Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@14:01:42 GMT

اصفهان| ذوب‌آهن و مس کرمان؛ دوئل انگیزه‌

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۵۴۱۰۲

اصفهان| ذوب‌آهن و مس کرمان؛ دوئل انگیزه‌

تیم فوتبال ذوب‌آهن در مرحله یک‌ هشتم نهایی جام حذفی میزبان مس کرمان است. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روز چهارشنبه 24 مهرماه با برگزاری 3 دیدار ادامه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها، ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم مس‌کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن باید در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف تیم مس کرمان برود. سبزپوشان اصفهانی که در لیگ برتر شرایط سختی داشته و نتایج خوبی را به دست نیاورده‌اند، قصد دارند تا با موفقیت در جام حذفی از نظر روحی ریکاوری شده و به روزهای اوج خود بازگردند.

ذوب‌آهن این روزها حال و روز خوبی ندارد. این تیم اگرچه بازی‌های دلچسب و خوبی را ارائه می‌دهد و در بیشتر پارامترهای فوتبال مالکانه عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته است، اما ضعف مفرط این تیم در خط دفاعی و اشتباهات فاحش دروازه‌بان و مدافعان ذوب‌آهن موجب شده است تا ذوبی‌ها در نتیجه‌گیری موفق عمل نکرده و روزهای سختی را پشت سر بگذارند.

ذوب‌آهن در هفته‌های گذشته لیگ نشان داد که در فاز تهاجمی از شرایط خوبی برخوردار است. اوج‌گیری دوباره اسماعیلی‌فر در کنار بازگشت خلعتبری توان هجومی ذوبی‌ها را افزایش داده و مهاجمان فرصت‌طلب این تیم قدر موقعیت‌های ایجاد شده را به خوبی دانسته و در زمان حمله از اندک فرصت‌های خلق شده، نهایت بهره را می‌برند.

ذوبی‌ها در خط میانی نیز در شرایط خوبی به سر می‌برند. حضور مهدی‌پور، پهلوان، عباسی، حدادی‌‌فر و نیک‌نفس تنوع تاکتیکی خط میانی ذوب‌آهن را افزایش داده و دست منصوریان را برای اعمال تغییرات مدنظرش باز گذاشته است. بزرگ‌ترین نقطه قوت خط میانی ذوب‌آهن دوندگی بالا و اضافه شدن هافبک‌های این تیم در زمان حمله به مهاجمان است که منجر به افزایش توان هجومی ذوب‌آهن می‌شود. در حالت دفاعی نیز خط میانی ذوب‌آهن با پرس شدید بازیکنان حریف مانع از موقعیت‌سازی آنها شده و به خوبی به مدافعان اضافه می‌شوند، با این حال عدم هماهنگی لازم بین مدافعان و دروازه‌بان و مدافعان این تیم باعث می‌شود تا عملکرد دفاعی هافبک‌های این تیم نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

در آن سو، مس کرمان تیمی است که در رقابت‌های لیگ دسته اول آزادگان حضور داشته و طی هفته‌های گذشته چندان در نتیجه‌گیری موفق نبوده است. شاگردان حسینی در 8 هفته گذشته 2 برد، 4 تساوی و 2 شکست به دست آورده و در رده دهم جدول جای دارند. آنها در مرحله یک‌ شانزدهم نهایی جام حذفی میزبان بادران بودند و در ضیافت پنالتی‌ها از سد این تیم گذشتند. مسی‌ها پس از یک دوره 8 ساله حضور در لیگ برتر و سقوط در پایان لیگ سیزدهم، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند در سطح نخست فوتبال کشور حضور پررنگی داشته باشند و همین امر موجب می‌شود که برای بازیکنان این تیم، موفقیت در جام حذفی اهمیت دوچندانی پیدا کند.

مس کرمان در فاز تهاجمی، عملکردخوبی داشته و مهاجمان این تیم در 8 بازی 10 گل به ثمر رسانده‌اند. بازیکنان این تیم در فاز هجومی موقعیت‌های خوبی را خلق می‌کنند؛ گرچه در بسیاری از مواقع با قدرنشناسی آن را از دست می‌دهند.

در خط میانی وضعیت مس کرمان خوب است و هافبک‌های این تیم از دوندگی و توان بدنی بالایی برخوردار بوده و در پرسینگ حریفان و بازی درگیرانه تبحر دارند. در فاز دفاعی اما شاگردان حسینی با مشکل مواجه هستند؛ 11 گل خورده در 8 بازی و ثبت تفاضل گل منفی یک, نشان از عملکرد ضعیف خط دفاعی مس کرمان دارد.

نکته تعیین‌کننده در خصوص تقابل ذوب‌آهن و مس کرمان، انگیزه بالای بازیکنان هر 2 تیم است. سبزپوشان اگرچه از توان فنی و کیفی بالاتری نسبت به حریف برخوردار هستند، اما شاگردان حسینی به خوبی می‌دانند که با حذف ذوب‌آهن می‌توانند دست به کار بزرگی زده و همین امر موجب انگیزه بسیار بالایی در آنها می‌شود. در آن سو منصوریان و تیمش می‌دانند که پیروزی در این دیدار برای آنها به منزله یک ریکاوری روانی محسوب شده و می‌تواند منجر به اوج‌گیری دوباره سبزپوشان در لیگ هم بشود.

خلعتبری: در 4 بازی آینده جبران می‌کنیم و به کورس قهرمانی وارد می‌شویم/ ذوب‌آهن دروازه‌بان‌های خوبی داردیادداشت میهمان| ذوب‌آهن مقابل تراکتور، استقلال و سپاهان از داوری متضرر شد10 درصد از مبالغ قرارداد بازیکنان ذوب‌آهن پرداخت شد

مصدومان و محرومان:

مس کرمان برای این دیدار ترکیب کامل خود را در اختیار دارد، اما ذوب‌آهن حمید بوحمدان را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

برترین گلزنان:

بهرام رشیدفرخی با 3 گل، برترین گلزن تیم مس کرمان است.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

پوسف بهزادی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، احسان پهلوان، قاسم حدادی‌فر، مهدی مهدی‌پور، دانیال اسماعیلی‌فر، ارسلان مطهری و ماکالی کریسانتوس.

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی مس کرمان:

آرمان شهدادنژاد، محمدحسین حیدری، مهدی تیکدری، فرزاد حسین‌خانی، امیر زلیکانی، حمید کاظمی، مهرداد قنبری، امین جهان‌کهن، وحید اسماعیل‌بیگی، میلاد باقری و محمدرضا پورمحمد.

سرمربی: سیدمجتبی حسینی

برنامه سایر دیدارهای این مرحله به شرح زیر است:

چهارشنبه 24 مهرماه

شاهین شهرداری بوشهر - سایپا

شهرخودرو - نفت مسجدسلیمان

پنج‌شنبه 25 مهرماه

استقلال تهران - فجر سپاسی شیراز

شهرداری ماهشهر - استقلال ماهشهر

سه‌شنبه 5 آذرماه

پرسپولیس تهران - صنعت‌ نفت آبادان

سپاهان اصفهان - پیکان تهران

نود ارومیه - تراکتور تبریز

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!

به گزارش "ورزش سه"، ایلشن داوودی پور که به نظر بسیاری از کارشناسان پدیده جدید والیبال ایران در پست پاسوری است و پاس های او همه را یاد سعید معروف انداخته او بود در لیست جدید تیم ملی جایی ندارد.

در حالی که داوودی‌پور در تمرینات بسیار با انگیزه ظاهر شده بود، اما گویا قد کوتاه او و همچنین کم تجربگی اش باعث شد تا موریسیو موتا پائز روی نام او قلم قرمز بکشد تا خاطره خط خوردن از تیم ملی جوانان برای او زنده شود.

بدون شک کادر فنی تیم ملی می‌توانست با تدبیر بیشتری این پاسور آینده دار و با انگیزه را در تیم ملی حفظ کند که این اتفاق نیفتاد تا بین بازیکنان خط خورده ای که از حضور در تیم ملی انصراف نداده بودند ایلشن داوودی پور خط خورده قلمداد شود.

دیگر خبرها

  • نگاهی به دومین بازی ذوب‌آهن در جام حذفی؛ دوئل انتقامی
  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • دوئل اینتر و میلان برای یک ستاره دیگر
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • امداد رسانی به سیل زدگان ۷ استان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • رویای پدیده والیبال ایران بر باد رفت!
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • دوئل دو کشتی‌گیر ایرانی / کادرفنی تصمیم خود را برای یزدانی و قاسمپور اعلام کرد