Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر نیوزیلند امروز (دوشنبه) اعلام کرد به تامین مالی و حمایت بیشتر برای مقابله با مفاهیم خشونت آمیز آنلاین می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند چند ماه پس از آن مطرح شد که یک برتری طلب سفیدپوست به صورت آنلاین اقدام به تیراندازی و قتل عام در دو مسجد در کرایست‌چرچ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله در ۱۵ مارس سال جاری میلادی که به کشته شدن ۵۱ مسلمان منجر شد به صورت آنلاین توسط فرد مهاج در فیسبوک،‌ توئیتر، یوتیوب، واتس اپ و اینستاگرام پخش شد.

نخست وزیر نیوزیلند اعلام کرد، دولتش ۱۰.۷۳ میلیون دلار برای بازه زمانی چهار ساله و به منظور ارتقای توانایی کشور در راستای یافتن، متوقف کردن و ریشه کنی سریعتر مفاهیم تروریستی و خشونت‌آمیز سرمایه گذاری کرده است.

وی در یک نشست خبری گفت، این سرمایه گذاری باعث دو چندان شدن تحقیقات، اقدامات اطلاعاتی، جلوگیری از وقوع جرایم خشونت آمیز و تروریستی در وزارت امور داخلی کشور می‌شود.

در بیانیه دولت نیوزیلند نیز آمده، گروهی جدید از ۱۷ تن قرار است به بررسی و رهگیری چنین مفاهیم تروریستی و خشونت آمیز بپردازد. اختیارات جدید این وزارت خانه شامل تحقیقات و پیگرد قانونی جرایم رخ داده در فضای مجازی و همکاری با شرکای داخلی و خارجی است.

نخست وزیر نیوزیلند همچنین گفت: جهان مجازی ما باید خوب باشد تا بتوانیم در آن به تبادل ایده‌ها، اشتراک فناوری و حفظ آزادی‌های مدنی بپردازیم و نیوزیلند را از چنین مفاهیمی در امان بداریم. مقابله با خشونت‌های افراط گرایی یک بخش مهم در واکنش ما به حملات ۱۵ مارس است.

وی همچنین به حمله اخیر در آلمان نیز اشاره کرد و آن را نمونه دیگری از تهدید افراط گرایی آنلاین دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حملات نیوزیلند تهدید فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما «سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد».

به گزارش ایسنا، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه در بیانیه‌ای که در برنامه تلگرام منتشر شد، گفت: تحت رهبری من، اسرائیل هیچ تلاشی از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در لاهه برای تضعیف حق اساسی خود برای دفاع از خود را نمی‌پذیرد.

روزنامه رای الیوم نوشت نتانیاهو در ادامه افزود: اگرچه تصمیمات اتخاذ شده توسط دادگاه لاهه بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد داشت، اما آنها سابقه خطرناکی را ایجاد خواهند کرد که سربازان و شخصیت‌های عمومی را تهدید می‌کند.

قضات دیوان بین‌المللی دادگستری طبق درخواست آفریقای جنوبی، روز جمعه (۶ اسفند) احکامی موقت را علیه رژیم صهیونیستی صادر کردند. به طور خلاصه این دادگاه از رژیم اسراییل خواست تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

این دادگاه همچنین به رژیم اسرائیل دستور داد ظرف یک ماه تمام اقداماتی را که برای جلوگیری از نسل‌کشی انجام داده، به دیوان لاهه گزارش دهد.

قاضی این دادگاه گفت حکم یاد شده تعهدات بین‌المللی برای اسرائیل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند