوان سوخت مصرف یا به مجتمع‌های پتروشیمی منتقل و به محصولات با ارزش‌تر تبدیل شود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: جدا از این حجم نفت و گاز به اقتدار بین المللی کشور‌های دارنده این منابع کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: رتبه یک دنیا به لحاظ مجموع منابع نفت و گاز مربوط به ایران است و این می‌تواند یک اقتدار ملی و اقتصادی بالایی را برای کشور به همراه داشته باشد.

هندی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۴ درصد جمعیت ایران تحت پوشش گازرسانی قرار دارند، اظهارداشت: بدین ترتیب مقدار قابل توجهی از گاز کشور به مصرف خانگی می‌رسد.

وی گفت: میدان گازی ارم در کنار یکی از پالایشگاه‌های گازی کشور قرار دارد. اگر این میدان توسعه پیدا کند و به خطوط لوله گازرسانی منتقل شود می‌توان از میادین مشترک مثل پارس جنوبی حجم بیشتری خوراک به پتروشیمی‌ها اختصاص داد و در حال حاضر این نیاز وجود دارد.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: اگر در آینده با تکمیل خطوطی که وجود دارد و با دیپلماسی که می‌توان برای صادرات گاز به کشور‌های همسایه درپی گرفت بدون شک میدان مزبور پشتوانه را برای کشور تقویت تا در این زمینه نیز بتوان اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میدان گازی ارم مجتمع های پتروشیمی پالایشگاه های گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره احتمال توقیف ساختمان وزارت نفت در انگلیس به‌دلیل شکایت شرکت کرسنت گفت: مشکلاتی از قبل برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده و در قرارداد کرسنت معلوم نیست به چه صورت از کشور دفاع شده البته در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان هم مواردی بوده که هنوز کشور ترکمنستان به مرحله دوم شکایت خود وارد نشده است.

وی اظهار کرد: وقتی یک قرارداد بین‌المللی می‌بندیم در صورت شکایت طرفین آن را برای بررسی مفاد قرارداد به دادگاه لاهه می‌فرستند لذا اگر ساختمان نفت در انگلیس به نفع شرکت کرسنت مصادره شود به کشورمان ضرر می‌رسد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس بیان کرد: مشکلی که با ترکمنستان داریم برای دولت قبل است البته مرحوم رستم قاسمی در بحث قرارداد گازی با ترکمنستان خوب عمل کرد، اما شاهد هستیم که یکسری مسائلی پیش آمده چرا که موقع بستن قرارداد به مفاد آن توجه نمی‌کنند سپس می‌گویند ترکیب گازی که دولت ترکمنستان به ما می‌دهد گاز استاندارد نبوده است لذا از ایران شکایت و کشورمان را محکوم کرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح گرد: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان این مسائل را حل کرد البته دیپلماسی خارجی باید تقویت شود و باید حواسمان به همسایگانمان و تبادلاتی که با دنیا داریم جمع باشد تا مشکلی برای کشور پیش نیاید.

سنگدوینی گفت: اگر ایران در شکایت کرسنت و ترکمنستانی‌ها محکوم شود یا باید غرامت بدهد یا از دارایی‌هایی که دارد باید آنها را پرداخت کند.

وی با بیان‌ اینکه مسئولان به‌دنبال این هستند که با تعامل مشکل با ترکمنستان حل شود، افزود: حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب واردات گاز از شمال داشتیم و از آن‌طرف هم صادرات گاز به کشور‌های ترکیه و عراق داشتیم و حالت ترانزیت گازی ایجاد کرده بودیم، اما ترکمنستان دیگر گازی به ما نمی‌دهد و روزانه بین پنج تا ۱۰ میلیون مترمکعب گاز به ما می‌دهد که آن هم سوآپ گازی با جمهوری آذربایجان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: تا آنجا که اطلاع دارم ایران را در قضیه کرسنت محکوم کردند و باید غرامت بدهیم لذا باید دولتمردان بنشینند براساس دیپلماسی این مشکل را حل کنند، اما طرف مقابل هم کوتاه نمی‌آید، چون حمایت آمریکا و اروپایی‌ها را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به ادعای کویت درباره میدان آرش | به کویت توصیه می‌کنیم ...
  • کنعانی: مفاد بیانیه مشترک کویت و اردن در مورد میدان آرش مردود است
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند