Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به ضرورت خروج وابستگی کشور از درآمدهای نفتی و تحریم‌هایی که وجود دارد به احتمال زیاد قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده تغییر پیدا می‌کند. ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه سالانه بیش از هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان انرژی در کشور پرداخت می‌شود اظهار داشت: احتمال تغییر قیمت حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده زیاد است البته دولت ملزومات و بسترهای آن را باید فراهم کند تا به اقشار کم‌درآمد جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس لزوم ساماندهی یارانه‌های پنهان و عزم دولت و مجلس برای این کار را مورد تأکید قرار داد و افزود: تعیین تکلیف یارانه‌های پنهان ذاتاً عملی درست و ضروری است اما دولت باید بداند مجلس برای انجام این کار ملزوماتی را شرط خواهد کرد و در صورت تحقق نیافتن آن با هرگونه تغییری در قیمت‌ها مخالفت می‌کند.

خسته‌بند با بیان اینکه هم‌اینک افرادی که در دهک‌های بالای جامعه دسته‌بندی شده‌اند در مقایسه با دهک‌های متوسط و ضعیف از عواید پرداخت یارانه‌های پنهان انرژی بیشتر بهره‌مند می‌شوند عنوان کرد: دولت در تلاش است که به یک جمع‌بندی کامل در این‌باره برسد و قیمت‌ حامل‌های انرژی را در مسیر تدوین بودجه سال آینده تغییر دهد.

گفتگو|باید درآمد مردم را افزایش دهیم بعد قیمت حامل‌های انرژی را آزاد کنیمهمدان| هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی خلاف قانون بودجه مصوب مجلس استزنگنه: احیای کارت سوخت ربطی به افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تحریم‌های اقتصادی، خروج کشور از وابستگی به درآمدهای نفتی و احتمال تغییر در قیمت حامل‌های انرژی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با تمام این‌ها هرگونه تغییر در هزینه زندگی مردم و وارد شدن فشار مضاعف به آنان به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی خط قرمز مجلس در برابر دولت است.

وی ارائه یک کار کارشناسی دقیق و تدوین راهکارهای لازم قبل از هرگونه اعمال تغییر در قیمت‌ حامل‌های انرژی برای جلوگیری از ایجاد و یا تشدید تورم در کشور از سوی دولت را امری ضروری و حیاتی خواند و اظهار داشت: اگر دولت بتواند فاکتورهای مورد نیاز برای این کار را فراهم کند می‌تواند به حمایت مجلس از خود امیدوار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این پرسش که واکنش مجلس در زمان ارائه لایحه بودجه سال آینده که قیمت حامل‌های انرژی در آن تغییر پیدا کرده است چگونه خواهد بود نیز اظهار داشت: آنچه که مسلم است مجلس چک سفید امضایی به دولت در این زمینه نمی‌دهد بنابراین دولت قبل از هر کاری باید به تمام جوانب امر توجه داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۵۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌ دولت سیزدهم درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که در تهران ۱۶ کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی در گفتگو با ایسنا، افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899689

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید